Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Drieke
#2899116
Inge en Bono schreef: Bij sommige rasverenigingen is het verplicht een bepaald resultaat te halen bij show, dat kan 3xzg of 1xu of iets dergelijks zijn. Dan is showen dus wel degelijk een verplichting om te mogen fokken wanneer je een stamboom wil....
In Nederland is showen niet verplicht om een stamboom te krijgen/kopen, in België wel.
Door Drieke
#2899121
Angelique schreef: Nou nou, 2 x per maand naar show. Ja dat is idd een schande. Wel eens van een goede oppas gehoord, die bestaan hoor.  Waarom zou je in hemelsnaam geen dagje weg kunnen als je honden fokt.  En idd het zijn wel aantallen die hij neerzet, maar zolang het welzijn van de honden niet in het gedrang komt dan maakt hem dat voor mij nog geen broodfokker zoals in de wandelgangen broodfokker wordt bedoelt.  Persoonlijk kots ik net even iets harder op al die zogenaamde oepsnestjes op mp, waarbij niemand ziet of die teef al vanaf 10 maanden halfjaarlijks wordt volgestopt. Maar goed, ieder zijn mening en referentiekaders natuurlijk  :)
Beste Angelique,

Sarcasme is in deze, naar mijn mening niet op z'n plaats,een oppas oké, maar daar zet ik, gezien het aantal gefokte honden bij deze heer toch een dik vraagteken bij, als U de moeite neemt bij een goede fokker, die natuurlijk ook geld wil verdienen, te luister wilt gaan, komt ook U tot dezelfde conclusie. De laatste opmerking over "oepsnestjes"marktplaats en referentiekaders laat ik graag voorbij gaan, blijf bij de uitzending en mijn mening over wat ik daar zag en later onderzocht heb.
Door TessaThomas
#2899132
Drieke schreef: In Nederland is showen niet verplicht om een stamboom te krijgen/kopen, in België wel.
Nee, je krijgt inderdaad een stamboom van de rvb zonder showen, maar als jij aangesloten bent bi de rasvereniging  heb je kans dat het wel verplicht is door de rasvereniging.
Door Drieke
#2899139
Jantina schreef: Sorry U te moeten teleurstellen, maar wij zijn bij de Teckels wel degelijk verplicht te showen.
En zonder oogonderzoeken mag je niet fokken dus zijn fokdieren zijn wel degelijk getest.
Klopt Jantine, U heeft gelijk, als lid van de N.T.C. ben je verplicht je fokdieren te laten testen en ook 1x ZG te behalen op de show, als(teckel) of (eender welk ras), fokker,kan je buiten de vereniging om doen wat je wilt, vrij spel . Wel wil ik hierbij vermelden dat ik ook fokkers ken die niet aan gesloten zijn bij een vereniging en in mijn ogen en naar mijn bescheiden  ;)mening het zeker niet slechter doen!!!
Door Jantina
#2899170
Drieke schreef: Beste Jantina, Geld verdienen over de rug van levende wezens moet,m.i.z. altijd voor de volle 100% eerst  ten goede komen van die levende wezens, daarom ben ik persoonlijk ook niet gecharmeerd van mensen die meer dan 4 nesten per jaar fokken, rekening houdend met de intensiteit die dat vergt en nee geld verdienen aan levende wezens onder "slechte "omstandigheden is volgens mijn mening nooit oké!
Ik vind dat je echt veel te ver gaat in je uitspraken dat hij zijn dieren onder slechte omstandigheden houdt. Weet je, bel hem even. Je bent direct welkom om te komen kijken. Mensen op deze manier beschuldigen, daar is BP toch niet voor? Heb je persoonlijk iets tegen hem? Aangezien je enige Posts hier dit onderwerp betreffen?

O en wij leven van de levende wezens, en meer mensen hier op BP met bijvoorbeeld een melkveebedrijf. Allemaal slechte mensen die op een manier die niet OK is hun geld verdienen? Nou nou...
Door Drieke
#2899226
Jantina schreef: Ik vind dat je echt veel te ver gaat in je uitspraken dat hij zijn dieren onder slechte omstandigheden houdt. Weet je, bel hem even. Je bent direct welkom om te komen kijken. Mensen op deze manier beschuldigen, daar is BP toch niet voor? Heb je persoonlijk iets tegen hem? Aangezien je enige Posts hier dit onderwerp betreffen?

O en wij leven van de levende wezens, en meer mensen hier op BP met bijvoorbeeld een melkveebedrijf. Allemaal slechte mensen die op een manier die niet OK is hun geld verdienen? Nou nou...
Beste Jantine,

Mag ik U verzoeken goed te lezen wat ik hier gepost heb, "hij"doelt U dan op Kees?, ik herhaal, ken deze heer persoonlijk niet, mede daarom zou ik het niet durven, lees, in mijn hoofd halen, beschuldigen te uiten op de wijze zoals U deze nu omschrijft , (slechte omstandigheden,slechte mensen). Heb alleen geconstateerd dat hij veel honden gefokt heeft en dat er  met name van zijn honden en gefokte Teckels weinig gezondheidsonderzoeken lees oogonderzoeken te zien zijn bij RVB. Ik reageer op een uitzending waar ik vraagtekens bij had en ben gaan googelen. Wat mij betreft mag iedereen zijn brood verdienen aan en door dieren te fokken, waar ik echt kotsmisselijk van word, vergeef mij mijn taalgebruik, als dit ten koste gaat van het welzijn van dieren, lees ,over de rug van dieren. Uw reactie doet op geen enkele wijze recht aan het door mijn geposte.
Laatst gewijzigd door Drieke op do 27 mar 2014, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jantina
#2899238
Drieke schreef: Beste Jantina, Geld verdienen over de rug van levende wezens moet,m.i.z. altijd voor de volle 100% eerst  ten goede komen van die levende wezens, daarom ben ik persoonlijk ook niet gecharmeerd van mensen die meer dan 4 nesten per jaar fokken, rekening houdend met de intensiteit die dat vergt en nee geld verdienen aan levende wezens onder "slechte "omstandigheden is volgens mijn mening nooit oké!
lees ik dan zo verkeerd? Jij koppelt hier meer dan 4 nesten per jaar aan slechte omstandigheden hoor.
Door Jantina
#2899241
Drieke schreef: Beste Jantine,

Mag ik U verzoeken goed te lezen wat ik hier gepost heb, "hij"doelt U dan op Kees?, ik herhaal, ken deze heer persoonlijk niet, mede daarom zou ik het niet durven, lees, in mijn hoofd halen, beschuldigen te uiten op de wijze zoals U deze nu omschrijft , (slechte omstandigheden,slechte mensen). Heb alleen geconstateerd dat hij veel honden gefokt heeft en dat er  met name van zijn gefokte Teckels weinig gezondheidsonderzoeken lees oogonderzoeken te zien zijn bij RVB. Ik reageer op een uitzending waar ik vraagtekens bij had en ben gaan googelen. Wat mij betreft mag iedereen zijn brood verdienen aan en door dieren te fokken, waar ik echt kotsmisselijk van word, vergeef mij mijn taalgebruik, als dit ten koste gaat van het welzijn van dieren, lees ,over de rug van dieren. Uw reactie doet op geen enkele wijze recht aan het door mijn geposte.
dit is toch logisch? Als zijn pups als huishond worden verkocht, dan worden er toch geen oogonderzoeken mee gedaan? Ouderdieren moeten getest worden, niet de pups.
Door Drieke
#2899250
Jantina schreef: lees ik dan zo verkeerd? Jij koppelt hier meer dan 4 nesten per jaar aan slechte omstandigheden hoor.
Beste Jantine,

U leest niet verkeerd, als dat al zou kunnen, U interpreteert mijn post niet correct en haalt de zinsbouw uit zijn context, waardoor deze niet equivalent is aan de oorspronkelijke tekst.
Door Drieke
#2899252
*Lia* schreef: Héé Driek, wat voer je eigenlijk ?
Beste Lia, ik voer al jaren vers.
Door Drieke
#2899257
Jantina schreef: dit is toch logisch? Als zijn pups als huishond worden verkocht, dan worden er toch geen oogonderzoeken mee gedaan? Ouderdieren moeten getest worden, niet de pups.
Ja dat klopt, excuseert U mij ik wijzig even mijn post;met name van zijn honden en gefokte Teckels weinig gezondheidsonderzoeken
Door Drieke
#2899266
Jantina schreef: Ja ik ken Kees inderdaad en over het welzijn van de honden hoef je je echt geen zorgen te maken. OK, misschien zouden de meesten van ons het zo echt niet willen, tientallen hondjes, maar ook een grote fokker kan alles keurig voor elkaar hebben, daar ben ik van overtuigd. Ik heb zelfs mensen die bij ons geen pup konden krijgen naar hem door gestuurd, tsja hij heeft altijd wel wat en als je geen problemen hebt met een grote fokker, koop je daar een prima hondje. Heb het inmiddels terug gekeken en vond de ruwharigen echt plaaaaatjes!
Mag ik vragen of U enige connectie heeft met deze heer die met 2 nesten teckel pupjes voor een check up kwam in de uitzending Dorpsdierendokter, deze heer voert RC brok aan zijn honden en U als Barffokker verwijst kopers die zich aangemeld hebben maar niet in aanmerking of waarvoor U geen pups heeft naar deze heer?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door