Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door ChantalKrijn
#2518206
Hier ook een 450liter Liebherr kist, die nu 1,5 jaar oud is. Hij staat in de garage. De garage staat wel aan huis vast maar is onverwarmd.
Hij doet het nog steeds prima  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2518212
Als de schuur niet heel erg groot is en tochtvrij gemaakt kan worden
dan is een vorstbeveiliger ook idd. een goed idee ,weet alleen niet hoeveel stroom deze verbruiken.

Dan zouden je huidige vriezers wel kunnen overleven,mits voorzichtig vervoerd.
Al te vaak heb ik meegemaakt dat oude ( re )  vriezers na hun verhuizing toch nog kapot gingen.

De nieuwe generatie Liebherr vrieskisten moeten over het algemeen goed tegen een zeer koude omgevingstemperatuur kunnen.

Ik heb hier nu een paar van deze staan ,inmiddels allemaal op een houtenpalletvloertje ,met voldoende ventilatie ruimte
en dat gaat prima .Geen problemen gehad afgelopen 2 winters.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2518248
ashley schreef: Dus ik zou de vriezer op pallets moeten zetten? De schuur is onverwarmd en best tochtig.
Het is wel beter zeggen ze .
Ik heb ook eens een vriezer gehad die al tijden gewoon op de betonnen vloer stond in de onverwarmde schuur.
Toen we hem verplaatsten naar een pallet schrok ik van de roest onder de bodem
en er zat ook heel veel stof ,troep ,spinnewebben en bladblaadjes in de ventilatie openingen..

Nu werkt  alles perfect en na een tip van Lida.S. waarbij we regelmatig met een compressor even deze openingen goed uitblazen
heb ik ook het idee dat ze veel minder aanslaan dan voorheen.
Dat scheelt ook weer in de stroomrekening
Door nicolette
#2518258
Hier ook 2 nieuwe vriezers in onverwarmde losstaande schuur. Tot nu toe geen problemen met de winter. Ze staan wel op een houten vlonder en er is voldoende ruimte voor ventilatie.

Gr. Nicolette
Door Cathelijn
#2518278
In mijn schuurtje vriest het als het buiten ook vriest heb ik afgelopen winter gemerkt. Mijn oude en iets minder oude vriezer kunnen daar tegen gelukkig. Dus ik ben nu ook niet zo happig om een nieuwe te kopen...
Door rosmin
#2518312
'k Heb hier 3 grote vriezers  van Liebherr staan in een koude tochtige vochtige boerenschuur, staan wel op houten pallets
Vorig jaar toen zelfs mijn potjes jam , citroensap en zelfs een fles afwasmiddel bevroren waren in de schuur ( en de potjes knapten) , ronkten de vriezers lekker door, geen problemen gehad.
Twee zijn A++ en eentje A+++
Door tessa
#2518448
Ik heb mijn vriezer in de garage/ paardenstal staan.
In de winter is het er echt heel kous, zeker onder 0 want de automatische drinkbakken van de paarden zijn dan ook bevroren.
Maar mijn vriezer van een jaar of drie oud blijft het gewoon doen hoor.
Door Lizzy
#2518489
sella schreef: Wij hebben ze al 9 jaar in een onverwarmde schuur staan.
Nog nooit problemen gehad.
Ik denk dat je daar nog de oude generatie vriezer hebt. Die kunnen daar beter tegen dan de nieuwe generatie.
Door sella
#2518491
We hebben er een 3 jaar oude in staan nu, af en toe komt er gewoon een andere vriezer bij en gaat er weer eentje weg.
Door Fido
#2518498
Mevroi Kruim schreef: Had Astrid/Borke niet een vorstbeveiliger oid in haar schuur staan? Zodat de temperatuur iig boven 0 blijft, zo'n soort ding.
Ik heb ook in een onverwarmde garage een reserve vriezer en zo'n vorstbeveiliger ook om de waterleiding niet te laten bevriezen.
Die vorstbeveiligers zijn niet zo duur in aanschaf en gebruik. Ziet eruit als een soort kacheltje en die staat bij ons ingesteld op +1. Hij slaat dan vanzelf aan als de temp. lager wordt.
Je kan ze gewoon bij een bouwmarkt kopen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door