Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3466026
Oh wauw! Wat mooi!
Had er nog nooit van gehoord eigenlijk, parelmoerwolken.

Hier alweer regen. Bakken regen. Het was hier net weer wat opgedroogd, maar alle akkers en de halve straat staan alweer blank… Gelukkig blijft het nog zeker 2 weken zulk weer, en moet ik elk uur naar buiten met een pup ::)
Door - pien -
#3466032
Siberienne schreef: di 19 dec 2023, 21:44 Voor het eerst van mijn leven parelmoerwolken gezien. Wat is dat mooi!

Ik stapte naar buiten op mijn werk en bleef echt even met open mond staan.IMG_4255.jpeg
Ben stápelgek op parelmoer, wat prachtig :smitten:
Ik wist niet eens dat ze bestonden, weer wat geleerd :)
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3466049
Prachtig die wolken!

Hier regent het. Al de hele dag. Gisteren 18 mm. En we krijgen code geel. Voor de storm.
Inmiddels is het Wouda-gemaal ook alweer opgestart. Ze proberen het water in de boezems zo laag mogelijk te krijgen, zodat er ruimte is voor het water wat er de komende dagen aan zit te komen...

Iets zegt me dat we geen witte kerst krijgen ::)
Door Siberienne
#3466050
Ik wist ook niet dat ze bestonden.

Ik duim echt voor jullie dat het snel wat beter en droger weer wordt.
Door smulpaap
#3466096
De zandpaden in het buitengebied
Bijlagen
20231222_095953.jpg
20231222_095953.jpg (7.23 MiB) 479 keer bekeken
20231222_101202~2.jpg
20231222_101202~2.jpg (9.27 MiB) 479 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door doranto
#3466097
Hier bij ons ook :)

signal-2023-11-14-130105_002.jpeg
signal-2023-11-14-130105_002.jpeg (743.25 KiB) 461 keer bekeken
Door Anne in Zweden
#3466098
O bleh, waardeloos om zo de hond te moeten uitlaten. Natuurlijk heb je goede laarzen en jas en zo aan, en de honden vinden het misschien best leuk om in de plassen te springen, maar alles wordt zo nat en vies...

Bij ons hebben we natuurlijk heel andere plaatjes, maar wat nog veel fijner is: de dagen worden nu weer langer! De zon komt nog een paar dagen (tot en met 29 december) op hetzelfde tijdstip op (om 09.33 uur), maar gaat vanaf vandaag een of twee minuten per dag later onder. Vandaag om 14:06, morgen om 14.07; en al op 31 december pas om 14.17! En vanaf 30 december komt de zon ook iedere dag een of twee minuten eerder op.

Toch blijft het een vreemd idee dat we over een halfjaar al om twee uur 's nachts bij klaarlichte 'dag' buiten kunnen zitten met een wijntje. :D

Sterkte met de natheid!
Door frodo quin
#3466099
Anne in Zweden schreef: vr 22 dec 2023, 14:57 O bleh, waardeloos om zo de hond te moeten uitlaten. Natuurlijk heb je goede laarzen en jas en zo aan, en de honden vinden het misschien best leuk om in de plassen te springen, maar alles wordt zo nat en vies...

Bij ons hebben we natuurlijk heel andere plaatjes, maar wat nog veel fijner is: de dagen worden nu weer langer! De zon komt nog een paar dagen (tot en met 29 december) op hetzelfde tijdstip op (om 09.33 uur), maar gaat vanaf vandaag een of twee minuten per dag later onder. Vandaag om 14:06, morgen om 14.07; en al op 31 december pas om 14.17! En vanaf 30 december komt de zon ook iedere dag een of twee minuten eerder op.

Toch blijft het een vreemd idee dat we over een halfjaar al om twee uur 's nachts bij klaarlichte 'dag' buiten kunnen zitten met een wijntje. :D

Sterkte met de natheid!
Jullie hebben best wel nog lang daglicht daar. Had ik niet verwacht. Jij zit toch net iets Noordelijker dan Stockholm he?
Door Anne in Zweden
#3466107
frodo quin schreef: vr 22 dec 2023, 15:11 Jullie hebben best wel nog lang daglicht daar. Had ik niet verwacht. Jij zit toch net iets Noordelijker dan Stockholm he?
Net iets inderdaad. Ongeveer vijfhonderd kilometer. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3466108
Anne in Zweden schreef: vr 22 dec 2023, 18:26 Net iets inderdaad. Ongeveer vijfhonderd kilometer. :biggrin2:
Het lijkt altijd nog veel verder ::)

Ik ben de regen en de blubber ook zat. Doe mij maar sneeuw. En een allerschattigst rood huisje met een kachel die het dan tot 35 graden verwarmt :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3466109
frodo quin schreef: vr 22 dec 2023, 15:11 Jullie hebben best wel nog lang daglicht daar. Had ik niet verwacht. Jij zit toch net iets Noordelijker dan Stockholm he?
Ja, idd!

Das niet zoveel korter dan bij ons. Ale, wel merkbaar natuurlijk, maar ik had ook gedacht dat het meer was.
Door Siberienne
#3466111
Anne in Zweden schreef: vr 22 dec 2023, 14:57 O bleh, waardeloos om zo de hond te moeten uitlaten. Natuurlijk heb je goede laarzen en jas en zo aan, en de honden vinden het misschien best leuk om in de plassen te springen, maar alles wordt zo nat en vies...

Bij ons hebben we natuurlijk heel andere plaatjes, maar wat nog veel fijner is: de dagen worden nu weer langer! De zon komt nog een paar dagen (tot en met 29 december) op hetzelfde tijdstip op (om 09.33 uur), maar gaat vanaf vandaag een of twee minuten per dag later onder. Vandaag om 14:06, morgen om 14.07; en al op 31 december pas om 14.17! En vanaf 30 december komt de zon ook iedere dag een of twee minuten eerder op.

Toch blijft het een vreemd idee dat we over een halfjaar al om twee uur 's nachts bij klaarlichte 'dag' buiten kunnen zitten met een wijntje. :D

Sterkte met de natheid!
Ja hè? Ik vind dat ook wel. En dan zijn onze dagen nog best wat langer en hebben we ook iets meer donker in de zomer. Toch heeft dat me het meeste verrast, hoe lang het licht is in juni. Ik heb laatst wel een mooi Noors woord geleerd ‘døgnvill’ : als je bioritme van de wap raakt.

Ondertussen zitten we in een huis aan de Zweedse grens, bij Fulufjellet in de buurt, het sneeuwt
Door frodo quin
#3466112
Anne in Zweden schreef: vr 22 dec 2023, 18:26 Net iets inderdaad. Ongeveer vijfhonderd kilometer. :biggrin2:
Dat is nog wel een eindje.

Ja in mijn hoofd had jij misschien nog net de schemer, maar geen echte dag meer.

Maar kan mij voorstellen dat het wel lastig is voor je bioritme zoals Siberienne zegt.

Hebben jullie eigenlijk ook Noorderlicht? Of heb daarvoor teveel daglicht?
Door smulpaap
#3466128
Hier in Drenthe zwemmen de zwanen inmiddels in menig tuin
En het zeikt hier alweer de hele ochtend
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door