Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3447359
Inge en Bono schreef: wo 20 jul 2022, 16:53 Hier was het gisteravond binnen 32.5 :help: om 4:00 31.0 en om 5:30 30.5 :-X Alle ramen open/op kiepstand vannacht, maar pas vanochtend om 8 uur 28 graden: om half 6 heb ik alles helemaal open gezet.
Toen ik vanmiddag om haf 4 thuis kwam, was het weer 29 graden. Inmiddels 28 graden
Dat is echt niet grappig meer nee, hier is het ook 28 graden beneden, boven wil ik nog even niet weten. :-X
Wij hebben hier vandaag wel de knoop doorgehakt. Er komt een airco op warmtepomp installatie, deze verwarmd in de winter de boel en in ze zomer dus koelen. Manlief kan zo enorm slecht ook tegen dit weer, die heeft continue een lekke koppakking zeggen we altijd en ikzelf zwel volledig op door vocht en mijn gewrichten luxeren met dit weer helemaal snel. Bobbie kan best goed tegen de warmte, maar Billie vind het ook niet grappig.
Ik vind het een smak geld, maar hopelijk krijgen we er een hoop comfort en besparing voor terug. We hoeven nu ook geen pelletkachel in de uitbouw, dat scheelt weer.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3447367
Hier inmiddels ook opgelopen naar 27,5 binnen. Vriendje dacht even de ramen al open te kunnen zetten maar kwam er toen wel achter dat het daar nog 30,5 was en dus alleen warmte binnen kwam ::)
Vannacht viel mij enorm mee, hadden boven alle ramen en deuren open en was vanmorgen bij wakker worden aangenaam :)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3447369
Hier is de temperatuur binnen, de afgelopen hete dagen niet boven de 24,7 graden uitgekomen. Dat is prima te doen vind ik. We hebben geen airco en we hebben de hele dag volop zon. Wel wordt de vloer een klein beetje gekoeld door de warmtepomp.
Wij zijn blij met ons geïsoleerde huisje :). Het heeft een flinke verbouwing gekost, maar het resultaat is er ook naar.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3447378
Ik heb vanmiddag in een vreselijk heet huis (27gr) een hordeur gemaakt met gaas. Gaas zodat Cato kan klimmen, hor tegen de vliegen.
Nog nooit gedaan dus denk dat ik het wel kan.
Siepie en Cato vinden het een hit.. Tenzij de enge herder van 3 huizen verder erlangs loopt. Dan durft Cato niet meer ;D stond ineens te grommen in huis.
En mensen die er opeens langslopen vinden ze ook spannend. Maar al met al wel een dikke hit
DSC_1410.JPG
DSC_1410.JPG (3.94 MiB) 350 keer bekeken
signal-2022-07-20-17-30-54-225~2.jpg
signal-2022-07-20-17-30-54-225~2.jpg (615.6 KiB) 350 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door sam28
#3447382
Hor aan de buitenkant, gaas aan de binnenkant om tegenop te klimmen
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3447383
Dat hadden wij vroeger in het vorige huis ook gedaan voor het raam in de kattenkamer. Met een schuifslot erop, zodat ze het er zeker niet uit kunnen trekken. Mooi gedaan hoor, zo rap-rap. Netjes.
En een prima oplossing, ben je voor de toekomst ook wat geruster bij warm weer.
Door smulpaap
#3447386
Het was hier niet te harden vandaag , zo drukkend warm . Nu 21 graden buiten , binnen 26 . Ik kijk uit naar de winter :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door sam28
#3447388
pearlsofpassion schreef: wo 20 jul 2022, 21:15 Dat hadden wij vroeger in het vorige huis ook gedaan voor het raam in de kattenkamer. Met een schuifslot erop, zodat ze het er zeker niet uit kunnen trekken. Mooi gedaan hoor, zo rap-rap. Netjes.
En een prima oplossing, ben je voor de toekomst ook wat geruster bij warm weer.

Ooh een schuifslotje! Dat kan ik nog wel toevoegen. Zit ik zelf ook iets rustiger denk ik!!
Door eelke
#3447390
Da's handig ja, zo'n deur, dat scheelt veel lucht.

Hier is het terug naar 22. Ik denk dat het nog wel vanuit de muren opwarmt als ik de ramen weer dicht zou doen, maar de komende uren kan alles nog lekker open blijft, en plenst het buiten. Dat gaat een onkruid explosie worden denk ik :D
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3447392
Mooie klimconstructie Sam :cool:

Hier is vannacht uiteindelijk wat regen gevallen maar is het inmiddels ook weer droog. Nu lekker alle ramen open zodat het in huis weer wat af kan koelen. Woonkamer is nu 25,5 waar het gisteren was opgelopen naar 28 graden. Ben benieuwd in hoeverre de warmte daadwerkelijk het huis uit gaat voordat het volgende week weer warm wordt
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3447402
Het plenst hier ook. Vannacht ook onweer gehad. Van mij mag het wel even droog worden, ik moet alle dieren verzorgen en voeren en het hondje uitlaten ::)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3447404
Het regent hier nu :D ! Daar ben ik heel blij mee want het is hier vreselijk droog.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3447406
Het regent hier al een tijdje…. Heerlijk ;D …. Alleen ik moet nog boodschappen doen :-\ ….. Hopelijk is het snel weer ff droog ;) …..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door