Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2857348
Kaela schreef: Wat een poepie! Moeten zijn oortjes nog gaan staan (of is het niet hetzelfde ras als je eigen heren?).

Succes met alle hoofdbrekens en puppiefratsen! Dit kereltje gaat een veel betere start maken als in een asiel, top!
ik ga ervan uit dat ze niet meer gaan staan... de vader heeft ook 'foute' oren (hangend) en als ik naar de vorm kijk zijn ze niet gewoon tijdelijk ingezakt.. maar wie weet komen ze met goede voeding nog overeind hihi (in theorie zouden ze moeten staan)
#2857355
Deesje schreef: ik ga ervan uit dat ze niet meer gaan staan... de vader heeft ook 'foute' oren (hangend) en als ik naar de vorm kijk zijn ze niet gewoon tijdelijk ingezakt.. maar wie weet komen ze met goede voeding nog overeind hihi (in theorie zouden ze moeten staan)
Ik vind hem zo ook leuk, maar hij lijkt nu wel een beetje op een shar pei op deze foto. Liggen die rassen dicht bij elkaar of is het toeval (of heb ik er gewoon de balle verstand van haha)
#2857534
Wat goed dat je dit pupje opvangt! Hij boft!

Thai Ridgebacks hebben altijd wat kalige plekken rondom de oogjes als ze pup zijn, ziet er een beetje gek uit, als ze ouder worden is dat minder opvallend, de vacht is in hun gezicht ook fluweelachtig. Scotchi lijkt ontzettend op Kai, die had ook foute oren, zijn ook nooit meer gaan staan.
#2857612
danielle1980 schreef: geweldig enne hij moet toch ook leren om alleen te zijn, dus dat geeft toch niet ;-) als niet hele dagen zijn, hier draaien ze gewoon vanaf begin mee en zijn ze gelijk vaker 3 uur alleen
Ik vraag me al langer af, als je meerdere honden hebt is het dan gemakkelijker om ze meteen een paar uurtjes alleen te laten?
Dat is mij nog nooit gelukt met mijn honden. O jawel, Jones is zo'n super gemakkelijke daarin. Die kun je gewoon overal achter laten, maar dat wordt steeds minder nu hij aan mij, Boris en woning gehecht raakt.
#2857617
Lil schreef: Ik vraag me al langer af, als je meerdere honden hebt is het dan gemakkelijker om ze meteen een paar uurtjes alleen te laten?
Dat is mij nog nooit gelukt met mijn honden. O jawel, Jones is zo'n super gemakkelijke daarin. Die kun je gewoon overal achter laten, maar dat wordt steeds minder nu hij aan mij, Boris en woning gehecht raakt.
Ligt ook erg aan ras, de hond etc, wat ze gewend zijn, hier zijn mijn honden gewoon delen van de dag alleen omdat ik dan weg ben buiten, of trainen of wandelen met andere honden etc, dus is normaal voor ze.
Mijn pyrs blaffen niet als ze alleen zijn, kan ze weinig schelen geloof ik, ze slapen of spelen gewoon, dus denk dat de meeste het gewoon overnemen  :-\

Heb bv gister pupje gekregen die moet ik even paar dagen opvangen is net 4 maandjes, hup bench, 2 min gepiept en stil, ik kan altijd volgen wat de honden in huis doen, dus tja.

Maar weet wel dat helemaal alleen moeilijker is, uit een opvanggezin is van de week hond geplaatst, volwassen deed t mega super, en nu piept ie s'nachts erg en wil niet alleen zijn...
#2857656
danielle1980 schreef: Ligt ook erg aan ras, de hond etc, wat ze gewend zijn, hier zijn mijn honden gewoon delen van de dag alleen omdat ik dan weg ben buiten, of trainen of wandelen met andere honden etc, dus is normaal voor ze.
Mijn pyrs blaffen niet als ze alleen zijn, kan ze weinig schelen geloof ik, ze slapen of spelen gewoon, dus denk dat de meeste het gewoon overnemen  :-\

Heb bv gister pupje gekregen die moet ik even paar dagen opvangen is net 4 maandjes, hup bench, 2 min gepiept en stil, ik kan altijd volgen wat de honden in huis doen, dus tja.

Maar weet wel dat helemaal alleen moeilijker is, uit een opvanggezin is van de week hond geplaatst, volwassen deed t mega super, en nu piept ie s'nachts erg en wil niet alleen zijn...
Boris bleef goed alleen toen Cay kwam, maar Cay had daar behoorlijk moeite mee.
Jones kwam en het boeide hem totaal niet (zo fijn!). Bij mij boeit het hem ook niet zo veel, maar merk dat ik hem nu niet meer zo snel bij vreemden in huis eventjes kan achterlaten dan vroeger.
Hier zijn ze dus ook veel alleen, dus het ze weten niet beter klopt ook hier. Toch merk ik gewoon gigantisch veel verschil tussen de honden.  :-\

Ras zal idd wel eens kunnen uitmaken. De herders in de zin van belgjes en zo hebben daar volgens mij inderdaad net wat meer moeite mee dan wat zelfstandigere rassen (herders die aan kuddebewaking doen en van oorsprong dus al alleen werden gelaten). Zo was het voor mij heel erg wennen een hond die ook buiten met wandelen zegt: ik ga even vooruit om de omgeving te verkennen. Dat is nu gelukkig anders, maar ik was uit zichzelf aan mij blijven plakkerds gewend.  :biggrin2:
#2859790
De eerste nacht (met weinig slaap) is een feit.. het is een duiveltje, een echte doorzetter.. Ongelooflijk hoe vrij hij is na wat hij heeft meegemaakt! Zijn koppie zit onder de wondjes van 'gevechtjes' bij de pups onderling (waarschijnlijk voor voer) en toch mag je gewoon in de buurt komen bij het eten. De bench is nog wel ff een dingetje, heeft even laten horen hoeveel decibel er uit zo'n klein lijfje komt als hij het er niet mee eens is, maar lijkt het nu wel te snappen.
Hij heeft zijn grenzen bij de mannen hier gister al gevonden, maar was daarvan niet gigantisch onder de indruk. Ik kan (nog) geen foto's van hem maken want hij is zo snel en is altijd ergens bij mijn benen  :biggrin2: Ik ga vanmiddag een poging doen hihi
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door