Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Neally
#2821451
die ik niet meer terug kan vinden.
Dorothea: als je met je linkermuis op het pijltje voor de adresbalk klikt krijg je een keuze te zien:
"volledige geschiedenis weergeven". Daar vind je de webwinkel terug.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2821583
*Dorothea* schreef: Nou lekker dan, kom ik er net achter dat ik al maanden loop te belonen met koekjes met BHA en propylgalate erin. :o
Ik was in de veronderstelling dat er geen meuk in zat aangezien ik ze in een dierenwinkel had gekocht die pretendeert puur natuur te zijn. >:(
Deze zijn het, zalmkoekjes van Henne
Zo zie je maar weer, altijd zelf het etiket lezen en niks klakkeloos aannemen...

En blijven lezen, want ik heb hier toch echt zakjes liggen waar het niet op staat. Dus voor mij is dit ook compleet nieuw. :(
Door Lil
#2821595
Angelique schreef: En blijven lezen, want ik heb hier toch echt zakjes liggen waar het niet op staat. Dus voor mij is dit ook compleet nieuw. :(
Ja, ik heb het al een tijdje niet meer gehad omdat ik er moeilijk aan kon komen en het steeds duurder werd. Maar ik meen me ook te herinneren dat erop stond 85% zalm en 15% witvis. PUNT. Niets meer en niets minder :-\
Door Lizzy
#2821629
Maar de troep heeft er altijd in gezeten hoor. Ik weet dat nog doordat ik ook al eerder een keer op de website ben geweest in een lang grijs ver verleden. En hebben jullie die kleine zakjes? Want op die grote stond het jaren geleden al, E310 en E320.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2822040
Jeetje daar schrik ik van, heb het maanden als beloning gevoerd maar gestopt omdat mijn hele broek of jas vet werd van dat spul.
Leg eens uit wat de schadelijke stof is die erin zit?
Door Ruisje
#2822045
Daarom komen in mooie zakjes verpakte beloningkoekjes er hier nooit in! ;)
Wij geven alleen kleine stukjes vlees of orgaan, gedroogd in oven. Of als het op is en snel nodig even de kook erover voor de plakkerigheid.
Echt, of we nou voor onszelf een zak lekkers halen of voor onze honden of katten... d'r zit altijd troep in!
Door Lizzy
#2822053
Lazy Garfield schreef: Jeetje daar schrik ik van, heb het maanden als beloning gevoerd maar gestopt omdat mijn hele broek of jas vet werd van dat spul.
Leg eens uit wat de schadelijke stof is die erin zit?
E3210 en E320.

Propylgallate en BHA.
Door Fido
#2822063
Lizzy schreef: E3210 en E320.

Propylgallate en BHA.
Nog even een aanvulling
E320 BUTYLHYDROXYANIOL (BHA)
Synthetisch voedingszuur

Risico's: hyperactiviteit, astma, netelroos, slapeloosheid, toename van het cholesterolgehalte, aantasting van de stofwisseling in de lever, gevoelloosheid, geldt als kankerverwekkend. Dit additief wordt in vele aroma's gebruikt. Het is in Japan verboden.

E310 PROPYLGALLAAT
Synthetisch voedingszuur

Risico's: hyperactiviteit, astma, urticaria, slapeloosheid, darmstoornis, onvruchtbaarheid, nier- en leverinfecties, lymfoma's, aanzetting tot kanker en allergieën. Een verslag uit 1993 toont aan dat dit additief stoornissen in de productie van rode bloedlichaampjes veroorzaakt. Er zijn ook morfologische afwijkingen aan de milt geconstateerd bij ratten die dit additief gedurende 90 dagen kregen toegediend.

Echt vermijden
Door lalabebe
#2822066
hier ook 1 die er in gestonken is >:( >:(......gelukkig dat het hier staat komt er niet meer in dus, ze waren er dol op.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2822090
Van een collega weet ik dat de Nederlandse distributeur ze ook verkocht als helemaal natuurlijk zonder toevoegingen. Pas na de nieuwe wetswijziging dat toevoegingen moeten worden vermeld op de verpakking kwam ineens dit verhaal met de conserveermiddelen naar boven. Zij zelf baalde hier ook enorm van omdat zij ook dacht dat er geen toevoegingen in zaten.

Het blijft checken, nogmaals checken en dan nog een keer checken helaas...... :-\
Door Lizzy
#2822093
Sarah5 schreef: Van een collega weet ik dat de Nederlandse distributeur ze ook verkocht als helemaal natuurlijk zonder toevoegingen. Pas na de nieuwe wetswijziging dat toevoegingen moeten worden vermeld op de verpakking kwam ineens dit verhaal met de conserveermiddelen naar boven. Zij zelf baalde hier ook enorm van omdat zij ook dacht dat er geen toevoegingen in zaten.

Het blijft checken, nogmaals checken en dan nog een keer checken helaas...... :-\
Maar hoe lang is dit geleden dan, want ik weet zeker dat ik een jaar of 2 geleden op het etiket heb gekeken en toen al troep zag staan....?

Ergens he....., kan het natuurlijk ook niet waar zijn dat een product als zalm (zo vet!) gewoon 1 jaar lang goed blijft zonder dat er toevoegingen in zitten zodat de boel niet ranzig wordt :-\
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2822097
Ik heb het een tijd geleden ook gekocht, bij een webshop die verklaart dat het zonder conserveringsmiddelen is. Ik heb niet op de verpakking gekeken. Ik denk niet dat zij dit weet. Ik ga deze link naar haar doorsturen. Dank voor de waarschuwing. Ik heb gelukkig maar 1 zakje gegeven, dus hoop niet dat dit veel kwaad kan. :o
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door