Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2894092
Duitse Herders: Donar-Lester-Elsa-Anka-Arusha (eigen fok)-Bitouck (eigen fok)-Dafne (eigen fok)-Dennis (eigen fok)-Oraine (eigen fok)-Shester (eigen fok)-Perle (eigen fok).

Sheltie's: Unique-Zingara-Finesse-Vixxen (eigen fok)-Saray-Britt (eigen fok)Farouck (eigfen fok)-Ròbin (eigen fok)-Morgan (eigen fok)-Merlynn (eigen fok)-Anique.
Laatst gewijzigd door *Lia* op do 20 mar 2014, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
#2894099
Opgegroeid met een Golden Retriever...
Toen ik op mezelf ging ben ik eerst een jaar naar canada geweest en daarna gaan varen, daar kan toen geen hond bij. Pas toen ik op een schip kwam, waar dat wel kon is Mickey er gekomen. Lief, klein en handzaam- zodat ik haar op mn schouder over meerdere schepen kon tillen als dat nodig was ;)

Mickey (kleine kruising/boomertje)
Joy      (Border Collie, omdat ik fanatieker werd in de hondesport en meer wilde ....)
Abby    (Border Collie, aangehouden van mijn eerste nestje borders dat ik fokte....)
Vivi      (Spaanse Galgo, omdat ik er graag nog een wedstrijd hondje bij wilde, maar iets "relaxter" dan de borders...)
Foxy    (Chinese naakthond/ powderpuff, het hondje van mn ouders, dat bij mij kwam, omdat mn moeder ziek werd- maar een prima aanvulling en heel erg passend kwa leergierigheid en energie nivo :)  )
#2894105
Toen ik samen ging wonen kwam eindelijk mijn/ onze eerste hond  :)

Shandy, een x Mechelse herder/ border collie
Dusty, Tervuerense herder
(Du)chesse, Tervuerense herder
Floyd, Tervuerense herder (herplaatser)

En nu hebben we nog:
Bliss, Tervuerense herder
Spirit, Tervuerense herder

Dus tja, beetje besmet met het belgen virus  :D
#2894139
Mijn eerste hond was Floris, een golden retriever reu, herplaatser en was helaas niet de makkelijkste.
Was van ons gezin maar ik deed er het meest mee.

Twee jaar na zijn overlijden kwam Sammy, dalmatier, mijn eigen hond.
Ik woonde nog thuis en zij ging uiteraard mee toen ik op mezelf ging wonen.

En dan nu nog Jillz, ook een dalmatier.

En ik hoop dat ik binnen nu en 2 jaar weer een hondje mag verwelkomen. Maar ik hoor eerst per 1 juli of ik volgend jaar nog een baan heb  :-X :-X
#2894140
Onze eerste hond Ghost kwam onverwachts.
Mijn man kreeg hem aangeboden en zei in eerste instantie nee, tot hij hem zag. Een zielig hoopje hond, heel mager en in een hoekje van de koeienstal op een m2 opgesloten :(
Ik wilde eerst geen hond want we hadden al 4 katten. We hebben toen de keuze moeten maken of de hond of de katten houden. Moeilijke keuze geweest maar aangezien mijn zus de katten wilde hebben we hun naar haar herplaatst.
Ghost kon met geen enkel dier, alle dieren waren eng en wilde hij aanvallen.
Uiteindelijk kon hij wel samen met basco, we hebben ze het eerste jaar uit elkaar moeten houden en daarna ging het goed. Ze werden echte maatjes.

Na het overlijden van Ghost raakte basco in een dip. Hij wilde echt helemaal niks meer. Toen zijn we een zoektocht begonnen naar een maatje erbij.
En toen kwam kaine. 6 weken hebben we op hem gewacht. Vanaf dat hij geboren was zijn we iedere week langs gegaan om te kijken naar de pups. We hadden eerste keus. Na 5 weken viel ons oog nog steeds op kaine dus die werd het.
#2894146
Toen ik met Leo ging samenwonen, begon ik wel gelijk te zeuren om een hond. Maar dat duurde behoorlijk lang, voordat die er kwam. Werken en honden is niet altijd een leuke combinatie en ik werkte veel en lang.

Whoofer, Kruising Basset Hound x Basset Artesien Normand uit het asiel. Ze was krap 1,5 jaar en wij waren haar 5de baasje :-X
Brutus, Dalmatische Hond, pup, van een fokker.
Pinkel, Dalmatische Hond, volwassen herplaatser.
Linga, Dalmatische Hond, pup, van Erna (fokker).
Biscuit, Dalmatische Hond, pup, van Stephanie (fokker).
Fritzi, Dalmatische Hond, eigen fok.
Frou Frou, Dalmatische Hond, eigen fok

Ik vind de Dalmatische Hond niet een echt leuke hond :biggrin2:

Ik hoop binnen nu en 2 jaar een nestje te fokken. Dalmatische Honden. En dan houd ik er een geen een.
#2894158
1 Middenslag schnautzer  Pal
2            "                        Cleo
3            "                        Zoe
4 Australian Shepherd      Fee
5            "                          Bliss
6            "                          Roos
#2894164
Thuis hadden we vroeger eigenlijk altijd 3 honden (variërend van bouvier tot boerenfox) .

Toen ik uit huis ging kreeg ik Ciska (Wetterhoun) mee, had ik niet verwacht maar zij was zeer welkom.
Vervolgens:

Sonja - Wetterhoun (11 jaar geworden)
Sasja - Drentse Patrijshond (is nu 9 jaar)
Flokkie - Dwergpincher (was van mijn vader, heeft de laatste 4 á 5 jaar van haar leven bij mij gewoond)
Rosa - Kruising Wetterhoun - Stabijhoun ( is nu bijna 9 mnd)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door