Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#2818244
koekje schreef: Nee, gewone vieze pizza gaat in de gewone oven. Home made pizza (eerst zelf deeg kneden in de BBM) gaat in de pizzabakker. Ik maak ook zelf de saus en beleg zelf de pizza.


Een gewoon brood (dus redelijk hoog) past niet alleen niet in de pizzabakker denk ik, maar die wordt echt te heet voor een gewoon brood. Dan is de buitenkant zwart en de binnenkant nog rauw. Plat brood (naan bv) zou wel kunnen. Zo'n losse steen voor in de oven zou misschien wel een gewoon brood kunnen hebben, maar dat wordt gewoon niet zo warm als een pizzabakker.
Mijn gewone oven kan ook tot 250 graden, dat kunnen alle ovens. De pizzabakker daarentegen komt eerder richting de 400.
Grrr. Nou wil ik ook zo'n ding.  >:( Gelukkig zijn ze nergens verkrijgbaar. :D
Gebruikersavatar
Door koekje
#2818251
Anne in Duitsland schreef: Grrr. Nou wil ik ook zo'n ding.  >:( Gelukkig zijn ze nergens verkrijgbaar. :D
Een tandoor in de tuin lijkt me ook wel helemaal iets voor jou.
Door El_Kato
#2818254
Hahhahhhahha solly  :shy:

Jaaahahahhhahha zo'n oven in de tuin die wil ik ook ooit als ik later groot ben  :D. Zie dat al helemaal zitten eerst de meest lekkere pizza's bakken en dan in de rest warmte van de oven een heerlijke stoofschotel laten garen  :dribble:
Door Anne in Zweden
#2818300
koekje schreef: Een tandoor in de tuin lijkt me ook wel helemaal iets voor jou.

Mwjah nee, da's meer voor 't vlezige, toch? En ik wil zo min mogelijk vlees op tafel.

Heb vorige week op de campingbeurs in Leipzig wel de volgende niet-te-verantwoorden aankoop gedaan. :biggrin2: Is in 3 minuten gloeiend heet met heel weinig houtskool, zonder enige rookontwikkeling. Heel geschikt dus als je alleen een balkonnetje hebt, met buren die de was buiten hebben hangen wanneer jij barbecuet. Of voor op de camping. Heel geschikt voor geroosterde groente ook (kan ik in de keuken niet bereiden, daar is de rook binnen de kortste keren te snijden, zo klein is m'n kookhok).

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door koekje
#2818336
Anne in Duitsland schreef:
Mwjah nee, da's meer voor 't vlezige, toch? En ik wil zo min mogelijk vlees op tafel.
Neej, een tandoor is ook zeker voor platbrood en allerhande groen. En het staat gewoon leuk, als tuinaccessoire.

De lotus-oven is wel heel schetig.
Door Elf
#2818347
Ik heb een pizzasteen van Jamie Oliver. Deze gebruikte ik in de oven tot 250 graden en dat ging prima. Nu heb ik een Big Green Egg, die stook ik met houtskool tot boven 350 graden op. En nu is mn pizzasteen gebroken  :biggrin2:. Zoveel hitte kon hij dus niet aan. Ik ga eens kijken voor een ander soort steen. Van Big Green Egg kan ik er ook een kopen maar die vind ik erg duur  ::)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2818351
Elf schreef: Overigens: brood bakken gaat juist fantastisch op een steen!!!
Ook in je groen ei?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2818565
waarom vragen jullie niet een keramist een pizza steen te maken ?
chamotte klei uitrollen , op maat snijden en steengoed bakken (let op ongeveer 10% krimp ) ....
ideaal  :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door