Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tycolaika
#2456579
tieneke schreef: Ok maakt niet uit maar dacht he?... nou verder maar geen ruzie meer maken over wie nu het idee had over deze droogkast, gewoon dat apparaat volproppen en gaan! :P :biggrin2:
:biggrin2: juist :P
Gebruikersavatar
Door Bertine
#2456948
eelke schreef:

Soms, soms he, heb je wel eens dat twee mensen, los van elkaar, ongeveer hetzelfde bedenken. En dat bedenk je dat idee toch echt zelf...
En dan nog, maakt het allemaal geen ene sodemieter uit, en vind ik het hartstikke leuk om dit te volgen!
helemaal mee eens.

en nu met zijn allen de droger in en kijken wat het resultaat is!
Door tycolaika
#2457228
De eerste oren zijn droog het is vandaag de 14 de en zeven uur van.morgen heb ik ze uitgezet. Zo dadelijk tijd voor een foto dr van. Strax weer dingen opnieuw drin gooien. Maar nu pens en vleesjes
Door Mowgli
#2457930
tycolaika schreef: De eerste oren zijn droog het is vandaag de 14 de en zeven uur van.morgen heb ik ze uitgezet. Zo dadelijk tijd voor een foto dr van. Strax weer dingen opnieuw drin gooien. Maar nu pens en vleesjes
Hmmm... is nu 12 uur later; 20:11, ik ben wel benieuwd naar die foto's ::)
Gebruikersavatar
Door nova
#2458254
zijn ze goed droog?
Ik kan het niet voelen op de foto. ;D

ennuuhh..., als jou kassie een succes is, dan wil ik mij vleesjes wel naar jou brengen om te drogen  , dat scheelt mij wel een hoop tijd  en zo      :biggrin2
Door tycolaika
#2467941
ik denk dat ik mag zeggen dat ik een geslaagde kast heb gemaakt
ik heb intussen al runderneuzen gedroogd die waren in 3 dagen droog , onbesneden
dus gewoon heel

Afbeelding

ik heb net na ongeveer 15 uur weet het niet meer , heb niet op de klok gekeken , de runder luchtpijpen er uit gehaald

Afbeelding

ik heb geel haar gevlochten
en gewone strookjes dr in gelegd , dat was na een goeie 24 uur droog sommige stukken waren te dik gebleven , dus die waren niet goed droog , maar de vlechten en de gewone strookjes waren helemaal droog

Afbeelding
Afbeelding
pens ook al gedroogd erin. en die was na zo`n 12 uur droog , dat was lams pens

en het leukste vind ik , omdat ik grote hondjes heb. ik kan alles heel laten , en hoef niets kleiner te maken omdat het niet past anders.
zoals die lucht pijpen.

tot nu toe bevalt het me !!!
Laatst gewijzigd door tycolaika op wo 26 sep 2012, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Bertine
#2467943
Ziet er mooi uit hoor! heb je ook al eens het begingewicht en het droog gewicht van het spul gewogen? Ben heel beneiuwd wat er in gewicht overblijft.

Handig die zaksluiters aan de vlechten geelhaar. Is geelhaar taai als het droog is, of ook kruimelig. Ik heb het nog nooit gezien, dus ben erg benieuwd.

Blijft de temp goed in je kast??
Door tycolaika
#2467959
Bertine schreef: Ziet er mooi uit hoor! heb je ook al eens het begingewicht en het droog gewicht van het spul gewogen? Ben heel beneiuwd wat er in gewicht overblijft.

Handig die zaksluiters aan de vlechten geelhaar. Is geelhaar taai als het droog is, of ook kruimelig. Ik heb het nog nooit gezien, dus ben erg benieuwd.

Blijft de temp goed in je kast??
ik vind het erg taai , hihi , ik heb et idee dat als je iemand met een hele reep geel haar in zijn nek mept , dat je wel even anders kijkt hahahaha
en als het droog is , prik je er iemand mee lek :P
ik heb indd de begin gewichten gewogen

2800 gram geelhaar , was droog 1,5 kilo
en de neuzen waren 2 kilo nat en 700,750 gram droog
de lucht pijpen ga ik nu even wegen *gewogen* 4 kilo luchtpijp is over gebleven 1680 gram

ik ga een lijstje maken in het begin topic . is mss wel handig voor iedereen , nat gewicht droog gewicht ,, heb toch niets beters te doen haha

en de temp blijft goed. het schommelt tussen de 50 graden en de 55 graden
Laatst gewijzigd door tycolaika op wo 26 sep 2012, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door