Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Do
#2816579
er is een advies prijs die gegeven wordt door de vereniging, dat is bij ons geloof ik 950 euro
het kan per fokker verschillen, maar we hebben het hier niet over 1000 euro verschil.maar over 50,100,200 euro
als het klikt met een fokker en de manier van fokken ed en ik ben puppie koper dan ga ik niet kibbelen over 200 euro
Door TessaThomas
#2816594
Kerettilainen schreef: Duitse herders die het goed op shows doen, met zo'n rare rug die je met een chihuahua naast je nog inhaalt omdat ze door hun misvormingen zoo langzaam lopen waggelen, daarvan heb ik alleen hoge prijzen gehoord van de eigenaren (die er nog trots op zijn ook), de IPO/knpv gefokte herders die gezonder zijn daar hoor ik prijzen van van eigenaren die gewoon de helft goedkoper zijn.
Ja, van de werklijnen kan je prijzen horen die de helft goedkoper zijn, maar het ligt tussen de 650 en 1500 euro en dat liggen de showlijnen ook over het algemeen ook. Ze zijn allebei populair, alleen bij een hele andere doelgroep. Daarom heb ik voor mijn werklijn wel geinformeerd voordat we serieus op de lijst gezet werden.
Gebruikersavatar
Door nova
#2816596
dank allemaal voor jullie bijdrage,

ik herken veel  wat hier geschreven is.  :)

het is geweldig om een nest pupsels op de wereld te zetten, en die in 8 weken tijd  van  caviaatjes te zien uitgroeien to  bijna  baldadige  hondjes.
Lizzy, je bent niet de enige die kilo's heeft achtergelaten  tijdens  een nest  ;D


Inmiddels is er wat meer mailwisseling geweest  tussen mij en de afzender,  en nu kijk ik  anders aan tegen deze  kandidaten.
Ik heb geen pupprijs op de site staan,  en hanteer  de richtprijs die  de rasver. aanhoudt. Er staat niet eens een tel. nummer op mn site, maar mensen kunnen wel via de mail reageren.
Iik moet wel bekennen  dat ik bij mijn  zoektocht naar een passende reu, ook niet van start ben gegaan met de vraag:  Hoeveel dekgeld  vraagt U?
De vraag  is wel aan de orde geweest tijdens het reuen bezoek,  en ik voelde me wat ongemakkelijk daarover, maar het hoort erbij .

het is een leuk topic geworden  :) :)
Gebruikersavatar
Door Berna
#2816621
Flat schreef: er is een advies prijs die gegeven wordt door de vereniging, dat is bij ons geloof ik 950 euro
het kan per fokker verschillen, maar we hebben het hier niet over 1000 euro verschil.maar over 50,100,200 euro
als het klikt met een fokker en de manier van fokken ed en ik ben puppie koper dan ga ik niet kibbelen over 200 euro
Zo zou het moeten zijn. En met alle respect...wijkt een fokker meer dan 500 euro af van de adviesprijs, dan vind ik dat je er niks van moet kopen. Daar mee bevorderen we alleen maar het opdrijven van prijzen. Daarnaast hoeft een hele dure fokker beslist geen topper te zijn. Extra betalen voor een bepaalde kleur....iets misschien, maar gelukkig is daar in jachthondenland geen spraken van. Daarmee bevorder je ook selectief fokken, dat moet je voorkomen vind ik.
Het is bij veel fokkers die ik ken wel gebruikelijk om een korting te geven voor een hond met een fokuitsluitend gebrek. Dat vind ik ook logisch. Je kunt met zon hond niet naar een show of wedstrijd, dat maakt het beestje niet minder lief, maar helaas wel minder waard.

Wat betreft dekgeld....die kant ken ik beter... ik ben daar als reu eigenaar simpel in; de teef eigenaar mag kiezen; de pupprijs of x bedrag per pup. Ik hoef als reu eigenaar geen dikke winst te maken. En ben er heel simpel in; mijn reu komt ieder jaar op diverse wedstrijden, ik train veel met hem en maak 1000den km's om hem te trainen.
Mijn reu dekt trouwens ook niet iedere teef....sommige fokkers zoeken alleen een reu die op papier kan zorgen voor de juiste pups voor pupbemiddeling van de rasvereniging. Fokkers waar van de teef enkel een show heeft gelopen en zich op geen enkele manier bewezen heeft qua jacht aanleg.....daar aan werk ik niet mee.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2816622
Kerettilainen schreef: Of neem de Franse bulldog, als ik perse dit ras moest willen aanschaffen zou ik voor een broodfok/particulier Bulletje gaan, gewoon omdat je daar nog honden met neuzen kan vinden, minder losse huid en een minder zware bouw. Die zijn ook weer goedkoper.
Terwijl de fokker met de volle prijzenkast toch veelal de extremen in huis heeft die daardoor minder gezond zijn maar wel meer kosten.
Er zijn ook wel fokkers die normale bullen fokken hoor, gewoon wat beter zoeken.
Je meent toch hopelijk niet serieus dat je een pup zou kopen bij een broodfokker?  :-X
Door Lizzy
#2816628
Kerettilainen schreef: Het zijn beide 2 extremen maar het verschilt natuurlijk per ras.
Neem de staffordshire bull terriër de honden die het daar goed doen op shows zijn toch de types zware bouw, kortere bredere bek, korter op de poten in verhouding en daarmee dus ongezonder, minder instaat op sportief gebied iets te presteren.
De kortere snuit in combinatie met de zware bespiering kan zorgen voor een hond die zomers bij een gewone wandeling al loopt te hijgen en te gorgelen, een gehandicapte hond dus. Maar wel flink duur zijn.
Neem dan de "atletische" types met de langere neuzen, de hogere poten, minder extreme bespiering deze zullen op shows niet in de prijzen vallen maar kunnen wel lichamelijk presteren en zomers ook gewoon normaal actief zijn, die zijn toch flink goedkoper vaak, soms wel 1000 euro verschil met sommige show of bijzondere kleurtjes fok.

Of neem de Franse bulldog, als ik perse dit ras moest willen aanschaffen zou ik voor een broodfok/particulier Bulletje gaan, gewoon omdat je daar nog honden met neuzen kan vinden, minder losse huid en een minder zware bouw. Die zijn ook weer goedkoper.
Terwijl de fokker met de volle prijzenkast toch veelal de extremen in huis heeft die daardoor minder gezond zijn maar wel meer kosten.

Duitse herders die het goed op shows doen, met zo'n rare rug die je met een chihuahua naast je nog inhaalt omdat ze door hun misvormingen zoo langzaam lopen waggelen, daarvan heb ik alleen hoge prijzen gehoord van de eigenaren (die er nog trots op zijn ook), de IPO/knpv gefokte herders die gezonder zijn daar hoor ik prijzen van van eigenaren die gewoon de helft goedkoper zijn.

Bij jouw ras heeft het goed doen op shows minder gevolgen voor de gezondheid en het karakter, omdat op een verkeerde manier overdrijven van ras kenmerken ook gewoon niet de ernstige gevolgen heeft die je bij rassen als Cavaliers, Bull terriërs, Jack Russell terriërs, Franse Bulldogs, Duitse herders hebt.
Alhoewel als ik lees dat pups om verkeerde vlekjes soms vermoord worden  :o
Ik takel even mijn kin uit de kruipkelder :o :o :o :o :o :o :o :o
Door ChantalKrijn
#2816640
En de mijne ook..

Meen je nou serieus dat je denkt dat de broodfokbullen gezonder zijn? Want dan heb je het echt goed mis. Vaak is het daar nog veel erger mee gesteld als de winnaars op show. Die moeten tenminste nog 'iets' aan testen doen welke een broodfukkert niet doet. De broodfokbullen die ik ken mankeren echt allemaal wat, en dan niet de lulligste dingen. Epilepsie, hernia's, en ook het BOS-syndroom komt daar duidelijker voor.

Mijn bull doet het best aardig op een show, al is het zeker geen topper. Maar toch rent deze stamboombull 8 km mee naast de fiets.
Door K&D
#2816653
*Dorothea* schreef: Ik ben een poot uitgedraaid, zeg net op marktplaats dalmatierpups voor 250 euro.  >:(
en daar zaten ook stippen op
Die wil je niet. Daar wordt geen maxizak puppiebrokjesvoordalmaten bij geleverd. Dan ben je alsnog bekocht want dan moet je gelijk zelf brokken gaan kopen.
Door hannabelgje
#2816701
*Dorothea* schreef: Ik ben een poot uitgedraaid, zeg net op marktplaats dalmatierpups voor 250 euro.  >:(
en daar zaten ook stippen op
Wel de juiste kleur stippen? Paarse stippen mogen niet hoor.
Door Alba
#2816883
*Dorothea* schreef: Ik ben een poot uitgedraaid, zeg net op marktplaats dalmatierpups voor 250 euro.  >:(
en daar zaten ook stippen op
Kun je die ander nog ruilen? Of die verpatsen op MP en van wat je daar nog voor krijgt zo'n goedkopere kopen 8).
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2816888
Alba schreef: Kun je die ander nog ruilen? Of die verpatsen op MP en van wat je daar nog voor krijgt zo'n goedkopere kopen 8).
Ik heb haar al teruggebracht naar de fokker.
Door Kerettilainen
#2817021
ChantalKrijn schreef: En de mijne ook..

Meen je nou serieus dat je denkt dat de broodfokbullen gezonder zijn? Want dan heb je het echt goed mis. Vaak is het daar nog veel erger mee gesteld als de winnaars op show. Die moeten tenminste nog 'iets' aan testen doen welke een broodfukkert niet doet. De broodfokbullen die ik ken mankeren echt allemaal wat, en dan niet de lulligste dingen. Epilepsie, hernia's, en ook het BOS-syndroom komt daar duidelijker voor.

Mijn bull doet het best aardig op een show, al is het zeker geen topper. Maar toch rent deze stamboombull 8 km mee naast de fiets.
Verschil van ervaring denk ik dan, ik ken alleen maar kerngezonde broodfok bullen met snuit en alleen maar stamboom bullen waarvan de neus tegen het hoofd aan zit die lopen te knorren.
Ik denk dat jouw hondje best wel een uitzondering is want zo heb ik ze nog niet gezien, een bull om trots op te zijn  :biggrin2:
Het klinkt misschien raar inderdaad maar als ja dan wil ik toch een met neus en die zie ik bij stamboomfok niet voorbij komen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door