Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anthraciet
#2555163
Nynke schreef: Een kas lijkt me ook heerlijk Ingrid !!  Hoe groot is de jouwe? Bij ons gaat dat nevernooitniet passen in ons stadstuintje, maar ja, jij hebt ruimte genoeg  :groenvanjaloeziesmiley: :crazy2:
De kas is ongeveer 3x5 meter op grondhoogte. Ik heb aan weerzijden over de lange kant nu dus tafels en de helft van 1 lange kant is aanrechtblad met 2 spoelbakken.

Zal ff kijken of ik er een foto van kan vinden :biggrin2:
Door Anthraciet
#2555208
Jantina schreef: Is dat nou duur, zo'n kas?
Mijn kas heb ik gekocht voor 175 euro van mensen die net een huis gekocht hadden waar het in de tuin stond. Zij wilden het niet en nu kregen ze én wat geld én waren ze dat ding uit de tuin kwijt :biggrin2:
We hebben hem dus daar afgebroken, ingeladen en hier weer opgebouwd. We moesten nog wel een aantal ruiten vervangen, die waren al eerder, bij de sloop of tijdens transport beschadigd.

Dit is een foto toen hij er net een paar maanden stond (dus niet op de rommel letten :biggrin2:)
Afbeelding
#2555257
Anthraciet schreef: Mijn kas heb ik gekocht voor 175 euro van mensen die net een huis gekocht hadden waar het in de tuin stond. Zij wilden het niet en nu kregen ze én wat geld én waren ze dat ding uit de tuin kwijt :biggrin2:
We hebben hem dus daar afgebroken, ingeladen en hier weer opgebouwd. We moesten nog wel een aantal ruiten vervangen, die waren al eerder, bij de sloop of tijdens transport beschadigd.

Dit is een foto toen hij er net een paar maanden stond (dus niet op de rommel letten :biggrin2:)
Afbeelding
:groenvanjaloeziesmiley: :groenvanjaloeziesmiley:
Door Antonia
#2555488
hannabelgje schreef: Ik wil in elk geval veel bladgroenten gaan zetten, een paar appelboompjes, pompoenen en komkommers en courgettes. De ruimte heb ik voldoende dat gaat het probleem niet zijn.
Vooral pompoenen maar ook courgettes worden hele grote planten die heel veel ruimte in beslag nemen!
#2555601
hannabelgje schreef: Het stuk tuin dat ik wil gebruiken is 27 meter lang en 9 meter breed. Daar moet dan nog wel een stuk af voor de kipjes, maar dan blijft er nog voldoende ruimte over. :D
dan kan je aardig uit de voeten en heb je ook vast ruimte voor een mooie kas  :)
Gebruikersavatar
Door Neally
#2555610
Helaas geen tuin meer.
Als het lukt om ons app. te verkopen hoop ik weer wel.
Had in mijn tuin vijgen, aardbeien, bramen, frambozen, veel bloemen, meloenen, (een klein kasje gemaakt met oude bovenraampjes glas)
komommer en allerlei soorten groenten.
Vooral het ermee bezig zijn mis ik. Leuk om er hier over te lezen.
#2555618
hannabelgje schreef: Ruimte in de tuin wel, ruimte in de portemonnee niet helaas.
k heb er aan gedacht om er eventueel zelf 1 te maken van tuinhout en plexiglas maar t blijft nog bij denken

k heb eerst nog iets anders wat af moet
#2555623
Neally schreef: Helaas geen tuin meer.
Als het lukt om ons app. te verkopen hoop ik weer wel.
Had in mijn tuin vijgen, aardbeien, bramen, frambozen, veel bloemen, meloenen, (een klein kasje gemaakt met oude bovenraampjes glas)
komommer en allerlei soorten groenten.
Vooral het ermee bezig zijn mis ik. Leuk om er hier over te lezen.
Heb je ook geen balkon? Ik heb een boekje van de bieb met moestuinen op balkons.
Door Nugget
#2555642
jasmijn schreef: O hoe heet dat boekje?
Ga ik eens kijken of ik hem kan vinden, en er nog wat tips en truks in staan zo dat mijn moesbalkon nog beter word :biggrin2:
Jasmijn, lees ff het linkje in mijn eerdere berichtje.
Ook voor jouw balkonnetje geschikt! :)
Door jasmijn
#2555863
Dank jullie wel  :biggrin2:
Ik ga opzoek naar het boekje en de link had ik ook al gezien dus die ga ik helemaal uit kammen ;)

Zeg trouwens Nugget, heb jij niet een tuin waar je graag wat werk in verzet wilt hebben  :biggrin2:
Want dan wil ik je graag helpen met mijn groenen vingers hoor  :P :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door