Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2885165
pike schreef: Maar nu heb je het over honden die aanvallen. Het gaat hier om een kind dat ten val komt omdat een hond voor de fiets loopt.
Ik heb nu de hele brief gelezen, en het gaat dus klaarblijkelijk om de Beemsterringdijk. Het gedoogstuk dus. En dan gaat het dus niet om een klein kind maar om een middelbare scholier. Die met zijn vrienden naar school fietst vanuit een omliggend dorp. En die groepjes ben ik  ook vaak genoeg tegengekomen, als ze eens beginnen met hun telefoontjes in hun zak te stoppen en de oortjes van de mp3spelers uit hun oren te halen zou al een stuk schelen. En hier is het dus een geval van ikke ikke ikke, geen rekening houden met elkaar.
En dat rekening houden met elkaar, komt altijd van alle kanten.

Ik ben overigens door aanvallende honden, bang geworden van alle loslopende honden. Hoewel ik er met mijn verstand nog steeds van uit durf te gaan dat 90% van die honden brave, gehoorzame honden zijn die ons niet lastig zullen vallen. Mijn gevoel zegt heel simpel: een loslopende hond is kans op problemen. En nou zal dat in dit specifieke geval misschien allemaal wel wat meevallen, maar een hond hoort niet loslopend op het fietspad, zo simpel is het. We weten allemaal dat het een keer mis kan gaan en dat is met een sorry ook meestal geen probleem. En écht, ik vind worstjes met weerhaakjes géén oplossing. Het gaat er om dat we met zijn allen een beperkte ruimte moeten delen en dat kan alleen als we allemaal rekening met elkaar houden.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2885184
Even voor alle duidelijkheid, Patsy liep niet los op het fietspad, die liep op het voetpad in het losloopgebied. Maar ja ze vond het ineens leuk om achter een fiets aan te rennen. Gelukkig kon ik haar op tijd terugroepen. Maar wat ik wil zeggen, soms veroorzaak je wel eens overlast, hoe goed je je best ook doet om het niet te doen. En zo moet ik ook wel eens in de remmen omdat er ineens een kind op een fietsje de weg oversteekt. Maar voor mij geen reden om snoepjes met vishaakjes te gaan uitdelen aan alle kinderen? Bij deze persoon is iets goed mis in de bovenkamer. Tenminste dat hoop ik dan maar, nog enger als iemand zoiets bij z'n volle verstand zou doen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2885195
Ik geloof dat het niet helemaal over komt zoals ik het bedoel.

Natuurlijk gaat er wel eens wat mis. En dan zeg je sorry, lach je vriendelijk naar elkaar en is er niets aan de hand. Dat gebeurd iedereen! Daar doel ik niet op.

De gevoelens die ik in deze situatie begrijp, zijn de gevoelens over structurele misstanden. Ik snap het dat mensen zich ergeren aan het feit dat er structureel honden loslopen waar ze niet los mogen. Ik snap dat mensen zich ergeren aan structureel hondenpoep overal. Ik begrijp dat zulke structerele overlast bepaalde gevoelens opwekt. En ik begrijp dat het feit dat er niets aan gedaan wordt extra ergernis en op een bepaald moment zelfs wanhoop geeft.

Ik begrijp NIET dat deze persoon het recht in eigen hand heeft genomen en ik snap zo mogelijk nog minder van de manier waarop. Dat keur ik NIET goed. 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2885215
*Dorothea* schreef: Even voor alle duidelijkheid, Patsy liep niet los op het fietspad, die liep op het voetpad in het losloopgebied. Maar ja ze vond het ineens leuk om achter een fiets aan te rennen. Gelukkig kon ik haar op tijd terugroepen. Maar wat ik wil zeggen, soms veroorzaak je wel eens overlast, hoe goed je je best ook doet om het niet te doen. En zo moet ik ook wel eens in de remmen omdat er ineens een kind op een fietsje de weg oversteekt. Maar voor mij geen reden om snoepjes met vishaakjes te gaan uitdelen aan alle kinderen? Bij deze persoon is iets goed mis in de bovenkamer. Tenminste dat hoop ik dan maar, nog enger als iemand zoiets bij z'n volle verstand zou doen.
Er is niets wat worstjes met vishaakjes of vergif rondstrooien rechtpraat, maar ik kan me meneers frustratie wel voorstellen. Dit gaat  niet over een Patsy die een keer jolig achter een fietser aanloopt met een Door erachteraan die netjes "sorry" zegt. Dit gaat om de mensen wiens hond (en) achter zijn kind aan vliegen, deze wellicht van de fiets aframmen in hun joligheid en dan met eigenaren die vinden dat dat jongetje daar maar niet moet fietsen, of dat hij maar moet stoppen, of dat hij de verkeerde kleur jas aan heeft. Ongeveer dezelfde mensen zoals die van die herders die een x-aantal gaten in Patsy trokken en die ook vonden dat dat jouw schuld was. Zoals er zoveel voorvalt wat voorkomt uit dommigheid, lamlendigheid en/of desinteresse van de hondeneigenaar en die dat altijd zo weten te draaien dat het vooral niet aan hun ligt. We ondervinden dat zelf al bijna dagelijks en dan zijn wij nog "kenners" die dan nog wel zien of Fikkie wel of geen kwaad in zin heeft. Maar ik kan me voorstellen dat als je fietsende kind achterop gezeten wordt door 2 grote dikkoppen of gillende herders dat je als ouder ook doodsangsten uitstaat. Tel daarbij nog het gegeven op dat je in zo'n geval volledig door de rechterlijke macht in de steek gelaten wordt, aangezien die pas in actie zouden komen als zijn kind al aan stukken ligt, dan kan ik me voorstellen dat je zwaar gefrustreerd raakt en zelf maar wat bedenkt om van de trammelant af te komen. En nee, vergif of vishaken zijn dan natuurlijk niet de weg. Maar welke weg dat precies wel is weet ik ook niet als je tegen een groep mensen praat die vinden dat hun honden all recht hebben om vanalles uit te spoken en dan altijd de schuld bij de ander weten te leggen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2885217
Angelique schreef: Er is niets wat worstjes met vishaakjes of vergif rondstrooien rechtpraat, maar ik kan me meneers frustratie wel voorstellen. Dit gaat  niet over een Patsy die een keer jolig achter een fietser aanloopt met een Door erachteraan die netjes "sorry" zegt. Dit gaat om de mensen wiens hond (en) achter zijn kind aan vliegen, deze wellicht van de fiets aframmen in hun joligheid en dan met eigenaren die vinden dat dat jongetje daar maar niet moet fietsen, of dat hij maar moet stoppen, of dat hij de verkeerde kleur jas aan heeft. Ongeveer dezelfde mensen zoals die van die herders die een x-aantal gaten in Patsy trokken en die ook vonden dat dat jouw schuld was. Zoals er zoveel voorvalt wat voorkomt uit dommigheid, lamlendigheid en/of desinteresse van de hondeneigenaar en die dat altijd zo weten te draaien dat het vooral niet aan hun ligt. We ondervinden dat zelf al bijna dagelijks en dan zijn wij nog "kenners" die dan nog wel zien of Fikkie wel of geen kwaad in zin heeft. Maar ik kan me voorstellen dat als je fietsende kind achterop gezeten wordt door 2 grote dikkoppen of gillende herders dat je als ouder ook doodsangsten uitstaat. Tel daarbij nog het gegeven op dat je in zo'n geval volledig door de rechterlijke macht in de steek gelaten wordt, aangezien die pas in actie zouden komen als zijn kind al aan stukken ligt, dan kan ik me voorstellen dat je zwaar gefrustreerd raakt en zelf maar wat bedenkt om van de trammelant af te komen. En nee, vergif of vishaken zijn dan natuurlijk niet de weg. Maar welke weg dat precies wel is weet ik ook niet als je tegen een groep mensen praat die vinden dat hun honden all recht hebben om vanalles uit te spoken en dan altijd de schuld bij de ander weten te leggen.
ja helemaal mee eens hoor....de gemiddelde hondenbaas is gewoon een asociaal.
wij hebben hier een prachtig park, maar ja er loopt niemand (gelukkig!  :D ), want de paden zijn modderig en dan krijg je vieze schoenen. Dus loopt men massaal op het naastgelegen fietspad met loslopende honden terwijl er een bord staat dat ze daar aan de lijn moeten. Geen mens die zijn hond even bij zich roept als er een fiets aankomt.
Maar vervelende is dat dit soort worstenacties dus altijd de verkeerde treft. Want je zal er verdorie maar net lopen in die wijk als brave burger met je honden aan de lijn.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2885232
Angelique schreef: Er is niets wat worstjes met vishaakjes of vergif rondstrooien rechtpraat, maar ik kan me meneers frustratie wel voorstellen. Dit gaat  niet over een Patsy die een keer jolig achter een fietser aanloopt met een Door erachteraan die netjes "sorry" zegt. Dit gaat om de mensen wiens hond (en) achter zijn kind aan vliegen, deze wellicht van de fiets aframmen in hun joligheid en dan met eigenaren die vinden dat dat jongetje daar maar niet moet fietsen, of dat hij maar moet stoppen, of dat hij de verkeerde kleur jas aan heeft. Ongeveer dezelfde mensen zoals die van die herders die een x-aantal gaten in Patsy trokken en die ook vonden dat dat jouw schuld was. Zoals er zoveel voorvalt wat voorkomt uit dommigheid, lamlendigheid en/of desinteresse van de hondeneigenaar en die dat altijd zo weten te draaien dat het vooral niet aan hun ligt. We ondervinden dat zelf al bijna dagelijks en dan zijn wij nog "kenners" die dan nog wel zien of Fikkie wel of geen kwaad in zin heeft. Maar ik kan me voorstellen dat als je fietsende kind achterop gezeten wordt door 2 grote dikkoppen of gillende herders dat je als ouder ook doodsangsten uitstaat. Tel daarbij nog het gegeven op dat je in zo'n geval volledig door de rechterlijke macht in de steek gelaten wordt, aangezien die pas in actie zouden komen als zijn kind al aan stukken ligt, dan kan ik me voorstellen dat je zwaar gefrustreerd raakt en zelf maar wat bedenkt om van de trammelant af te komen. En nee, vergif of vishaken zijn dan natuurlijk niet de weg. Maar welke weg dat precies wel is weet ik ook niet als je tegen een groep mensen praat die vinden dat hun honden all recht hebben om vanalles uit te spoken en dan altijd de schuld bij de ander weten te leggen.
Dat bedoelde ik dus ook, maar ik kan het niet zo fantastisch verwoorden  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#2885351
Angelique schreef: Er is niets wat worstjes met vishaakjes of vergif rondstrooien rechtpraat, maar ik kan me meneers frustratie wel voorstellen. Dit gaat  niet over een Patsy die een keer jolig achter een fietser aanloopt met een Door erachteraan die netjes "sorry" zegt. Dit gaat om de mensen wiens hond (en) achter zijn kind aan vliegen, deze wellicht van de fiets aframmen in hun joligheid en dan met eigenaren die vinden dat dat jongetje daar maar niet moet fietsen, of dat hij maar moet stoppen, of dat hij de verkeerde kleur jas aan heeft. Ongeveer dezelfde mensen zoals die van die herders die een x-aantal gaten in Patsy trokken en die ook vonden dat dat jouw schuld was. Zoals er zoveel voorvalt wat voorkomt uit dommigheid, lamlendigheid en/of desinteresse van de hondeneigenaar en die dat altijd zo weten te draaien dat het vooral niet aan hun ligt. We ondervinden dat zelf al bijna dagelijks en dan zijn wij nog "kenners" die dan nog wel zien of Fikkie wel of geen kwaad in zin heeft. Maar ik kan me voorstellen dat als je fietsende kind achterop gezeten wordt door 2 grote dikkoppen of gillende herders dat je als ouder ook doodsangsten uitstaat. Tel daarbij nog het gegeven op dat je in zo'n geval volledig door de rechterlijke macht in de steek gelaten wordt, aangezien die pas in actie zouden komen als zijn kind al aan stukken ligt, dan kan ik me voorstellen dat je zwaar gefrustreerd raakt en zelf maar wat bedenkt om van de trammelant af te komen. En nee, vergif of vishaken zijn dan natuurlijk niet de weg. Maar welke weg dat precies wel is weet ik ook niet als je tegen een groep mensen praat die vinden dat hun honden all recht hebben om vanalles uit te spoken en dan altijd de schuld bij de ander weten te leggen.
Waar haal je dit vandaan? In de brief staat alleen dat hij 3x gevallen is, door toedoen van een hond. Er staat nergens dat hij achterna gejaagd is, omver gesprongen, aangevallen, gebeten, of een grote mond heeft gekregen van de hondeneigenaar. Alleen dat die hond los liep waar  het niet mag, en dit is geeneens juist. Er staat ook nergens dat het telkens dezelfde hond was. Ben het er natuurlijk wel mee eens dat je je loslopende hond bij je roept als er fietsers, trimmers of ruiters (die komen er namelijk ook) aankomen. En mocht er toch onverhoopt wat gebeuren dat je je verantwoordelijkheid neemt (en dat geldt dan voor beide partijen).
Maar ik vind het toch wel knap dat een middelbare scholier (want het gaat dus niet om een klein kind) 3x ten gevolge van een hond ten val komt terwijl hij met zijn vrienden over de dijk fietst. Dan vraag ik me af wat doet die jongen in hemelsnaam op zijn fiets. Bovendien zijn ze tegenwoordig mondig, brutaal en assertief genoeg om de eigenaar aan te spreken, zeker als ze in een groepje fietsen.
Verder zijn de worstjes neergelegd op plekken waar de honden juist aangelijnd lopen zoals bij mij in de straat, of in het park dat een officieel losloopgebied is. Met daarin enkel voetpaden maar waar je dus omver gefietst en gebrommerd wordt.
En of het nou een fietspad is waar een hond los loopt, of een voetpad waar gefietst wordt, het zou gewoon geen probleem hoeven te zijn wanneer iedereen een beetje rekening met elkaar hield. Maar dat schijnt tegenwoordig niet meer te kunnen.
*Dorothea* schreef: ja helemaal mee eens hoor....de gemiddelde hondenbaas is gewoon een asociaal.
wij hebben hier een prachtig park, maar ja er loopt niemand (gelukkig!  :D ), want de paden zijn modderig en dan krijg je vieze schoenen. Dus loopt men massaal op het naastgelegen fietspad met loslopende honden terwijl er een bord staat dat ze daar aan de lijn moeten. Geen mens die zijn hond even bij zich roept als er een fiets aankomt.
Maar vervelende is dat dit soort worstenacties dus altijd de verkeerde treft. Want je zal er verdorie maar net lopen in die wijk als brave burger met je honden aan de lijn.
En waar vast niet tegen opgetreden wordt?
Zoals gewoonlijk lijden ook hier de goeden onder de kwaden.

Hier hebben ze het trouwens gepresteerd om een deel van de uitlaatroutes langs het fietspad te leggen. Dus kan je niet anders dan met je hond op het fietspad lopen. Lekker link. Bedoeling is natuurlijk dat baas op fietspad loopt en hond aangelijnd op grasje. Maar neem al die honden aan een flexlijn, (want fikkie moet toch wat kunnen doen niet? ) die honden zitten dan zo op het rijwielpad met alle mogelijke gevolgen van dien. Wie bedenkt zoiets mafs. Mij zul je er niet tegenkomen, die drie gaan echt niet in zo' n vies strookje lopen en willen allemaal op het fietspad  ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2885422
pike schreef: Waar haal je dit vandaan? In de brief staat alleen dat hij 3x gevallen is, door toedoen van een hond. Er staat nergens dat hij achterna gejaagd is, omver gesprongen, aangevallen, gebeten, of een grote mond heeft gekregen van de hondeneigenaar. Alleen dat die hond los liep waar  het niet mag, en dit is geeneens juist. Er staat ook nergens dat het telkens dezelfde hond was. Ben het er natuurlijk wel mee eens dat je je loslopende hond bij je roept als er fietsers, trimmers of ruiters (die komen er namelijk ook) aankomen. En mocht er toch onverhoopt wat gebeuren dat je je verantwoordelijkheid neemt (en dat geldt dan voor beide partijen).
Maar ik vind het toch wel knap dat een middelbare scholier (want het gaat dus niet om een klein kind) 3x ten gevolge van een hond ten val komt terwijl hij met zijn vrienden over de dijk fietst. Dan vraag ik me af wat doet die jongen in hemelsnaam op zijn fiets. Bovendien zijn ze tegenwoordig mondig, brutaal en assertief genoeg om de eigenaar aan te spreken, zeker als ze in een groepje fietsen.
Verder zijn de worstjes neergelegd op plekken waar de honden juist aangelijnd lopen zoals bij mij in de straat, of in het park dat een officieel losloopgebied is. Met daarin enkel voetpaden maar waar je dus omver gefietst en gebrommerd wordt.
En of het nou een fietspad is waar een hond los loopt, of een voetpad waar gefietst wordt, het zou gewoon geen probleem hoeven te zijn wanneer iedereen een beetje rekening met elkaar hield. Maar dat schijnt tegenwoordig niet meer te kunnen.
En waar vast niet tegen opgetreden wordt?
Zoals gewoonlijk lijden ook hier de goeden onder de kwaden.

Hier hebben ze het trouwens gepresteerd om een deel van de uitlaatroutes langs het fietspad te leggen. Dus kan je niet anders dan met je hond op het fietspad lopen. Lekker link. Bedoeling is natuurlijk dat baas op fietspad loopt en hond aangelijnd op grasje. Maar neem al die honden aan een flexlijn, (want fikkie moet toch wat kunnen doen niet? ) die honden zitten dan zo op het rijwielpad met alle mogelijke gevolgen van dien. Wie bedenkt zoiets mafs. Mij zul je er niet tegenkomen, die drie gaan echt niet in zo' n vies strookje lopen en willen allemaal op het fietspad  ::)
Puur suggestief van mij als voorstelling dat ik me kan voorstellen als dit soort dingen gebeuren dan mensen supergefrustreerd raken. Want punt is dat er veel fout kan gaan tussen mensen onderling en mensen/honden, maar dat de reactie van de hondeneigenaar tekenend is voor hoe het "slachtoffer" erop terugkijkt.
Wordt jouw hond door een andere gegrepen en de baas haalt zijn schouders op en zegt dat jouw hond dan daar maar niet moet lopen of dat die z'n staartje te vrolijk draagt, dan loop je met een ander gevoel weg dan wanneer een baas zijn excuus aanbiedt en aangeeft eventuele kosten te betalen enz. De gaten blijven hetzelfde, maar je kijkt er toch anders op terug.
Gebruikersavatar
Door pike
#2885468
Ja daar heb je natuurlijk gelijk in, een asociale reactie laat geen lekker gevoel achter. Maar dan ga je toch nog geen worst met weerhaakjes rond strooien? Dan zitten er toch wel een paar schroefjes bij je los. Ik ga toch ook geen ventieltjes losdraaien omdat ik last heb van fietsers op het voetpad of de stoep. Alhoewel, het is redelijk onschuldig  :naughty:
Gebruikersavatar
Door pike
#2917567
Ik dacht dat we ervan af waren, het was een lange tijd stil, maar vandaag is het dan toch gebeurd:

http://www.dichtbij.nl/waterland/112/ar ... hater.aspx

Weet niet hoe het nu met het beestje is, maar de eigenaresse vertelde dat hij wattenbollen heeft gehad en dat men nu afwacht of het eruit komt.
Inmiddels zijn er minstens 4 worstjes hier bij mij in de straat gevonden vandaag.
Door sella
#2917777
Hier verschijnt iedere keer glas. Shay had al een flinke snee ervan. Alles opgeruimd en iedere keer legt er nieuw, en echt van die gemene jampot bodems ect. Een hond die erin staat, een kind dat er invalt. Brr.

Wat een drama bij jullie weer Pike.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door