Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#2866938
*Dorothea* schreef: ja dat wilde ik net vragen, waar heb je een makelaar voor nodig?
mijn zus heeft haar huis binnen 1 week verkocht zonder makelaar.
Maar dat is tegenwoordig echt uitzondering. Ik denk wel dat een goede makelaar een huis goed kan verkopen. Zeker als ik al gezien heb hoe een slechte 'm kan breken.  Als ik alleen al presentaties vergelijk...de ene 40 foto's de ander 3 foto,s van de buitenkant, niks van binnen, geen brochure beschikbaar enz. Daar klik je op door, want je gaat er dan al vanuit...zal wel niks zijn.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2866940
Angelique schreef: Maar dat is tegenwoordig echt uitzondering. Ik denk wel dat een goede makelaar een huis goed kan verkopen. Zeker als ik al gezien heb hoe een slechte 'm kan breken.  Als ik alleen al presentaties vergelijk...de ene 40 foto's de ander 3 foto,s van de buitenkant, niks van binnen, geen brochure beschikbaar enz. Daar klik je op door, want je gaat er dan al vanuit...zal wel niks zijn.
Maar zonder makelaar kun je je woning ook een stuk scherper in de markt zetten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2866947
*Dorothea* schreef: Maar zonder makelaar kun je je woning ook een stuk scherper in de markt zetten.
Mwah, valt mee denk ik, het scheelt wel wat, maar scherp inzetten, dan moet je wel flinke verschillen maken. Maar ik moet er niet aan denken om zelf bezichtigignen te moeten doen...bllll
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#2866951
Jantina schreef: Ons huis staat al zo'n 4 jaar te koop. Aan de straatstenen niet kwijt te raken...
Jeetje 4 jaar... markt trekt wel weer een beetje aan  ;)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2866952
Angelique schreef: Maar dat is tegenwoordig echt uitzondering. Ik denk wel dat een goede makelaar een huis goed kan verkopen. Zeker als ik al gezien heb hoe een slechte 'm kan breken.  Als ik alleen al presentaties vergelijk...de ene 40 foto's de ander 3 foto,s van de buitenkant, niks van binnen, geen brochure beschikbaar enz. Daar klik je op door, want je gaat er dan al vanuit...zal wel niks zijn.
Ik denk dat je als verkopende partij de afweging moet maken wie er beter kan verkopen. De makelaar of jijzelf.
Ik weet inmiddels dat een makelaar in ons geval weinig toevoegt, omdat het bereik zonder makelaar tegenwoordig ook groot is.  Dan ga je je afvragen wat het voordeel van een makelaar is. Ja, hij doet de bezichtigingen.  ;)
En de makelaar plaatst(e) niets zonder onze toestemming, dus als je het ergens niet mee eens bent (hoeveelheid/kwaliteit van de foto's en de informatie) kun je daar altijd iets van zeggen.

Je hebt ook helemaal gelijk als je zegt dat een slechte makelaar de verkoop van je huis kan breken.


Conclusie: een mondige verkoper heeft geen makelaar nodig?  :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2866957
-Annemarie- schreef: Ik denk dat je als verkopende partij de afweging moet maken wie er beter kan verkopen. De makelaar of jijzelf.
Ik weet inmiddels dat een makelaar in ons geval weinig toevoegt, omdat het bereik zonder makelaar tegenwoordig ook groot is.  Dan ga je je afvragen wat het voordeel van een makelaar is. Ja, hij doet de bezichtigingen.  ;)
En de makelaar plaatst(e) niets zonder onze toestemming, dus als je het ergens niet mee eens bent (hoeveelheid/kwaliteit van de foto's en de informatie) kun je daar altijd iets van zeggen.

Je hebt ook helemaal gelijk als je zegt dat een slechte makelaar de verkoop van je huis kan breken.


Conclusie: een mondige verkoper heeft geen makelaar nodig?  :D
Goede conclusie  :biggrin2:

En dat je als huiseigenaar ook wat te zeggen hebt is natuurlijk zo, maar hier in de buurt zie je veel omahuizen en ik denk dan dat oma geen sjoegen heeft van huizen verkopen en dat dan de kwaliteit van de makelaar om de hoek komt kijken. En als "men" dan in bv 4 jaar tijs niks anders doet dan alleen maar zakken met de prijs en adverteren in het locale suffertje, dan kan die betreffende makelaar van mij direct de boom in.
Door marina
#2866963
Ik kan me dan als potentieel koper zeer irriteren aan huizen die beter in de markt gezet worden als dat ze daadwerkelijk zijn. Persoonlijk vind ik een realistisch beeld op funda heel prettig. Ik kan best door schrootjes en een beroerde keuken heen kijken maar een huis wat op funda in hele redelijke staat lijkt en als het dan toch een volledig uitgeleefde slecht onderhouden puinzooi blijkt te zijn vind ik dat zonde van mijn tijd.
Toppunt was een uitgeleefde keet door een aantal Polen, ik kon prima door de zooi heen kijken en zag echt potentieel in het huis ondanks dat er veel aan moest gebeuren. Ik ging kijken bij dat huis om de mega (mega!) grote tuin, bleek er tussen het huis en de tuin recht van overpad te zijn voor de buren  :o :o. Echt super praktisch met een hond (not) Als ik dat had geweten dat was ik niet eens gaan kijken! Zonde van mijn tijd en die van de makelaar.
Laatst gewijzigd door marina op di 04 feb 2014, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2866969
marina schreef: Ik kan me dan als potentieel koper zeer irriteren aan huizen die beter in de markt gezet worden als dat ze daadwerkelijk zijn. Persoonlijk vind ik een realistisch beeld op funda heel prettig. Ik kan best door schrootjes en een beroerde keuken heen kijken maar een huis wat op funda in hele redelijke staat lijkt en als het dan toch een volledig uitgeleefde slecht onderhouden puinzooi blijkt te zijn vind ik dat zonde van mijn tijd.
Toppunt was een uitgeleefde keer door een aantal Polen, ik kon prima door de zooi heen kijken en zag echt potentieel in het huis ondanks dat er veel aan moest gebeuren. Ik ging kijken bij dat huis om de mega (mega!) grote tuin, bleek er tussen het huis en de tuin recht van overpad te zijn voor de buren  :o :o. Echt super praktisch met een hond (not) Als ik dat had geweten dat was ik niet eens gaan kijken! Zonde van mijn tijd en die van de makelaar.
Ja, dat hebben wij ook vaak meegemaakt, dat je dingen tegenkomt die niet van tevoren aangegeven zijn.  Jammer maar helaas, daar doe je vrij weinig tegen.  :(
De enige remedie is vóór de bezichtiging gegevens over de omgeving en de kavel opvragen, en bij de makelaar dóórvragen. En het is heel naar dat dat nodig is.  :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2866974
marina schreef: Ik kan me dan als potentieel koper zeer irriteren aan huizen die beter in de markt gezet worden als dat ze daadwerkelijk zijn. Persoonlijk vind ik een realistisch beeld op funda heel prettig. Ik kan best door schrootjes en een beroerde keuken heen kijken maar een huis wat op funda in hele redelijke staat lijkt en als het dan toch een volledig uitgeleefde slecht onderhouden puinzooi blijkt te zijn vind ik dat zonde van mijn tijd.
Toppunt was een uitgeleefde keet door een aantal Polen, ik kon prima door de zooi heen kijken en zag echt potentieel in het huis ondanks dat er veel aan moest gebeuren. Ik ging kijken bij dat huis om de mega (mega!) grote tuin, bleek er tussen het huis en de tuin recht van overpad te zijn voor de buren  :o :o. Echt super praktisch met een hond (not) Als ik dat had geweten dat was ik niet eens gaan kijken! Zonde van mijn tijd en die van de makelaar.
Oh ja, dat is zooo irritant. Het is tegenwoordig al een uitkomst dat je streetview hebt. Blijkt dat " landelijk gelegen" ineens midden in het durp te zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door