Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2899720
Ik had vaak hoofdpijn en ben er jaren geleden dmv een dietiste achtergekomen dat het te maken had met diverse voedingsallergieën. Mijn bloed is onderzocht bij http://www.europeanlaboratory.nl/ en sinds ik op 'dieet' sta heb ik zelden meer hoofdpijn. Mijn verzekering heeft destijds de facturen van het lab betaald. Ik weet echter niet (mocht je dit willen doen) of alle verzekeringen dit vergoeden.
Sterkte en ik hoop dat wat je ook kiest je er baat bij zal hebben!
#2899729
bloemetje schreef: Denk je dat t werkt Ingrid? Het lijkt mij een droom.. Hoofdpijn heeft al zoveel van mijn leven en dat van mijn moeder verpest..
Ik heb een boekwerk erbij gekregen, en de tranen stroomden over mijn wangen van herkenning en erkenning. Ik hoop dat ik tot de 80% behoor waar het werkt.
Hij heeft zelf ook migraine gehad vanaf zijn 5e en is er ook helemaal vanaf. Hij heeft ook een paar vrouwen die alleen nog maar in donkere ruimten konden functioneren van de migraine afgeholpen,
Door sella
#2903831
Het gaat hem niet worden. Het wordt onder mijn beteraf 4 sterren alternatief gegooid, en dan krijg je max 40 euro per dag per consult met een max van 840 euro per jaar. Niet haalbaar voor ons.
#2905463
Ik zit nog even te denken: misschien is het belastingaftrekbaar? En stel dat is zo, dan kun je mss de factuur aan het eind van het jaar ontvangen&betalen en meteen in januari/februari je aangifte insturen waardoor je niet al te lang hoeft te wachten om een deel van het bedrag terug te krijgen?

Of: kun je overstappen naar een verzekering die het wel vergoedt?

Het zijn een paar losse ideetjes die me te binnen schieten, ik hoop dat je er iets aan hebt!
#2905511
Michelle Vrolijk schreef: Ik zit nog even te denken: misschien is het belastingaftrekbaar? En stel dat is zo, dan kun je mss de factuur aan het eind van het jaar ontvangen&betalen en meteen in januari/februari je aangifte insturen waardoor je niet al te lang hoeft te wachten om een deel van het bedrag terug te krijgen?

Of: kun je overstappen naar een verzekering die het wel vergoedt?

Het zijn een paar losse ideetjes die me te binnen schieten, ik hoop dat je er iets aan hebt!
Overstappen helpt niet. Ook al is het belasting aftrekbaar, dan hebben we nog geen 3000 euro liggen om dat even in 6 weken er door heen te draaien.
Ik heb nu hulp van de pijnpolie gekregen, ik moest gister voor mijn rug heen en we hebben nog wat heen en weer gepraat hoe en wat er nog meer speelt.
We gaan nu wat anders proberen, en als dat werkt, moet dat ook voor de hoofdpijn werken. De neuroloog kijkt ook mee. Er wordt ook nog gekeken of ik mogelijk toch uiteindelijk ruggegraatletsel heb overgehouden aan het auto ongeluk in 1999.
#2905579
-Saskia- schreef: Die gedachtegang moet je me even uitleggen, als je wilt? Belastingaftrekbaar? Waarom zou dat zo (kunnen) zijn?
Ik zou deze vraag voorleggen aan een goede (belasting)adviseur. De kosten zouden bijvoorbeeld kunnen vallen onder 'Bijzondere aftrekposten':

Ik heb even voor je gekeken mbt 2013 als voorbeeld:
QUOTE
Als u in 2013 een aanzienlijk bedrag aan ziektekosten heeft betaald dat niet wordt vergoed door uw verzekering, dan heeft u mogelijk recht op een aftrek wegens ziektekosten. Onder ziektekosten vallen de niet-vergoede kosten van artsen, ziekenhuizen, door een arts voorgeschreven behandelingen en medische hulpmiddelen, met uitzondering van brillen of contactlenzen en ooglaserbehandelingen. Ook dieetkosten en vervoerskosten kunnen onder voorwaarden in aftrek worden gebracht. Niet als ziektekosten worden aangemerkt bijvoorbeeld premies voor uw ziektekostenverzekering, bijdragen of eigen risico’s Zorgverzekeringswet, uitgaven voor zorg die volgens de Zorgverzekeringswet verplicht verzekerd zijn, begrafeniskosten, eigen bijdragen op grond van AWBZ en WMO.

Let op: Er geldt een inkomensafhankelijke drempel voor de aftrek van ziektekosten. Voor inkomens tot € 7.457 is de drempel € 125. Voor inkomens boven € 7.457,- is deze 1,65% van het verzamelinkomen. Voor inkomens boven € 39.618 bedraagt de drempel € 653 plus 5,75% over het meerdere boven € 39.618. Als uw kosten lager zijn dan de geldende drempel, dan is niets aftrekbaar. Denkt u aan aftrek toe te komen, geef dan een specificatie van alle ziektekosten.
QUOTE

En als je dan de nota eind dec mag betalen en je kunt je aangifte een maand later opsturen dan krijg je redelijk snel een bedrag terug (als je daarvoor in aanmerking komt).

Mss zijn er nog meer mogelijkheden dus ik zou het niet meteen afschrijven maar hier en daar advies inwinnen. Ook bij de praktijk/kliniek zelf want je bent vast niet de eerste die hier tegenaan loopt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door