Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El budha
#2905234
Bedankt voor de super tip. Wij hebben de kalkoenbotten ipv weggegooid nu een dag lang gekookt. Dit resulteerde in een gelei achtig goedje :biggrin2: Dit hebben wij ingevroren in silicone muffinbakvorm. Voordeel hiervan is dat we het gemakkelijk bevroren uit de vorm kunnen halen. Ze hebben hun eerste ijsje al op
Door nikèdog2000
#2907076
[quote="El budha"]
Bedankt voor de super tip. Wij hebben de kalkoenbotten ipv weggegooid nu een dag lang gekookt. Dit resulteerde in een gelei achtig goedje :biggrin2: Dit hebben wij ingevroren in silicone muffinbakvorm. Voordeel hiervan is dat we het gemakkelijk bevroren uit de vorm kunnen halen. Ze hebben hun eerste ijsje al op
[/quot

leuk hè?

je kunt ze ook in de snel kookpan koken
als je die hebt
dat is dan maar 2 uurtjes
voor het zelfde resultaat
Laatst gewijzigd door nikèdog2000 op zo 13 apr 2014, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2922131
Die tip heb ik toen ik pas begon hier ergens gekregen want ik heb het toen ook gedaan. Van kippenpoten en van lamsribben die je gratis bij SW kreeg.  Allebei te hard voor de katten...
Ik vries het in in ijsblokvormen.  Das meer kattenformaat.  :)
De katten vinden het trouwens wel niet zo ontzettend lekker, maar het werkt wel om iets binnen te krijgen waar ze moeilijk over doen. 
Ik denk dat honden wel meer gek zijn van gekookte zaken dan katten...
Door Ruisje
#2922164
nova schreef: heb recent van een paar fazantboutjes bouillon getrokken en in de vriezer gedaan, voor als mn meisje puppekinders krijgt.
De boullion rook goed, had er zo van willen snoepen. ;D
Niks mis mee om het ook zelf als basis voor soep of saus te gebruiken ;) Waar denk je dat die bouillon en fond van gemaakt wordt... ;D
Wel wat voor je hond bewaren 8)
Door Ruisje
#2922165
pearlsofpassion schreef: Die tip heb ik toen ik pas begon hier ergens gekregen want ik heb het toen ook gedaan. Van kippenpoten en van lamsribben die je gratis bij SW kreeg. Allebei te hard voor de katten...
Ik vries het in in ijsblokvormen. Das meer kattenformaat. :)
De katten vinden het trouwens wel niet zo ontzettend lekker, maar het werkt wel om iets binnen te krijgen waar ze moeilijk over doen.
Ik denk dat honden wel meer gek zijn van gekookte zaken dan katten...
Hier vinden de katten het ook niet lekker -- 3 likjes met lange tanden... ;)
Door Leontine
#2922288
Paar uien restje groente laurier, jeneverbes en schijf gember mee laten trekken minimaal 5 uur en je hebt en super bouillon!! Zeker op basis van kip botten heel goed na/tijdens ziekte of operatie.
Door Annemarie Rijnveld
#2923661
spikkel schreef: Super tip hoor, ik heb ook net kalkoenbotten weggegooid. Hoe zit het dan met de calcium uit het bot, komt dat in gelei of kan dat niet?
alle mineralen die in het bot zitten, dus ook Calcium, bevinden zich ook in de gelatine.
Maar niet in enorm grote hoeveelheden, en dus kan bouillon of gelatine niet als botvervanger dienen of als Calciumsupplement.
Wel is het beter in het geval van pups niet te overdrijven met de hoeveelheid gelatine, als je die frequent zou willen toevoegen.
(Info van Mary Straus)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door