Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
#2899224
Dit leuke artikel heeft al voor wat ophef gezorgd:  :D
Woensdag 26 maart 2014
De Trompetter/Heuvelland Aktueel is een uitgave van A en C Media B.V. met wekelijks 60 edities /
Jaargang 2014 nr. 13

Tot en met dinsdag gratis, daarna bedragen de kosten 150 eur

Honden in Heuvelland moeten DNA afstaan


Baasjes van honden in het Heuvelland moeten vanaf nu DNA van hun viervoeters afstaan om zo uiteindelijk de poepoverlast op straat tegen te gaan.
Dat maakten de gemeenten Meerssen, Eijsden-Margraten, Valkenburg, Vaals en Gulpen-Wittem en Maastricht gezamenlijk bekend. Wie geen DNA van de hond afgeeft, krijgt direct 104 euro boete. Nog tot en met komende dinsdag kan er gratis DNA in de gemeentehuizen worden afgegeven. Daarna bedragen de kosten 150 euro en dient er ook een speciale afspraak bij een dierenarts gemaakt te worden.

Een beetje hondenpoep inleveren is al voldoende. Dierenartsen zijn tijdens de reguliere openingstijden van de gemeentehuizen in het Heuvelland aanwezig. Zij nemen bij de dieren ook nog een plukje haren af. De ontlasting vormt dan samen met de haren het DNA-paspoort van de hond.
Met deze maatregel willen de gemeenten de toenemende overlast van hondenpoep op straat tegengaan. "Hondenpoep op straat is ergernis nummer 1 in Nederland. Daarnaast moeten we kostbare maatregelen nemen om de poep van straat te halen", laat een woordvoerster van de gemeenten weten.

Het is overigens geen vrijblijvende actie van de gemeenten.
Iedere eigenaar van een in het Heuvelland geregistreerde hond is verplicht DNA af te leveren voor de gezamenlijk database.

Een speciale ambtenaar worden aangesteld die dagelijks op straat monsters gaat verzamelen van niet opgeruimde hondenpoep. "Wij zullen dan in ons laboratorium het DNA vaststellen. De eigenaar kan dan niet alleen een boete verwachten, deze zal ook opdraaien voor de onderzoekskosten", aldus een woordvoerster.

Tot en met dinsdag aanstaande kan men - zonder afspraak - gratis DNA laten afnemen bij speciale loketten in de gemeentehuizen. Daarna dient men eenmalig 150 euro te betalen voor onderzoek en registratie.

Het Heuvelland geldt voor dit project als proeftuin.Bij succes zal dit systeem over een jaar in heel Nederland worden ingevoerd.
Jurgen Simon
Ik kan jullie ook al vertellen dat de telefoon roodgloeiend stond en dat er verschillende baasjes met hond bij de verschillende balies hebben gestaan en dat er zelfs baasjes waren die al een zakje met poep hadden meegenomen naar een gemeentehuis.  ;D
De ambtenaren waren not amused.

Maar ik heb er toch hartelijk om gelachen  ;D
Laatst gewijzigd door Mandarijn op do 27 mar 2014, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2899382
Ronald schreef: Komt elk jaar weer opduiken, maar hij blijft leuk!
Voor mij de 1e keer dat ik het lees en zie de beelden al voor me  :biggrin2: :biggrin2: hele rijen mensen met poepzakjes, wat zal t stinken  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door