Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2548309
Als ik het toppakket kon betalen had ik geen verzekering nodig  ;D
Flauw.

Ik heb geen geld om ze allemaal in de top te doen, en het gros van wat er in de top zit zijn dingen die ik never af zou nemen. Het is gewoon jammer dat ze het weer verpesten, door verzekeringen was het voor mij veel makkelijker om mijn dieren de juiste verzorging te geven, maar nu ze zo gaan doen...ik ga ermee stoppen en spaar zelf wel...
#2548327
Toppakket is ook meer voor (Zwaardere) honden, met een kat zou ik ook nooit zon pakket kiezen.
Maar met een kat zou ik ook never nooit het basis pakket doen, het gebit wordt compleet uitgesloten.
Daarom heb ik de katten toen bij de Hema gedaan, goedkoper en het gebit is gewoon meeverzekerd.

Ik heb ze in het begin wel bij Petplan gehad ivm met de korting, omdat als je meerdere dieren heb hun die korting geven andere maatschappijen doen dat niet. Maar toen ze 17.50 EB dr in kwam heb ik ze weggehaald.

Ik heb voor mijn hond niets maar dan ook echt helemaal niets aan dat basis pakket.
#2548410
ik heb dus ook petplan bais voor 1kat in 2009 voor 5jaar maar tot nu nooit bericht gehad van hun van die 17% eigenbijdrage en nu ook niet van dat je 50% zelf moet betalen heb ze gister bij contact een mail gestuurt dat ik het om deze reden wil opzeggen,normaal zou deze polis doorlopen tot mrt 2014 maar volgens mij kan iker met deze reden vanaf? ze zikn naast de gewone feestdagen ook op 24/31 december dicht dus zal wel even duren voor ik wat hoor
#2548411
kiara schreef: ik heb dus ook petplan bais voor 1kat in 2009 voor 5jaar maar tot nu nooit bericht gehad van hun van die 17% eigenbijdrage en nu ook niet van dat je 50% zelf moet betalen heb ze gister bij contact een mail gestuurt dat ik het om deze reden wil opzeggen,normaal zou deze polis doorlopen tot mrt 2014 maar volgens mij kan iker met deze reden vanaf? ze zikn naast de gewone feestdagen ook op 24/31 december dicht dus zal wel even duren voor ik wat hoor
Dat ligt er helemaal aan wanneer je de verzekering hebt afgesloten, in welke maand dus. Joeri zit nog onder de oude voorwaarden, die van €35 per declaratie en zonder de clausule voor de cavalier.  Zijn polis prolongeert 1mrt dus heb voor hem ook nog niets gehoord over de €17,50 , laat staan de 15% regel.
Ik weet het wel vanwege mijn andere hond Sem (andere instapmaand) en heb Sem afg september eruit gehaald en bij proteq erin gedaan. Dat gaat met Joeri ook gebeuren per 1 mrt 2013.
Je kan door deze wijzigingen idd opzeggen per prolongatiedatum.
#2548477
heb alle voorwaarde van de Hema uitgeprint en eens goed bekeken en het vergelijkt met petplan.
en voor 80% ben ik er uit ( word waarschijnlijk toch een overstap naar de Hema toe ).
maar heb er nog wel een vraagje over.
bij petplan is de dekking bij opname en verpleging van je huisdier in de praktijk 7 dagen per jaar gedekt .
bij de Hema staat wel dat je huisdier bij opname en verpleging in de praktijk gedekt is maar zit daar nog een limit aan per jaar ( zoveel dagen per jaar ) dat staat er namelijk niet bij vermeld en kan het verder ook niet vinden in de voorwaarde. heb de Hema een mailtje gestuurd met deze vraag.
gr rupa.
Laatst gewijzigd door rupa op zo 23 dec 2012, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#2548481
Senta schreef: Dat staat in de voorwaadens van alle verzekeringen hoor.....Ook bij Petplan en Proteq. Dus om daarvoor geen verzekering te kiezen mwahh...
Ik heb de afgelopen jaren heel wat artsen en ziekenhuizen bezocht met mijn hond en ruim 6000 euro gedeclareerd, er is nooit om een second opinion gevraagd en in mijn verhaal was dat volledig correct geweest

@ Cindy de Wolf
In hun voorwaadens staat

1.5.14 Kosten voor heup- en elleboogproblemen bij honden
Wij betalen niet voor kosten door problemen van honden met hun
heupen en ellebogen. Ook niet voor kosten door problemen met het
kraakbeen.
We betalen dus onder meer de volgende kosten niet:
? Kosten van behandeling.
? Kosten van onderzoek, ook geen röntgenonderzoek.
? Kosten vanwege heupdysplasie.
? Kosten vanwege elleboogdysplasie.
Het maakt niet uit hoe de problemen aan de heupen of ellebogen van
uw hond zijn ontstaan.


Dus loopt je hond een keer mank, kan je bij Hema uit eigen zal een ortopeed en eventuele fotos, scans zelf gaan betalen, en ik kan je met een gerust hart vertellen, Petplan vergoed dit tot de laatste cent, en een spaarpotje is dan snel, heel snel leeg.

Zo vergoed Petplan mij wel de pijnstillers, (55 euro in de 3 weken) Hema doet dat niet.
Dus ik blijf ook met een gerust hart bij ze, ik heb wel het toppakket.
Dat had ik ook gelezen echter ik heb dat gelezen zijnde problemen aan heupen/ellebogen alsmede kraakbeenproblemen hiermee. Want er zijn al mensen hier op BP die voorstekruisbandscheuringen vergoed gekregen hebben bi de Hema. Ook staat gewoon in de voorwaarden dat ze dier/humane geneesmiddelen vergoeden. Maar ik blijf er een onderbuikgevoel bij hebben dus ik zet de 3 waarmee ik over kan stappen over naar Proteq zodra dat kan.
#2548524
Wij stoppen ook met de verzekeringen. 4x bijna 400,- en dan ook nog 2x 100,- voor de katten. Die 1800,- zetten we nu zelf op een spaarrekening per jaar. Plus een rente van 3% en waar ik ook altijd bij kan als ik het geld nodig heb ( daarom is de rente aan de lage kant)

Luca was al niet meer te verzekeren, die heeft nooit in de verzekering gezeten. Daar betaalde we afgelopen 5 maanden al 800,- Da kosten voor. Hij is 9 jaar en elke maand terugkerende kosten als medicijnen voor zijn schildklier en pijnstillers. Natuurlijk is dat bedrag hoger als het 'premie' bedrag wat we zelf bij elkaar gaan sparen per jaar. Maar met die 1800,- premie hadden we toch nog honderden euro's eigen bijdrage.

Tau is 1 jaar van zijn leven verzekerd geweest. Hij heeft zijn puppyconsult plus enting van nog geen 100,- terug gekregen van Petplan!!! jippiee  :-X Ik had er wel ff bijna 400,- premie voor betaald  :-X dus het loont niet. Die 300,- euries die nu voor een andere hond zijn gebruikt, had ik liever voor mijn eigen Luca gebruikt.

Nanyanika haal ik ook uit de verzekering en daar sparen we ook zelf voor.

Likozi, daar twijfelen we over. Zij heeft al kanker gehad. En een zware operatie. Ze word 8 jaar dit jaar. Is nu weer kerngezond. Maar toch he...de operatie was ook een dikke 1000,- euro. We hebben alles terug gehad. Behalve haar sterilisatie dan. Maar ja ze was ook al 4 jaar verzekerd.....had er dus ook bijna 1800,- voor haar betaald....dus toch mijn eigen geld er nog niet mee terug. Twijfel is er nog. Maar misschien halen we haar ook uit de verzekering.

Bij onze DA kan ik afspreken om een gedeelde betaling te doen bij heel hope bedragen. Dus betalen lukt ons toch wel gelukkig!

Ik zou best meer dieren willen hebben. Maar we zitten gewoon aan de max van evt. kunnen betalen bij ongevallen. Daar moet je gewoon heel erg goed op letten. Een paar katten en honden is hartstikke leuk. Maar kost op jaar basis gewoon heel veel geld.

Als ik geen dieren zou hebben gehad, zou ik veel geld op mijn rekening hebben staan, maar mij hart zou leeg zijn.
#2548546
Nathascha schreef:

Tau is 1 jaar van zijn leven verzekerd geweest. Hij heeft zijn puppyconsult plus enting van nog geen 100,- terug gekregen van Petplan!!! jippiee  :-X Ik had er wel ff bijna 400,- premie voor betaald  :-X dus het loont niet.
een verzekering moet toch niet lonend zijn, het is toch de bedoeling dat je een verzekering neemt voor onverwachtse kosten.
sorry vind dit een beetje een vreemde uitspraak ;)
gr rupa
#2548554
rupa schreef: een verzekering moet toch niet lonend zijn, het is toch de bedoeling dat je een verzekering neemt voor onverwachtse kosten.
sorry vind dit een beetje een vreemde uitspraak ;)
gr rupa
Ik wil het wel lonend hebben. Wat ik erin stop wil ik ook terug zien. Daarop stop ik ook. Kan mijn centen beter gebruiken. Die ga ik niet aan een miljardair geven die toevallig directeur van een grote verzekeringsmaatschappij is.
Daarnaast hou ik het geld ook liever in eigen beheer, want die belasting verhoging staat me ook niet aan. Als normale middenstander zie ik er toch niks van terug van het rijk.
Ik betaal me krom, terwijl als ik het oppot het meer lonend is voor heel mijn roedel en gezin. En daarbij had ik ook al gezegd, bij onverwachte hoge kosten mag ik het toch spreiden qua betalingen bij de DA. Dus een veel betere deal.
Ze kunnen reclame maken wat ze willen. Het is gewoon niet waar wat ze beloven bij die verzekeringen. Dat ik er ooit ben ingetrapt  :-X
#2548557
Nathascha schreef: Ik wil het wel lonend hebben. Wat ik erin stop wil ik ook terug zien. Daarop stop ik ook. Kan mijn centen beter gebruiken. Die ga ik niet aan een miljardair geven die toevallig directeur van een grote verzekeringsmaatschappij is.
Daarnaast hou ik het geld ook liever in eigen beheer, want die belasting verhoging staat me ook niet aan. Als normale middenstander zie ik er toch niks van terug van het rijk.
Ik betaal me krom, terwijl als ik het oppot het meer lonend is voor heel mijn roedel en gezin. En daarbij had ik ook al gezegd, bij onverwachte hoge kosten mag ik het toch spreiden qua betalingen bij de DA. Dus een veel betere deal.
Ze kunnen reclame maken wat ze willen. Het is gewoon niet waar wat ze beloven bij die verzekeringen. Dat ik er ooit ben ingetrapt  :-X
dan kan je beter de rest van je verzekeringen ook wel opzeggen want dat is ook niet lonend :)
gr rupa.
Door Martine-Tom
#2548567
rupa schreef: dan kan je beter de rest van je verzekeringen ook wel opzeggen want dat is ook niet lonend :)
gr rupa.
Dit is wel heel kortzichtig.
Toen ik de verzekeringen afsloot was dat onder het mom dat alles ALLES 100% vergoed werd, als ik dan zie wat er nu nog van overblijft...Dan betaal ik me krom aan verzekeren en kan ik nog een groot bedrag zelf neertellen.

De rekening van vrijdag bedroeg 460 euro, onder de voorwaardes waaronder ik afsloot kost het mij niks, onder de voorwaardes die dit jaar ingingen 17.50 en onder de nieuwste, 230 euro ofzoiets...dan ga ik dus alle premie wel opsparen en alles zelf betalen dat vind ik dan lonender. in principe heb je gelijk maar de voorwaardes zijn zo ontzettend verslechterd dat het geen nut meer heeft te verzekeren.
#2548584
ben ik met je eens dat dit heel kortzichtig gezegd is door mij maar het is wel zo.
bv zorgverzekering, autoverzekering,brandverzekering, uitvaartverzekering,inboedelverzekering,opstalverzekering en ga zo maar door. dat is toch ook niet kosten dekkend.
aan jou de keus om je wel of niet te verzekeren tegen het onverwachte.
dat is de basis van een verzekering en niet dat het lonend moet zijn.
geen 1 verzekering is lonend.
een verzekeringsmaatschappij is nou eenmaal geen filantropische instelling.
het is al meegenomen als je een deel van je on/kosten terug krijgt. 
gr rupa.
#2548608
Sja als alle verzekeringen lonend zouden zijn dan zouden ze snel uitgestorven zijn.
Maar vind wel dat een verzekering een beetje in verhouding moet staan.
Probleem is denk ik ook dat er meer mensen zijn die hun "probleem" dieren verzekeren dan dat er mensen zijn die dieren die nooit wat hebben verzekeren. De dieren die weinig of geen medische kosten hebben en wel verzekerd zijn is meer uit gerustheid voor het geval dat je hoge kosten met ze krijgt dan zijn ze ten minsten verzekerd. Maar dan moet het bedrag voor de verzekering niet te gek zijn en de dekkingsgraad ook naar tevredenheid. Ik denk dat het nou ook net deze mensen zijn die met alle wijzigingen de verzekering op zeggen en maar zelf gaan sparen. Gevolg: De mensen waar de verzekering aan verdiend vertrekken en de mensen met hoge declaraties blijven. Houd er maar rekening mee dat om die reden dit misschien nog niet de laatste verandering was en het uiteindelijk einde verzekeringsmaatschappij kan zijn.

Ik heb 2 van de 4 katten in de verzekering bij petplan. En de prologatie datum is geloof ik september en oktober. Dus ik ga er nog eens hard over na denken wat ik doe. Ik denk als ze tot die datum vrij van de dierenarts blijven dat ik ook zelf ga sparen voor ze.
Als het goed is kappen ze van de regering uit ook helemaal met de levensloop en kan je die komend jaar naar eigen bestedingsinzicht laten uitkeren, dus denk dat ik van het geld dat ik daarmee gespaard heb wat geld daarvan apart ga zetten op een rekening voor mijn dieren en daarnaast vast iedere maand een inleg blijf doen. Maar ik heb nog even om er over na te denken :)
Laatst gewijzigd door speedy-1 op zo 23 dec 2012, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
#2548635
Kinnie schreef: Dat ligt er helemaal aan wanneer je de verzekering hebt afgesloten, in welke maand dus. Joeri zit nog onder de oude voorwaarden, die van €35 per declaratie en zonder de clausule voor de cavalier.  Zijn polis prolongeert 1mrt dus heb voor hem ook nog niets gehoord over de €17,50 , laat staan de 15% regel.
Ik weet het wel vanwege mijn andere hond Sem (andere instapmaand) en heb Sem afg september eruit gehaald en bij proteq erin gedaan. Dat gaat met Joeri ook gebeuren per 1 mrt 2013.
Je kan door deze wijzigingen idd opzeggen per prolongatiedatum.
is van mrt 2009 ;)
Door Martine-Tom
#2548637
rupa schreef: ben ik met je eens dat dit heel kortzichtig gezegd is door mij maar het is wel zo.
bv zorgverzekering, autoverzekering,brandverzekering, uitvaartverzekering,inboedelverzekering,opstalverzekering en ga zo maar door. dat is toch ook niet kosten dekkend.
aan jou de keus om je wel of niet te verzekeren tegen het onverwachte.
dat is de basis van een verzekering en niet dat het lonend moet zijn.
geen 1 verzekering is lonend.
een verzekeringsmaatschappij is nou eenmaal geen filantropische instelling.
het is al meegenomen als je een deel van je on/kosten terug krijgt. 
gr rupa.
Het verschil is dat mijn brandverzekering alles dekt, áls mijn huis de fik in gaat krijg ik alles terug, zorgverzekering is nou eenmaal verplicht, uitvaart idem, als ik de pijp uit ga is mijn hele uitvaart gedekt.

Bij de dieren dus niet meer, je betaald je rot en krijgt dan nog een fikse rekening, het staat gewoon niet meer in verhouding vind ik.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door