Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Neally
#2908263
Nah, inderdaad, nestenbouwers van niks. Eén stevige woei en die eitjes vliegen je balkon weer af.
Wij hadden een wat dieper mandje met een oud varen of wat. Daar waren ze zonder aanbouwen of verbouwen
*hop* in gaan wonen.  :o
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2910761
Mams zit de hele dag braaf op haar eitjes, ze zal het wel warm hebben in de zon.
Ik heb mijn rolgordijn dicht zodat ze wat privacy heeft.

Afbeelding
Door Lizzy
#2910762
Ahhh, wat schattig :smitten:

Wij hebben houtduiven in onze boom, naast de trap (achterkant huus). Volgens mij zijn ze hier nog aan het bouwen, hebben ze nog geen eieren gelegd.
Door henneke
#2910763
*Dorothea* schreef: Mams zit de hele dag braaf op haar eitjes, ze zal het wel warm hebben in de zon.
Ik heb mijn rolgordijn dicht zodat ze wat privacy heeft.

Afbeelding
het is toch niet zo dat jij nu weken in het donker gaat zitten om mama en papa duif niet te storen he ?  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2910768
henneke schreef: het is toch niet zo dat jij nu weken in het donker gaat zitten om mama en papa duif niet te storen he ?  :biggrin2:
jawel  :-[
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2910772
Nou ja het comfort van de duif gaat voor m'n eigen comfort, zeg maar.
Het is best lekker om met dit weer de balkondeuren open te zetten.
Maar het is voor een goed doel.  8)
Door henneke
#2910778
toen die bij ons zat te broeden op ons terras liep gewoon rustig vlak onder het nest door , foto's maken op een trapje ernaast kon ook prima als je maar rustig deed dus zo schrikkerig zijn ze niet hoor die tortels . ik vind het wel heel lief van je  :-*
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2910784
henneke schreef: toen die bij ons zat te broeden op ons terras liep gewoon rustig vlak onder het nest door , foto's maken op een trapje ernaast kon ook prima als je maar rustig deed dus zo schrikkerig zijn ze niet hoor die tortels . ik vind het wel heel lief van je  :-*
deze zit tegen m'n raam, ik loop heen en weer, de honden staan er vlakbij.
Ik wil haar niet teveel stress geven, dat is niet goed voor het kroost.  :P
Door Mandarijn
#2910798
Mijn honden roepen al: lekker hapje.

Enkele weken terug hadden die twee van mij een jonge tortel te pakken. Elk jaar heb ik een paartje dat zeker 3 nestjes uitbroed. Dus pas maar op met de honden, want het is een lekker hapje volgens Bas en Bobbie.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door