Toen riep die vrouw naar mij dat als ik niet wilde dat haar hond naar mijn honden toe kwam, ik mijn honden maar aan moet lijnen.

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
eelke schreef: Maar ben je nu zo verbaasd over haar opmerking, of haar opmerking in combi met het gedrag van haar hond?Storm lag gewoon rustig op het grasveld... Wat zou hem aan de lijn doen hebben opgelost? Als de hond van een ander in de lijn hangt en blaft naar andere honden, dan ligt dat toch bij die hond en eigenaar, en niet bij mijn honden? Of ben ik nou helemaal in de war?
Want buiten het gedrag gezien, heeft ze toch ook wel gelijk?
Cizsel schreef: Storm lag gewoon rustig op het grasveld... Wat zou hem aan de lijn doen hebben opgelost? Als de hond van een ander in de lijn hangt en blaft naar andere honden, dan ligt dat toch bij die hond en eigenaar, en niet bij mijn honden? Of ben ik nou helemaal in de war?Ik had het eigenlijk tegen Nynke![]()
eelke schreef: Ik had het eigenlijk tegen NynkeOhh haha sorry, ik begreep het ook al niet.
Maar voor jou dan; ik weet niet op welke toon ze het vroeg? Op zich benne me op de wereld voor mekaar te hellepe nie waar?![]()
Gijs ziet wel het verschil tussen een loslopende of vaste hond, op de eerste reageert ie heftiger.
eelke schreef: Maar ben je nu zo verbaasd over haar opmerking, of haar opmerking in combi met het gedrag van haar hond?Ik ben verbaasd over haar opmerking. Haar hond vertoont ongewenst gedrag en daarnaast vind ik niet dat ze gelijk heeft. Het is een losloopgebied en in mijn ogen moet een hond in een losloopgebied los kunnen lopen als hij zich kan gedragen en als het vrouwtje het beestje redelijkerwijs onder controle heeft. Mijn honden liepen/sjokten braaf achter mij aan en deden geen vlieg kwaad en/of gedroegen zich niet onbehoorlijk.
Pauline schreef: Die mevrouw heeft geluk dat jij het was die ze tegenkwam en niet mij.....inderdaad, ik ben niet zo adrem als jij![]()
eelke schreef: Maar ben je nu zo verbaasd over haar opmerking, of haar opmerking in combi met het gedrag van haar hond?Nee vind ik niet. Ik vind dat je in principe altijd je hond bij andere honden weg dient te houden, tenzij alle partijen (mens en dier) contact willen. Dat je dan geen flikker doet alleen maar omdat die twee zeer rustige hondjes in de verte geen riempje om hebben vind ik flauw. Zeker omdat het al een keer niet goed is gegaan. Als Nynke die mevrouw en hond herkende, dan zou die mevrouw ook best Nynke een haar hondjes kunnen herkennen en bedenken goh dat ging niet zo goed de vorige keer, ik hou hem even bij me.
Nynke schreef: Ik ben verbaasd over haar opmerking. Haar hond vertoont ongewenst gedrag en daarnaast vind ik niet dat ze gelijk heeft. Het is een losloopgebied en in mijn ogen moet een hond in een losloopgebied los kunnen lopen als hij zich kan gedragen en als het vrouwtje het beestje redelijkerwijs onder controle heeft. Mijn honden liepen/sjokten braaf achter mij aan en deden geen vlieg kwaad en/of gedroegen zich niet onbehoorlijk.Je bent veel liever dan ik!!
inderdaad, ik ben niet zo adrem als jij![]()
![]()