Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2815448
  :o :o :o Daar had ik helemaal niet bij stil gestaan  :-X Heremetijd, wat is de wereld toch ziek, soms! Is toch erg als je je dat moet bedenken als fokker?

Edit; typefout
Laatst gewijzigd door Inge en Bono op vr 22 nov 2013, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jantina
#2815449
Helemaal mee eens Anne, ook wij hebben om die reden bewust ons adres niet op de website. Woonplaats en telefoonnummer, ik vind het genoeg!
Overigens heb ik altijd het geld voor mijn pups over gemaakt ipv contant, en ga dat van mijn pupkopers ook wel vragen. Brrrr al dat contante geld, niks voor mij!
Door danielle1980
#2815483
Angelique schreef: Ik vind de vraag niet walgelijk of achterlijk. Als je iets wilt kopen, moet je toch weten wat het kost? Toen ik Kattemonster kocht heb ik ook ergens in het verhaal gevraagd wat ik moest overmaken. Alleen persoonlijk krijg ik wat vlekjes als je dus zo'n mail krijgt met "hallo, wat kost zo'n pup". Dat kan gewoon anders. C'est le ton qui fait la musique (excuseer mijn frans  :biggrin2:)
Het klinkt gewoon net zo "fijn" als...ja u woont het dichtste bij, of de geboorte/afgifte van de pups matched lekker met onze vakantie. Net als...ik wil alleen een witkop en ik wil een reu maar hij mag niet hoger worden dan 67 cm. Of helemaal steenpuistbevorderend....de pup moet wel onderdaning zijn. (zie het beestje al de halve dag omgerold worden) Dat geeft mij het gevoel dat mijn pup als een pak suker wordt gezien. Wat niet wil zeggen dat dat ook zo is, maar zo komt het gewoon over.
haha ja je hebt ook gelijk lol, maar ik houd niet zo van geldzaken lol...

hihi krijg je serieus zulke reacties whhaah lig hier echt in een deuk, wat zijn mensen soms...... :-X ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#2815487
thnxs  voor jullie uitgebreide reactie  :D ,  ik ben nog niet zo lang op en heb  gestoeid met de fazantenaanbieding  ;D ;D

Ik neem wat later  op de dag tijd om alles rustig te lezen en op  wat reacties in te gaan.
Door Alba
#2815493
danielle1980 schreef: nou anne bah zulke dingen moet je niet zeggen, dat is echt verschrikkelijk om bij stil te staan
Ik denk echt niet dat wij over een tijdje ineens 2 mannen met pistolen aan de deur hebben staan hoor, of dat morgen aan de dag mijn honden gejat worden omdat ze zogenaamd veel geld waard zouden zijn. Het is niet iets wat je dagelijks hoort in Nederland. Maar het is wel iets waarom ik de pupprijs niet op de site zet.
In Engeland is het in sommige gebieden echt heel erg :-X.

Ik ben ook best wel 'netjes' ermee, wil bv altijd dat de achterdeur op slot zit als wij er niet zijn en 's nachts. We hebben verder niks te jatten maar m'n hondjes moeten ze afblijven :D!
Door TessaThomas
#2815495
Esther Q schreef: Het is volgens mij typisch NLds om vragen over geld 'vies' te vinden (en ja, Lizzy, heel goede vraag waarom die prijs niet gewoon op de website staat!).

Wat tips bij het uitkiezen van kopers, ik ga uit van de hond en de mogelijke problemen. Het negatieve dus in feite. Per mail attendeer ik mensen op alles wat mis kan gaan en ik leg uit in hoeverre de acties van mensen daarvoor verantwoordelijk zijn. In geval van ons ras maken we bv oa duidelijk dat de honden onder de omheining doorgraven, of over de omheining klimmen als er niet genoeg met ze wordt ondernomen en dan gaan ze op zoek naar eigen vertier, wat kan betekenen dat ze de kat of de schapen van de buren slopen. Als mensen hier komen laten we altijd de ouderdieren los rondlopen, zodat de mensen worden geconfronteerd met hun energieke aard, grootte en kracht (en vieze vacht als het weer niet mee zit ;))
Bij de jachthond is het belangrijk dat je het jachtinstinct in goede banen leidt. Ik zou me kunnen voorstellen dat je iemand meeneemt op een korte wandeling en die persoon je hond laat roepen op de momenten dat hij denkt dat de hond een spoor te pakken heeft met zijn neus. Bij mijn herder nu kan ik me voorstellen dat ik de mate van overwicht van iemand zou willen zien. Taiga heeft de neiging om te testen en spelletjes te spelen. Mijn fokker doet dan ook een testje waarbij mensen de bal moeten krijgen van haar reu. Die geeft hij alleen af als je een natuurlijk overwicht hebt.
Met dit soort interacties met je hond kun je enerzijds kijken hoe mensen omgaan met de hond en anderzijds de mensen wijzen op die dingen die in jouw ras van belang zijn.
Wij werden bij de fokker van Tay (duitse herders) de tuin in gegooid met de 2 teven die ze toen had. 'Ja, ze springen wel en als je dat niet wil moet je er iets aan doen'.

En we werden meteen uitgenodigd op bij de training te komen kijken, zodat we zagen hoe ze dan zijn en wat ons te wachten stond.
Door Esther Q
#2815501
Hoho, Jantina en Lil, ik zeg nergens iets over welk oordeel je moet ophangen aan of iemand wel of niet een bal krijgt, of een jachthond niet op het goede moment terug roept. Ik geef alleen maar mogelijkheden aan om interacties tussen mens en hond te zien en aan de persoon aan te kunnen geven welke dingen van belang zijn.

Oh bah, Alba, wat is het toch ook een wereld af en toe... :-\

TessaThomas, leuk en leerzaam van jouw fokker! :)
Door eelke
#2815509
Esther Q schreef: Hoho, Jantina en Lil, ik zeg nergens iets over welk oordeel je moet ophangen aan of iemand wel of niet een bal krijgt, of een jachthond niet op het goede moment terug roept. Ik geef alleen maar mogelijkheden aan om interacties tussen mens en hond te zien en aan de persoon aan te kunnen geven welke dingen van belang zijn.

Oh bah, Alba, wat is het toch ook een wereld af en toe... :-\

TessaThomas, leuk en leerzaam van jouw fokker! :)
Ik vind dat ook niet zo raar iets hoor. Als ik newfs zou fokken en ik zou iemand hebben die meteen 'ieks kwijl' gilt dan mogen ze ook wel weer naar huis. Of als ze steeds de haren van hun broek aan het vegen zijn.
Op wat Jantina zegt, ik denk dat je wel dingen kun aflezen, ook aan onervaren mensen. Als er mensen komen die nog nooit een hond hebben gehad en je ziet dat ze het even niet weten, kun je aan de hand daarvan weer aflezen hoe ze dingen oplossen. Ze kunnen een vraag stellen op dat moment bv.
Juist mensen die al jarenlang honden hebben kunnen dan de houding hebben van 'ik zal het wel eens ff regelen'. Dan zou ik denk ik liever een pup bij de eerste mensen hebben hoor.
Door miik
#2815521
Wat betreft de pup prijs..... pfff.... fokkers zijn rare lui  ::) :-X  Ik ben er laatst dus weer keihard tegenaan gelopen toen ik op zoek was voor een pupje voor mn ouders...  Ik was op zoek naar een langharig teefje...
Bij de ene fokker was een kaal (medium hairless) reutje... plus de vraagprijs zo'n beetje 400 euro boven het budget. Alles bij elkaar heb ik daarom afgehaakt voor dit pupje, ik wilde immers een teefje met lang haar, geen kale reu....
Bij de 2e fokker had ik gevraagd naar de pupprijs, die was 750 euro. Dat vond ik prima. Een dag voor ik zou gaan kijken begon deze dame terug te krabbelen... ze zou een mailtje hebben gehad van fokker 1 .... ik zou op zoek zijn naar een pupje "snel en goedkoop"  :o :o :o  Zo ben ik helemaal niet, maar kun je nagaan hoe dingen verdraaid (kunnen) worden ! Of verkeerd geinterpreteerd.... 
Met fokker 2 was de communicatie steeds wat lastig en op dat moment leek ze eindelijk mn vragen te beantwoorden. Toen we bespraken wat ik precies zocht... noemde ze dat het ene reutje inderdaad 750 euro was, maar zijn broertje 1500 moest kosten,... en tja, de teefjes die waren al snel 4000 tot 5000 euro !!!  Ik was met stomheid geslagen... ik had toch een pupprijs gevraagd ?
Alles bij elkaar voelde het niet meer goed en heb ik daar afgezegd.
Door Esther Q
#2815529
Idd, Linda, de prijzen verschillen nogal. Wel zo handig dus als iemand er op tijd naar vraagt. Ik zeg het er uit mezelf vanaf nu meteen bij, want onlangs nog hadden we een lange conversatie over een dekreu van ons en toen puntje bij paaltje kwam vonden ze het te duur. Al die tijd voor jan doedel gecommuniceerd. Wat voor de een aanvaardbaar is, is dat voor de ander nu eenmaal niet.
Wel lullig over die mail van fokker 1 naar fokker 2. Laat iedereen gewoon zijn eigen oordeel vellen, denk ik dan...
Door miik
#2815530
Ja en weet je..... voor mezelf ben ik gek genoeg om die hoge prijs te betalen, dan spaar ik wel wat langer ofzo...
Maar mn ouders zochten in eerste instantie een gezond huishondje... en dat is dan toch heel anders !
Maar uit alles blijkt maar weer hoe belangrijk goede communicatie is !!!
Door Alba
#2815531
Met sommige fokkers heb ik ook onderling wel zo'n relatie dat je wel eens pupkopers bespreekt, maar zelfs als ik daarbij dingen aangeef die ik niet positief vond, zeg ik erbij dat ze zelf hun eigen mening moeten vormen. Iedere fokker en iedere pupkoper moet zoeken naar daar waar ze een klik mee hebben.
Ik vind het erg ver gaan om een pupkoper zo af te kraken :-X.

Overigens vind ik het heel raar om zulke uiteenlopende bedragen te vragen voor pups uit het zelfde nest.
Door eelke
#2815532
Alba schreef: Met sommige fokkers heb ik ook onderling wel zo'n relatie dat je wel eens pupkopers bespreekt, maar zelfs als ik daarbij dingen aangeef die ik niet positief vond, zeg ik erbij dat ze zelf hun eigen mening moeten vormen. Iedere fokker en iedere pupkoper moet zoeken naar daar waar ze een klik mee hebben.
Ik vind het erg ver gaan om een pupkoper zo af te kraken :-X.

Overigens vind ik het heel raar om zulke uiteenlopende bedragen te vragen voor pups uit het zelfde nest.
Tja, alle waar naar zijn geld. Als er pups van bijzitten die maar heel weinig geboren worden, dan kun je daar meer voor vragen omdat de vraag dan hoger is toch... als je 3000 kan krijgen voor je pup, waarom zou je het dan niet doen?
Door Cizsel
#2815536
In mijn contact met fokkers is de prijs meestal wel een van de vragen die ik stel in de eerste (paar) mailtjes of gesprekken.
Maar het zal zeer zeker niet het enige zijn wat ik vraag.
Ik denk ook niet dat je mensen daar direct op moet afwijzen. Ik denk dat je gewoon moet antwoorden, plus een paar vragen stellen wat je zelf van deze mensen wil weten en duidelijk maken, dat een persoonlijke kennismaking aan de orde is om op de lijst te komen voor een pup.
Dan kun je mensen zelf het hemd van het lijf vragen als je wilt, en dus ook de geschikte en ongeschikte pupkopers filteren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door