Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tess06
#2643291
Nadia schreef: Ik ben ook lekker aan de gang geweest. Mijn aardbeien pallet is klaar :)

Afbeelding

Ik zou nu best graag een 2de willen ;D ;D
pas je op dat je ze niet te diep plant(anders gaan ze dood)
ze moeten net zo diep als ze in hun potje zaten.
Door Jantina
#2644429
@ Kaszi en de anderen die bij Zaden & Zo besteld hebben:

Hoe is het met jullie zaadjes?
Ik moet helaas echt concluderen dat een tweetal soorten het bij mij niet doen.
Namelijk Paprika Sweet Banana en Courgette Cocozelle di Napoli.
Ik heb ze nu na een dikke 2 weken maar 'uitgegraven' en ze zijn niet ontkiemd, niks. Ook niet beschimmeld ofzo. Gewoon 'dood'.
Ik heb ze maar eveven gemaild.
Door Nynke
#2644437
Ik had een paar zaadjes Sweet Banana gekregen van iemand, maar die deden ook helemaal niks  :-\ :-\

Net heb ik een paar tijmzaadjes geplant, binnen onder plastic, verder hoop ik dit weekend echt wat buiten te kunnen doen !!!
Door Jantina
#2644446
Moet zeggen dat ik de rest (en ik had heel veel soorten :P) echt wel heel sterk vind qua kiemkracht. Omdat je zo weinig hebt zaai je ook weinig maar kan je wel goed zien wat het doet. En dat vind ik wel een hoog opkomstpercentage zeg maar. Alleen deze vind ik erg jammer... Courgette is normaal zo vreselijk makkelijk.
Door kaszi
#2644468
Mijn sla is niet gekiemd, de sugar snaps ook niet, heb ze opnieuw gezaaid dus daar wacht ik nog op.
Van de mais (2 soorten) 1 soort 3 gezaaid, alle 3 gekiemd en groeit goed, de andere soort (zoete mais) 3 gezaaid, slechts 1 gekiemd.

Koop er niet meer, is dure koop geworden.
Door hannabelgje
#2644474
kaszi schreef: Mijn sla is niet gekiemd, de sugar snaps ook niet, heb ze opnieuw gezaaid dus daar wacht ik nog op.
Van de mais (2 soorten) 1 soort 3 gezaaid, alle 3 gekiemd en groeit goed, de andere soort (zoete mais) 3 gezaaid, slechts 1 gekiemd.

Koop er niet meer, is dure koop geworden.
Jij had alles binnen gezaaid toch?
Door kaszi
#2644481
Ja, ik heb alles binnen gezaaid en binnen een paar weken schrijf ik toch een berichtje in hun gastenboek.
Heb ze een mail gestuurd en vorige week werd er beloofd om nieuwe zaden te sturen van de sugar snaps, maar wacht nog steeds.
Door Jantina
#2644515
kaszi schreef: Ja, ik heb alles binnen gezaaid en binnen een paar weken schrijf ik toch een berichtje in hun gastenboek.
Heb ze een mail gestuurd en vorige week werd er beloofd om nieuwe zaden te sturen van de sugar snaps, maar wacht nog steeds.
Jemig wel balen ja... Dan valt het bij mij nog mee. Ik heb wel heel goed kiemende sugar snaps! Heb er nog een doosje van over. Zal ik wat naar je opsturen?
Door kaszi
#2644529
Jantina schreef: Jemig wel balen ja... Dan valt het bij mij nog mee. Ik heb wel heel goed kiemende sugar snaps! Heb er nog een doosje van over. Zal ik wat naar je opsturen?
Ik wacht nog even, heb er dinsdag gezaaid (buiten onder glas) ben benieuwd of ze het nu doen.  Ze zitten nu allemaal in de grond.  Heb ze per 3 in een bakje gezaaid in de hoop dat 1 van de 3 het doet.
Door Nadia
#2644825
Ik heb haast al mijn zaailingen weg gegooid. Alle zaadjes waren ontkiemd tot lange dunne slungelige sprieten.. behalve de erwten, die deden het super.
wat heb ik mis gedaan? Heb in mijn kweekbakjes binnen gezaaid.
wil het graag opnieuw proberen, dat ik mooie stevige plantjes krijg..
Door Nadia
#2644828
tess06 schreef: pas je op dat je ze niet te diep plant(anders gaan ze dood)
ze moeten net zo diep als ze in hun potje zaten.
dank voor de tip! Had het nog even nagekeken, ze zaten niet te diep.
Denk dat de pallet vertekend.

heb er nog wat bij geplant..
Door Nynke
#2644835
Nadia schreef: Ik heb haast al mijn zaailingen weg gegooid. Alle zaadjes waren ontkiemd tot lange dunne slungelige sprieten.. behalve de erwten, die deden het super.
wat heb ik mis gedaan? Heb in mijn kweekbakjes binnen gezaaid.
wil het graag opnieuw proberen, dat ik mooie stevige plantjes krijg..
Ik denk dat je de meeste plantjes te lang op een te hoge temperatuur hebt laten staan. Plantjes als andijvie en sla e.d. kunnen na het ontkiemen meteen in een bijna niet verwarmde, maar wel lichte ruimte. Wel vorstvrij natuurlijk.
Plantjes zoals paprika, courgettes, tomaatjes e.d. moeten warm blijven staan, op kamertemperatuur dus  ;)

Erwten en peultjes kunnen na de vorst, dus over een paar nachtjes, naar buiten, sperciebonen pas na de IJsheiligen  :)
Door Nadia
#2644843
Ah, Oke, wat ik zelf al dacht dus. In de aangebouwde garage is een optie. Of anders naar een slaapkamer .
we gaan het opnieuw proberen.. ik heb helemaal geen andijvie bedenk ik me net... Wil ik wel..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door