Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#2659260
[quote="Irish"]
Kwestie van oefenen en veel doen :) Op je hak landen is heel slecht!
[/quote]

Is daar ook ergens een filmpje van te zien? Ik kan niet eens gewoon lopen als ik eerst mijn tenen neerzet.. Laat staan rennen.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2659418
Net tijdens de wandeling weer even geprobeerd, los dit keer. De hele tijd heen en weer, zodat hij mij wel in de gaten moest houden. Helaas ging het 1 keer mis, hij greep mijn broek, alsof hij een schaap terug zou sturen...
Na een schreeuw van mij ging het beter, gewoon elke dag na de wandeling nog even 5 minuutjes volhouden, gaat straks vast beter..  :)
Door Fynn
#2659558
Toch zou ik voor aangemeten hardloop schoenen gaan en geen wandelschoenen die zijn er niet echt voor gemaakt.
Dit ivm de afwikkeling van je voet die heel belangrijk is je moet ook demping hebben en de zool van een gewone loopschoen is heel anders dan van een hardloopschoen.
Zeker als je al rugklachten ben je blessure gevoelig .
Ook een goede looptechniek is te leren maar daar is goede begeleiding bij nodig laat eens iemand kijken naar je looptechniek bv iemand van loopschool zeeland uit Vlissingen.

Groetjes Rian
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2659707
Dank je Rian voor de tip. Ik ben ook zeker van plan om goede loopschoenen te halen, maar dat moet nog héél eventjes wachten. Nu is net begonnen ben gaat het nog maar om minuten.
Door Irish
#2659717
[quote="Nadia"]
Is daar ook ergens een filmpje van te zien? Ik kan niet eens gewoon lopen als ik eerst mijn tenen neerzet.. Laat staan rennen.
[/quote]

Ik ga het vriendlief vragen!
Door Irish
#2660446
Graag gedaan!
Als je nog vragen hebt, vriendlief hoort het graag (ik speel dan voor doorgeefluik :))
Overigens geldt dit echt alleen voor het hardlopen, niet voor normaal lopen/wandelen.
Door Nadia
#2660448
Dat is fijn! (beide, zowel het vragen als enkel gelden bij hardlopen..) ik heb het bij gewoon lopen geprobeerd, niet te doen! hihi. Ga het straks eens proberen :)
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2664196
Ik ga weer! Even schoenen dichtknopen en week 2 les 5 gaat beginnen. Mooi weer in ieder geval.
Het valt me tot nu toe echt mee, ik kan het goed volhouden, niet te veel spierpijn nadien en helemaal hersteld als het weer tijd is voor de volgende training.
Door Nadia
#2664201
Lekker! Geniet er van!
Ik ga maandag naar de fysio ivm mn enkel. Kijken op hij me weer 'opweg' kan helpen. En dan als het beter gaat ga ik op 'looptraining'
Door Bowdi
#2664204
[quote="WillyP"]
Ik ga weer! Even schoenen dichtknopen en week 2 les 5 gaat beginnen. Mooi weer in ieder geval.
Het valt me tot nu toe echt mee, ik kan het goed volhouden, niet te veel spierpijn nadien en helemaal hersteld als het weer tijd is voor de volgende training.
[/quote]

Succes!  O0

Ik ga zo de hondjes nog even laten plassen en dan samen met mijn moeder 10 km lopen.
Voor haar de eerste keer 10 km. Dus ben heel benieuwd hoe het gaat. :)
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2664220
[quote="Bowdi"]
Succes!  O0

Ik ga zo de hondjes nog even laten plassen en dan samen met mijn moeder 10 km lopen.
Voor haar de eerste keer 10 km. Dus ben heel benieuwd hoe het gaat. :)
[/quote]

zo ver ben ik nog lang niet. Mijn doel is nu de 5km kunnen lopen.

Net terug. Deze les ging weer goed, 2, 3, 3 en 3 min hardlopen en daartussen het zelfde aantal minuten wandelen. Het valt me tot nu toe nog steeds niet tegen.

Ik was alleen Charlie kwijt, ze stuitte op iets waardoor ze achter bleef, dus ben niet de hele ronde rond gelopen, maar op de helft omgedraaid. En daar lag ze te wachten op de plek waar ze achtergebleven was  ::). Gelukkig is daar totaal geen verkeer.

Overmorgen weer.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2664441
Als ik jullie verhalen zo lees dan krijg ik echt enorme zin om ook te gaan beginnen....maar wat mij al heel lang tegenhoud is dat ik zo'n ongelofelijke slechte conditie heb. Ik ben al kapot na 50 meter rennen. :-[

Ik zou graag daar iets aan willen doen, maar bijvoorbeeld een sportschool bezoek is aan mij totaal niet besteed.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door