Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
#2897607
Ik heb het gezien en vond het vrolijke leuke pupjes, die teckeltjes, maargoed, ik heb er verder geen verstand van.
De labrador die uit een hok in een schuur getild werd vond ik eigenlijk veel zorgelijker. Ik vraag me af hoeveel die fokkers betalen om in het programma te mogen verschijnen want het was wel een reclame blokje. De dierenarts was vol lof over beiden. Er zullen nu best wel mensen zijn die denken, daar wil ik een hondje van want die dierenarts zei,......enz. enz.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2897608
Fynn schreef: Ik heb ook met verbazing zitten kijken naar de man die huisman was dus tijd had om veel met de honden bezig te zijn  :biggrin2:
Hij kwam met 2 nesten dat er überhaupt 2 nesten op 1 adres mogen liggen :-\
Ik zei nog tegen mijn man ben benieuwd hoeveel honden hij thuis heeft zitten.


Gr Rian,Ijuba,Fynn,Asani en Sies
Wat is daar zo vreselijk aan dat dat verboden zou moeten worden? Teckeltjes toch? Hoe groot is de kans dat hij met 2 nesten boven de 10 pups uitkomt. Een aantal wat bij veel rassen al in 1 worp wordt neergelegd en soms nog wel meer. 12 RR pupjes met 1 moeder lijkt me minstens zoveel werk dan 10 teckelpupjes met 2 moeders.
Door TessaThomas
#2897634
Angelique schreef: Wat is daar zo vreselijk aan dat dat verboden zou moeten worden? Teckeltjes toch? Hoe groot is de kans dat hij met 2 nesten boven de 10 pups uitkomt. Een aantal wat bij veel rassen al in 1 worp wordt neergelegd en soms nog wel meer. 12 RR pupjes met 1 moeder lijkt me minstens zoveel werk dan 10 teckelpupjes met 2 moeders.
Dat zei ik inderdaad al tegen vriend. Ik moet er niet aan denken om 2 nesten Herders te hebben haha
Door Drieke
#2898844
:-\ Heb de uitzending gezien, de fokker(Kees Versluis)kennel de hoefstal, heb even zitten pluizen :) met de teckels ken ik persoonlijk niet maar als ik kijk in de databank van raad van Beheer zie ik opeens dat hij vanaf 2007 542 honden gefokt heeft(herders, Beagels, Teckels)Op zijn website staan Veel en mooie uitslagen van de shows die hij bezoekt, hij moet wel veel tijd over hebben om alle shows te bezoeken, heb even het gemiddelde genomen 2x per maand minimaal.Ikzelf heb Berners gefokt, als je dat goed wilt doen, kan je echt geen dagje weg!Hiermee wil ik aangeven dat ik vind dat deze fokker wel degelijk een broodfokker is, de dierenarts ziet dollartekens en geeft geen eerlijke mening en gaat zeker in een uitzending geen kritiek leveren, bij deze praktijk zet ik dan ook ??? dit zou gewoon verboden moeten worden, arme zieltjes.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2898852
Ik heb de uitzending niet gezien, ken het programma wel en vind het vaker tenenkrommend.. Maar als iemand shows bezoekt, waar veel tijd in gaat zitten, huisman is, dan zou ik er juist méér vertrouwen in hebben.
Ik ben absoluut geen voorstander van shows, integendeel. Maar mensen die de moeite nemen om die 'verplichting' te doen, hebben toch een streepje voor..
Door Jantina
#2898855
Drieke schreef: :-\ Heb de uitzending gezien, de fokker(Kees Versluis)kennel de hoefstal, heb even zitten pluizen :) met de teckels ken ik persoonlijk niet maar als ik kijk in de databank van raad van Beheer zie ik opeens dat hij vanaf 2007 542 honden gefokt heeft(herders, Beagels, Teckels)Op zijn website staan Veel en mooie uitslagen van de shows die hij bezoekt, hij moet wel veel tijd over hebben om alle shows te bezoeken, heb even het gemiddelde genomen 2x per maand minimaal.Ikzelf heb Berners gefokt, als je dat goed wilt doen, kan je echt geen dagje weg!Hiermee wil ik aangeven dat ik vind dat deze fokker wel degelijk een broodfokker is, de dierenarts ziet dollartekens en geeft geen eerlijke mening en gaat zeker in een uitzending geen kritiek leveren, bij deze praktijk zet ik dan ook ??? dit zou gewoon verboden moeten worden, arme zieltjes.
Dit slaat echt nergens op.
Wat is dat toch ook dat mensen werkelijk overal geld aan mogen verdienen, behalve aan het fokken van honden? Dan hebben ze opeens eens slecht leven.... Ik snap dat niet hoor....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2898862
Drieke schreef: :-\ Heb de uitzending gezien, de fokker(Kees Versluis)kennel de hoefstal, heb even zitten pluizen :) met de teckels ken ik persoonlijk niet maar als ik kijk in de databank van raad van Beheer zie ik opeens dat hij vanaf 2007 542 honden gefokt heeft(herders, Beagels, Teckels)Op zijn website staan Veel en mooie uitslagen van de shows die hij bezoekt, hij moet wel veel tijd over hebben om alle shows te bezoeken, heb even het gemiddelde genomen 2x per maand minimaal.Ikzelf heb Berners gefokt, als je dat goed wilt doen, kan je echt geen dagje weg!Hiermee wil ik aangeven dat ik vind dat deze fokker wel degelijk een broodfokker is, de dierenarts ziet dollartekens en geeft geen eerlijke mening en gaat zeker in een uitzending geen kritiek leveren, bij deze praktijk zet ik dan ook ??? dit zou gewoon verboden moeten worden, arme zieltjes.
Nou nou, 2 x per maand naar show. Ja dat is idd een schande. Wel eens van een goede oppas gehoord, die bestaan hoor.  Waarom zou je in hemelsnaam geen dagje weg kunnen als je honden fokt.  En idd het zijn wel aantallen die hij neerzet, maar zolang het welzijn van de honden niet in het gedrang komt dan maakt hem dat voor mij nog geen broodfokker zoals in de wandelgangen broodfokker wordt bedoelt.  Persoonlijk kots ik net even iets harder op al die zogenaamde oepsnestjes op mp, waarbij niemand ziet of die teef al vanaf 10 maanden halfjaarlijks wordt volgestopt. Maar goed, ieder zijn mening en referentiekaders natuurlijk  :)
Door **Jillaroo**
#2898888
Drieke schreef: :-\ Heb de uitzending gezien, de fokker(Kees Versluis)kennel de hoefstal, heb even zitten pluizen :) met de teckels ken ik persoonlijk niet maar als ik kijk in de databank van raad van Beheer zie ik opeens dat hij vanaf 2007 542 honden gefokt heeft(herders, Beagels, Teckels)Op zijn website staan Veel en mooie uitslagen van de shows die hij bezoekt, hij moet wel veel tijd over hebben om alle shows te bezoeken, heb even het gemiddelde genomen 2x per maand minimaal.Ikzelf heb Berners gefokt, als je dat goed wilt doen, kan je echt geen dagje weg!Hiermee wil ik aangeven dat ik vind dat deze fokker wel degelijk een broodfokker is, de dierenarts ziet dollartekens en geeft geen eerlijke mening en gaat zeker in een uitzending geen kritiek leveren, bij deze praktijk zet ik dan ook ??? dit zou gewoon verboden moeten worden, arme zieltjes.
Sorry maar dit is echt te zot voor woorden maar natuurlijk mag iedereen een mening er over hebben. 2 x per maand een show nou nou dat kost veel tijd zeg! Ook ik fok honden ( hopelijk komt mijn derde nestje er aan ) en loop shows de afgelopen tijd behoorlijk veel vanaf begin nov tot aan januari heb ik er 6 gehad. Mijn andere honden blijven thuis en worden door mijn moeder afh van het resultaat ( BOB ) 1 of 2 keer uitgelaten. ben ik dan nu ook een broodfokker?? En je weet natuurlijk niet of deze fokker een vrouw en kinders thuis heeft zitten die het werk over kan nemen.

En verder ben ik het met Angelique het 100% mee eens.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2898889
Drieke schreef: :-\ Heb de uitzending gezien, de fokker(Kees Versluis)kennel de hoefstal, heb even zitten pluizen :) met de teckels ken ik persoonlijk niet maar als ik kijk in de databank van raad van Beheer zie ik opeens dat hij vanaf 2007 542 honden gefokt heeft(herders, Beagels, Teckels)Op zijn website staan Veel en mooie uitslagen van de shows die hij bezoekt, hij moet wel veel tijd over hebben om alle shows te bezoeken, heb even het gemiddelde genomen 2x per maand minimaal.Ikzelf heb Berners gefokt, als je dat goed wilt doen, kan je echt geen dagje weg!Hiermee wil ik aangeven dat ik vind dat deze fokker wel degelijk een broodfokker is, de dierenarts ziet dollartekens en geeft geen eerlijke mening en gaat zeker in een uitzending geen kritiek leveren, bij deze praktijk zet ik dan ook ??? dit zou gewoon verboden moeten worden, arme zieltjes.

Ook welkom op Barfplaats
Door jasmijn
#2898978
**Jillaroo** schreef: Mijn andere honden blijven thuis en worden door mijn moeder afh van het resultaat ( BOB ) 1 of 2 keer uitgelaten.
Ik heb een helen tijd zitten puzzel met dezen zin  :g:
Mijn eerst gedacht was een hele stomme  :-[ namelijk dat de honden die goed hadden gepresteerd op vorige shows 2 keer uit gelaten werden en de anderen 1 keer ???
Maar dat kon niet kloppen, dus ik denk denk denk, hoe kan je deze zin anders lezen  :g: :g: :g: :g:

Opeens viel het kwartje  :doh: als je Bob op de show haalt moet je langer blijven  :doh: ::) :biggrin2:
Dyslectie altijd weer een uitdaging  ;D ;D ;D
Door TessaThomas
#2898990
jasmijn schreef: Ik heb een helen tijd zitten puzzel met dezen zin  :g:
Mijn eerst gedacht was een hele stomme  :-[ namelijk dat de honden die goed hadden gepresteerd op vorige shows 2 keer uit gelaten werden en de anderen 1 keer ???
Maar dat kon niet kloppen, dus ik denk denk denk, hoe kan je deze zin anders lezen  :g: :g: :g: :g:

Opeens viel het kwartje  :doh: als je Bob op de show haalt moet je langer blijven  :doh: ::) :biggrin2:
Dyslectie altijd weer een uitdaging  ;D ;D ;D
Ook zonder dyslectie moest ik 3 keer lezen. :D
Door Drieke
#2899073
Fenixjuh schreef: Ik heb de uitzending niet gezien, ken het programma wel en vind het vaker tenenkrommend.. Maar als iemand shows bezoekt, waar veel tijd in gaat zitten, huisman is, dan zou ik er juist méér vertrouwen in hebben.
Ik ben absoluut geen voorstander van shows, integendeel. Maar mensen die de moeite nemen om die 'verplichting' te doen, hebben toch een streepje voor..
Hoe bedoel je verplichting, verplicht ben je om je honden te testen op HD,  Elleboogdysplasie onderzoeken betreffende ras afwijkingen zoals bij de teckel oog onderzoeken, de fokker van de teckels van de uitzending, heb ik daarop ook gecontroleerd oogonderzoeken die bij teckels echt nodig zijn, 1 op de 20 zijn getest van de,het spijt me U te moeten telleurstellen maar showen is gewoon proberen meer geld voor je gefokt nest te kunnen vragen in dit geval.De echte goede en oprechte fokkers willen gewoon weten wat hun hondje doet op de show en ook of ze goed bezig zijn.
Door Jantina
#2899082
Sorry U te moeten teleurstellen, maar wij zijn bij de Teckels wel degelijk verplicht te showen.
En zonder oogonderzoeken mag je niet fokken dus zijn fokdieren zijn wel degelijk getest.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2899084
Drieke schreef: Hoe bedoel je verplichting, verplicht ben je om je honden te testen op HD,  Elleboogdysplasie onderzoeken betreffende ras afwijkingen zoals bij de teckel oog onderzoeken, de fokker van de teckels van de uitzending, heb ik daarop ook gecontroleerd oogonderzoeken die bij teckels echt nodig zijn, 1 op de 20 zijn getest van de,het spijt me U te moeten telleurstellen maar showen is gewoon proberen meer geld voor je gefokt nest te kunnen vragen in dit geval.De echte goede en oprechte fokkers willen gewoon weten wat hun hondje doet op de show en ook of ze goed bezig zijn.
Bij sommige rasverenigingen is het verplicht een bepaald resultaat te halen bij show, dat kan 3xzg of 1xu of iets dergelijks zijn. Dan is showen dus wel degelijk een verplichting om te mogen fokken wanneer je een stamboom wil....
Door Drieke
#2899111
Jantina schreef: Dit slaat echt nergens op.
Wat is dat toch ook dat mensen werkelijk overal geld aan mogen verdienen, behalve aan het fokken van honden? Dan hebben ze opeens eens slecht leven.... Ik snap dat niet hoor....
Beste Jantina, Geld verdienen over de rug van levende wezens moet,m.i.z. altijd voor de volle 100% eerst  ten goede komen van die levende wezens, daarom ben ik persoonlijk ook niet gecharmeerd van mensen die meer dan 4 nesten per jaar fokken, rekening houdend met de intensiteit die dat vergt en nee geld verdienen aan levende wezens onder "slechte "omstandigheden is volgens mijn mening nooit oké! 
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door