Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Barbaravh
#2554799
Onze moestuin zal zo'n 200m² zijn denk ik. Wij zaaien zoveel mogelijk zelf. Van alle soorten kolen, wortelen, prij, bonen, tomaten, courgettes, pompoen, sla enz... We hebben deze zomer voor de eerste keer pastinaak gezaaid en dit gaat ook heel makkelijk! Daar is geen werk aan.
Eind volgend jaar had ik graag nog wat fruitboompjes gepland, maar daarvoor wil ik eerst wat info verzamelen.
Er is wat werk aan een moestuin, maar je hebt dan ook wel wat!
Door tess06
#2554863
mijn moestuin is ca 150 m2 .
daar staat een kas in en een soort afgeschermd stuk voor de aardbeien.
een pruimenboom, appelboom, frambozen en bramenstruik. vast in
dit jaar had ik erin: bietjes sla  pastinaak, lenteui en doperwten.
volgend jaar hoop ik er meer tijd voor te hebben(nu druk geweest met de bouw van de gargage)
Laatst gewijzigd door tess06 op zo 30 dec 2012, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#2554866
spreeuwtje schreef: leuke site!!!!

maar wat is dit?? kun je dat zo kopen?
mix van vermiculiet, turfmolm en compost.
op de site van de makkelijke moestuin staan adressen waar je het kant en klaar kunt kopen; je kunt ook zelf maken
hier is bij een tuinderszaak vermiculiet verkrijgbaar

ik gebruik tegenwoordig ipv vermiculiet kokos-potgrond die houdt nml ook goed water vast  ;)

makkelijke moestuinbakken zijn inderdaad erg makkelijk...je hoeft niet te spitten en onkruid trek je makkelijk weg
bij mij staan ze op worteldoek
Door tess06
#2554875
hannabelgje schreef: Ik vind radijs uit eigen tuin niet te vreten. Die zijn zo scherp dat de tranen me over de wangen rollen als ik ze eet.
moet je ze meer water geven, hoe mindr water hoe scherper
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2555009
Wij hebben ook een (plastic) kasje van de Lidl, staat nu twee jaar en werkt prima. Met scheerlijnen en haringen vastzetten, niks aan de hand.  ;) :) Voornamelijk gevuld met de pepers van meneer -A-.

In de postzegel-moestuin sla, rode snijbiet, pastinaak, bietjes, sjalotjes, knoflook, zonnebloemen voor de leuk en voor de mezen. Courgette in de voortuin.
In een hoekje staan een paar aspergeplanten, maar dat duurt nog twee jaar voordat daar wat af komt.  ;D
In pot peterselie, basilicum, bieslook, tijm, marjolein, munt. Als afscheiding met de buren gedeeltelijk rozebottelstruiken. Langs het huis twee soorten frambozen en een Japanse wijnbes.

Tomaat en komkommer wil hier niet zo goed. Aardappels in een zak met tuinaarde is ook leuk- en lekker om te doen!

Het streven is om zoveel mogelijk bruikbare/eetbare planten in de tuin te hebben.  :)
Door hannabelgje
#2555029
Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik het plan krijg om van die houten bakken te gaan gebruiken ipv gewoon in de volle grond een moestuin te gaan maken. Het lijkt me echt heel erg praktisch.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2555043
hannabelgje schreef: Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik het plan krijg om van die houten bakken te gaan gebruiken ipv gewoon in de volle grond een moestuin te gaan maken. Het lijkt me echt heel erg praktisch.
Gaan wij ook doen, volgend jaar. In ieder geval in de moestuin, de rest staat wel ok.
Door Lida. S
#2555080
Aardappels, tuinbonen, snijbonen, sperziebonen, peulen,  doperwten, bieten, prei, sla, veldsla, snijbiet, andijvie, tomaten, rucola, allerlei kruiden, aardbeien, bramen, appels, peren, pruim, morellen, pompoen, knoflook.
De vriezer zit vol. Het moestuinen is niet het meeste werk. Het oogsten en verwerken is veel werk, maar dan heb je ook wat.
#2555132
-Annemarie- schreef: Wij hebben ook een (plastic) kasje van de Lidl, staat nu twee jaar en werkt prima. Met scheerlijnen en haringen vastzetten, niks aan de hand.  ;) :) Voornamelijk gevuld met de pepers van meneer -A-.

In de postzegel-moestuin sla, rode snijbiet, pastinaak, bietjes, sjalotjes, knoflook, zonnebloemen voor de leuk en voor de mezen. Courgette in de voortuin.
In een hoekje staan een paar aspergeplanten, maar dat duurt nog twee jaar voordat daar wat af komt.  ;D
In pot peterselie, basilicum, bieslook, tijm, marjolein, munt. Als afscheiding met de buren gedeeltelijk rozebottelstruiken. Langs het huis twee soorten frambozen en een Japanse wijnbes.

Tomaat en komkommer wil hier niet zo goed. Aardappels in een zak met tuinaarde is ook leuk- en lekker om te doen!

Het streven is om zoveel mogelijk bruikbare/eetbare planten in de tuin te hebben.  :)
bij mij ook
de voortuin gaat een kruidentuin worden
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door