Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2815362
Angelique schreef: Mwah, ik heb toch eens een telefoongesprek gehad met iemand die bij wat doorvragen toch eigenlijk op zoek was naar een Border collie en die puur afgegaan waren op het "sheepdog"  :biggrin2:
Toch ook via een persoonlijke fb pagina hoop ik, en niet via een site waarop heel duidelijk te zien is wat je fokt?  :biggrin2:

Toch wel redelijk iets anders, maar; Bearded Collie en OES kan ik me nog voorstellen  :-[ dat mensen zich daarin vergissen qua uiterlijk, maar Border Collie en OES? Tja, als je alleen sheep dog hoort, is dat wel weer ''logisch'' natuurlijk  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2815364
Inge en Bono schreef: Toch ook via een persoonlijke fb pagina hoop ik, en niet via een site waarop heel duidelijk te zien is wat je fokt?  :biggrin2:

Toch wel redelijk iets anders, maar; Bearded Collie en OES kan ik me nog voorstellen  :-[ dat mensen zich daarin vergissen qua uiterlijk, maar Border Collie en OES? Tja, als je alleen sheep dog hoort, is dat wel weer ''logisch'' natuurlijk  :biggrin2:
Nope, website, want het was bij het nestje wat nu aankomende maand 13 wordt.
Door Alba
#2815367
Angelique schreef: Nope, website, want het was bij het nestje wat nu aankomende maand 13 wordt.
Je zou denken als ze zoeken naar je telefoonnummer op je site, dat het ze wel opvalt dat jouw Border Collies er een beetje anders uitzien ;D!
Door danielle1980
#2815369
ik vind walgelijk vraag maarre ik vraag ook op dingen of honden soms die ik zie wat t moet kosten :-[

dus ik handel een standaard zinnetje af op zo iets als volgens de nvlph is de adviesprijs... als u interesse heeft horen wij graag wat meer van u persoonlijk ;)
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2815377
Angelique schreef: Nope, website, want het was bij het nestje wat nu aankomende maand 13 wordt.
Ik mis hier nog steeds de *takelt-kin-uit-kelder*smiley  :biggrin2: Wauw! Das wel echt heul slim
Alba schreef: Je zou denken als ze zoeken naar je telefoonnummer op je site, dat het ze wel opvalt dat jouw Border Collies er een beetje anders uitzien ;D!
Nou, dat dus  ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2815398
Alba schreef: Je zou denken als ze zoeken naar je telefoonnummer op je site, dat het ze wel opvalt dat jouw Border Collies er een beetje anders uitzien ;D!
De pupjes zijn ook zwart/wit natuurlijk  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2815401
danielle1980 schreef: ik vind walgelijk vraag maarre ik vraag ook op dingen of honden soms die ik zie wat t moet kosten :-[

dus ik handel een standaard zinnetje af op zo iets als volgens de nvlph is de adviesprijs... als u interesse heeft horen wij graag wat meer van u persoonlijk ;)
Ik vind de vraag niet walgelijk of achterlijk. Als je iets wilt kopen, moet je toch weten wat het kost? Toen ik Kattemonster kocht heb ik ook ergens in het verhaal gevraagd wat ik moest overmaken. Alleen persoonlijk krijg ik wat vlekjes als je dus zo'n mail krijgt met "hallo, wat kost zo'n pup". Dat kan gewoon anders. C'est le ton qui fait la musique (excuseer mijn frans  :biggrin2:)
Het klinkt gewoon net zo "fijn" als...ja u woont het dichtste bij, of de geboorte/afgifte van de pups matched lekker met onze vakantie. Net als...ik wil alleen een witkop en ik wil een reu maar hij mag niet hoger worden dan 67 cm. Of helemaal steenpuistbevorderend....de pup moet wel onderdaning zijn. (zie het beestje al de halve dag omgerold worden) Dat geeft mij het gevoel dat mijn pup als een pak suker wordt gezien. Wat niet wil zeggen dat dat ook zo is, maar zo komt het gewoon over.
Door Jantina
#2815412
Wij zijn ons wachtlijstje ook aan het opbouwen en hebben al leuke mensen op bezoek gehad. Ach hier nog wel een gezellig avondje met koffie thee en wat lekkers maar dat zullen we vanzelf wel een keer afleren Hanny  :biggrin2:. Voor nu vind ik het nog erg leuk!
Uiteraard komt ook bij ons de prijs ter sprake en als men er zelf niet naar vraagt begin ik er over. Zeker omdat bij Teckels de prijs enorm uiteen loopt, en ik het zelf prettig vindt om bij mijn prijs een beetje uitleg te kunnen geven. Ik heb tot nu toe ook op ieder mailtje gereageerd maar ik vind eerder genoemde reactie om een standaardmailtje klaar te hebben wel een goede tip en dat ga ik eens maken. Ik krijg best veel mail en als ik 1 van 20 kennels in de 'Aan' regel ben, dan vind ik dat wel een beetje jammer...
Ben daarnaast erg blij dat wij met een groep samenwerkende Petit fokkers de prijs hebben vast gesteld. Dat vind ik toch makkelijker.
Door eelke
#2815414
Ik was geloof ik een beetje vergeten om te vragen wat Gijs kostte...ik was blij dat ik op bed zat toen de fokker belde dat Gijs geboren was, en ik toen ook nog maar eens naar de prijs vroeg. Kon ik niet achterover van mijn stoel vallen ;)

Ik vind het ook wel raar, alleen naar de prijs vragen want dat is naar mijn idee niet het belangrijkste. Ik begrijp wel heel goed dat het meteen bij het eerste mailtje met vragen zit. Maar goed, als je mensen hebt die kort van stof zijn en waarvoor mailen erg moeilijk is, kan ik het me wel weer voorstellen. En als zij een max hebben van 1000 euro voor een hond en de pups bij jou zijn 1200 snap ik wel dat ze eerst naar de prijs vragen, ipv eerst met veel moeite een uitgebreide mail te gaan sturen.
Door Martine-Tom
#2815417
Stel ik heb een ras waarbij de prijs tussen 800 en 1250 varieert, en ik heb een budget van 900...dan is het toch niet zo heel raar om een schifting te maken van de fokkers die pups in mijn prijsklasse hebben?
Andersom gebeurd het toch ook?
Kan je als koper heel leuk contact hebben en als je dan zegt dat je alleenstaand bent en 40 uur werkt, of wat ik al eerder hoorde 3 kinderen heb en zwanger van een tweeling alleen op basis van die feiten al geweigerd worden als koper (Zeg niet dat dat hier gebeurd hoor maar dat hoor je om je heen toch ook gebeuren).

Ga gewoon het gesprek aan, blijkt dat ze gewoon een goeikope pup willen hoeven het toch nog steeds geen slechte baasjes te zijn? :)
Door Esther Q
#2815428
Het is volgens mij typisch NLds om vragen over geld 'vies' te vinden (en ja, Lizzy, heel goede vraag waarom die prijs niet gewoon op de website staat!).

Wat tips bij het uitkiezen van kopers, ik ga uit van de hond en de mogelijke problemen. Het negatieve dus in feite. Per mail attendeer ik mensen op alles wat mis kan gaan en ik leg uit in hoeverre de acties van mensen daarvoor verantwoordelijk zijn. In geval van ons ras maken we bv oa duidelijk dat de honden onder de omheining doorgraven, of over de omheining klimmen als er niet genoeg met ze wordt ondernomen en dan gaan ze op zoek naar eigen vertier, wat kan betekenen dat ze de kat of de schapen van de buren slopen. Als mensen hier komen laten we altijd de ouderdieren los rondlopen, zodat de mensen worden geconfronteerd met hun energieke aard, grootte en kracht (en vieze vacht als het weer niet mee zit ;))
Bij de jachthond is het belangrijk dat je het jachtinstinct in goede banen leidt. Ik zou me kunnen voorstellen dat je iemand meeneemt op een korte wandeling en die persoon je hond laat roepen op de momenten dat hij denkt dat de hond een spoor te pakken heeft met zijn neus. Bij mijn herder nu kan ik me voorstellen dat ik de mate van overwicht van iemand zou willen zien. Taiga heeft de neiging om te testen en spelletjes te spelen. Mijn fokker doet dan ook een testje waarbij mensen de bal moeten krijgen van haar reu. Die geeft hij alleen af als je een natuurlijk overwicht hebt.
Met dit soort interacties met je hond kun je enerzijds kijken hoe mensen omgaan met de hond en anderzijds de mensen wijzen op die dingen die in jouw ras van belang zijn.
Door Jantina
#2815435
Maar Esther, ik vind dat je daarbij de lat wel hoog legt... Wij hebben hier ook mensen gehad waarvoor het de eerste hond(-je) wordt. Geen ervaring maar enorm enthousiast, wat doe je daar dan mee? Als je geen flauw idee hebt nog van hondengedrag en dan dus zo'n bal niet krijgt, zijn ze dan geen pup waard? Ze zijn al bij hondenscholen gaan kijken omdat ze ook op cursus willen enz. Iedereen mag toch een keer beginnen met een eerste hond? En gaandeweg dus leren. Ja, misschien voor mij dan een stukje extra begeleiding, dat weet ik nog niet, wordt mijn eerste nestje.
Ik vind mijn gevoel dan toch wel waardevoller dan een testje. Maar wie weet ga ik wel heel hard mijn neus stoten!
Door Lil
#2815436
Die testjes zijn op zich wel leuk, maar stel je voor ik heb 3 herders gehad. Geworden tot leuke honden (nou ja, een is in wording maar gaat met mega sprongen). Nu kan ik die bal niet afpakken, krijg ik dan geen pup? Ik kan heel erg veel, maar vraag zo'n test en het is over. Ja, echt voor wedstrijden bijv was ik niet aanspreekbaar! Gelukkig was de hond braaf, waardoor na 12 jaar de prijzenkast indrukwekkend is, maar baasje moet je niet onder al te veel druk zetten.
Door Alba
#2815442
Ik vind het helemaal niet nodig om de prijs op mijn website te zetten. Ik heb er eerlijk gezegd al heel goed over nagedacht of ik mijn complete adres op de site wilde zetten (dat staat er wel, maar niet op de eerste pagina vol in beeld). Je geeft je hele hebben en houwen bloot op een website en dat vind ik prima: mensen kunnen op mijn website heel veel lezen over hoe wij met de honden omgaan, hoe we combinaties uitzoeken, we geven uitgebreid aan waarom we een bepaalde combinatie doen, ze vinden bijna alle info over de honden, etc etc. Maar je moet wel een beetje blijven nadenken bij wat je op internet pleurt.

Ik heb al eens mensen gehad die vroegen 'Die teef van jou, die heeft veel gewonnen zeg. Is zeker wel waardevol? Ben je niet bang dat ze gejat wordt?'.
Zelfs de buurman vroeg bij het vorige nest 'Duur zeker, die pups? Ben je niet bang om ze alleen in de tuin te laten?'. Nou zijn ze nooit alleen-alleen in de tuin, maar het is gewoon wel iets om eens over na te denken.

Wouter is gisteren toevallig bij een buurt-bijeenkomst geweest over beveiliging en inbraken en daar werd verteld dat er ook wel roof-overvallen in huizen plaats vinden. Er werd verteld over iemand die op Marktplaats een gouden ring met diamant aanbood voor weet-ik-veel-hoeveel geld. Twee dagen later: ding-dong, de deurbel, 2 heren met pistolen... Hoeveel fokkers hebben niet een berg cash geld in huis als de pups dat weekend opgehaald zijn?!

Ik vind het helemaal geen probleem om mensen te vertellen wat de pupprijs is, als ze ernaar vragen. Als je interesse hebt, kun je dat gewoon vragen. Ook als je pas daarna gaat overwegen of je überhaupt dan wel zo'n hond wil want nogmaals, ik vind het géén rare vraag. Maar ik hoef niet jan en allemaal die per ongeluk op mijn site terecht komt, te laten weten hoeveel je neer legt voor een pup.

In Engeland worden in bepaalde gebieden hele nesten pups uit huizen gestolen. Ze zien op websites dat je een nest heb, ze wachten tot ze een week of 5 zijn en dan komen ze langs. Blijkbaar maakt het allemaal niks uit dat er dan geen stambomen bij zitten, want ze richten zich echt op rashonden. Als je pech hebt, jatten ze moeder ook, of alles waarvan ze maar denken dat het vruchtbaar is. Gebeurd hier niet, maar tegenwoordig is het wel heel makkelijk met internet...

Het zal misschien overdreven zijn allemaal, en het is echt niet de enige reden waarom ik het niet op m'n site zet maar wel iets om over na te denken.
Door Lizzy
#2815447
Alba schreef: Ik vind het helemaal niet nodig om de prijs op mijn website te zetten. Ik heb er eerlijk gezegd al heel goed over nagedacht of ik mijn complete adres op de site wilde zetten (dat staat er wel, maar niet op de eerste pagina vol in beeld). Je geeft je hele hebben en houwen bloot op een website en dat vind ik prima: mensen kunnen op mijn website heel veel lezen over hoe wij met de honden omgaan, hoe we combinaties uitzoeken, we geven uitgebreid aan waarom we een bepaalde combinatie doen, ze vinden bijna alle info over de honden, etc etc. Maar je moet wel een beetje blijven nadenken bij wat je op internet pleurt.

Ik heb al eens mensen gehad die vroegen 'Die teef van jou, die heeft veel gewonnen zeg. Is zeker wel waardevol? Ben je niet bang dat ze gejat wordt?'.
Zelfs de buurman vroeg bij het vorige nest 'Duur zeker, die pups? Ben je niet bang om ze alleen in de tuin te laten?'. Nou zijn ze nooit alleen-alleen in de tuin, maar het is gewoon wel iets om eens over na te denken.

Wouter is gisteren toevallig bij een buurt-bijeenkomst geweest over beveiliging en inbraken en daar werd verteld dat er ook wel roof-overvallen in huizen plaats vinden. Er werd verteld over iemand die op Marktplaats een gouden ring met diamant aanbood voor weet-ik-veel-hoeveel geld. Twee dagen later: ding-dong, de deurbel, 2 heren met pistolen... Hoeveel fokkers hebben niet een berg cash geld in huis als de pups dat weekend opgehaald zijn?!

Ik vind het helemaal geen probleem om mensen te vertellen wat de pupprijs is, als ze ernaar vragen. Als je interesse hebt, kun je dat gewoon vragen. Ook als je pas daarna gaat overwegen of je überhaupt dan wel zo'n hond wil want nogmaals, ik vind het géén rare vraag. Maar ik hoef niet jan en allemaal die per ongeluk op mijn site terecht komt, te laten weten hoeveel je neer legt voor een pup.

In Engeland worden in bepaalde gebieden hele nesten pups uit huizen gestolen. Ze zien op websites dat je een nest heb, ze wachten tot ze een week of 5 zijn en dan komen ze langs. Blijkbaar maakt het allemaal niks uit dat er dan geen stambomen bij zitten, want ze richten zich echt op rashonden. Als je pech hebt, jatten ze moeder ook, of alles waarvan ze maar denken dat het vruchtbaar is. Gebeurd hier niet, maar tegenwoordig is het wel heel makkelijk met internet...

Het zal misschien overdreven zijn allemaal, en het is echt niet de enige reden waarom ik het niet op m'n site zet maar wel iets om over na te denken.
Nou..... hier had ik nog niet eens aan gedacht, maar dit zijn inderdaad wel hele goede redenen om het niet te doen!!!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door