Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door *Natasja*
#2378411
Alba schreef: Zoals ik boven al uitleg, het zijn niet van die platen die je onder een laminaatvloer oid legt he. Het zijn platen met een statische lading die elkaar aantrekken en daardoor een hele strakke, egale laag vormen waar geen enkele beweging meer in zit. Er zit dus juist geen speling in, en is egaler dan je met een emmer beton en een emmer kan maken.
Nogmaals, de emmer beton waar jij het over hebt is een hele dunne pap die over de vloer gegoten wordt. Daarna wordt de vloer nog helemaal opgeschuurd, waardoor de vloer zo glad als een spiegel is. Voor een houten vloer zijn die platen misschien een oplossing (volgens mij wel een dure oplossing), maar voor een betonnen vloer is egaliseren toch altijd nog de beste en meest duurzame oplossing volgens mijn man (die zit in projektstoffering, waar veelvuldig PVC vloeren worden gelegd).
Door Alba
#2378462
*Natasja* schreef: Nogmaals, de emmer beton waar jij het over hebt is een hele dunne pap die over de vloer gegoten wordt. Daarna wordt de vloer nog helemaal opgeschuurd, waardoor de vloer zo glad als een spiegel is. Voor een houten vloer zijn die platen misschien een oplossing (volgens mij wel een dure oplossing), maar voor een betonnen vloer is egaliseren toch altijd nog de beste en meest duurzame oplossing volgens mijn man (die zit in projektstoffering, waar veelvuldig PVC vloeren worden gelegd).
Dat zal best, je hoeft je er voor mij niet druk om te gaan maken hoor. Ik heb van meerdere mensen, die ook weten waar ze het over hebben aangezien ze er ook al jaren voor betaald worden, andere adviezen en gegevens gekregen voor woonhuizen en de vloeren waar wij het hier over hebben.
Ik geloof jou dat dat beton prima is, wij hebben die platen en dat is vast voor bedrijven minder duurzaam of weet ik wat maar dit was voor ons huis het beste. Zij raadden beton zelfs af, en vast niet zomaar. TS heeft vast nu ook voor haar huis de beste oplossing.
Door *Natasja*
#2378472
Alba schreef: Dat zal best, je hoeft je er voor mij niet druk om te gaan maken hoor. Ik heb van meerdere mensen, die ook weten waar ze het over hebben aangezien ze er ook al jaren voor betaald worden, andere adviezen en gegevens gekregen voor woonhuizen en de vloeren waar wij het hier over hebben.
Ik geloof jou dat dat beton prima is, wij hebben die platen en dat is vast voor bedrijven minder duurzaam of weet ik wat maar dit was voor ons huis het beste. Zij raadden beton zelfs af, en vast niet zomaar. TS heeft vast nu ook voor haar huis de beste oplossing.
Wie maakt zich hier druk? Ikke niet hoor. Ik vertel alleen onze ervaring, ik dacht dat dat misschien wat zou bijdragen  ;)
Laatst gewijzigd door *Natasja* op zo 24 jun 2012, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#2378680
vanaalst schreef: mooi eelke!!
als we nog eens in onze rijke dagen komen.......maar ja nu liggen er plavuizen met vloerverwarming.....ook in feite ideaal//
Grappig, wij wilden eigenlijk juist plavuizen en vloerverwarming  ;D inderdaad hartstikke ideaal. Tot we hoorden dat we dan heel de vloer moeten uitkappen  :o
Spannend hoor, nog 4 weken tot we vakantie hebben, en dan over 5 weken komen ze leggen. Doen ze ook handig; op dinsdag de egalisatie vloer. Kunnen we op zondag de meubels verhuizen, op maandag de parket vloer eruit beuken en afvoeren. Woensdag en donderdag de muren verven, misschien dan ook wel het kozijn als ik zo snel ben. En dan vrijdag komen ze de vloer leggen, dan mag je er nog zo'n 12 uur niet op. Zaterdag kunnen dan de meubels weer terug :) en dan nog lekker een week vakantie!
Door Dreetje
#2378883
Bevalt ons prima, de PVC Vloer, ligt er nu 3 jaar in en ik zou niet anders meer willen
Gemakkelijk schoon te maken en te houden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#2378963
Interessante topic.
Ook hier is de vloer aan vervanging toe.
We zijn een beetje aan het overwegen wat we willen.
We hebben nu vinyl liggen en dat is aan het opbollen, die moet dus duidelijk vervangen worden.
We wilden eigenlijk laminaat gaan leggen ,maar zo'n pvc vloer zie ik eigenlijk ook wel zitten.
Ik volg dit topic mee  ;)
Door eelke
#2378984
vanaalst schreef: ben benieuwd!
hier ging het ook niet zo gemakkelijk die plavuizen, hebben een houtenfundering dus je begrijpt...
Pffff ja inderdaad...we zijn ook wel een beetje klaar met het verbouwen steeds...eerst toen we de sleutel kregen, nieuwe cv, meterkast en keuken aangelegd. Hebben we zelf gedaan. En natuurlijk zelf de muren overal geverfd. Begin vorig jaar de tuin opnieuw gedaan, eind vorig jaar de badkamer...
Als we dan nu de huiskamer gedaan hebben, zijn we zo'n beetje helemaal rond...oh nee, de kozijnen moeten ook nog  ::) maar dat hoeven we alleen maar zelf te verven, kost alleen tijd...

@Andrea, wow, mooie vloer ook! Jij hebt hem dus ook zo licht. Hoe hard issie bij jou? Zie afdrukken waar je meubels hebben gestaan?

@sweetdutchess...ik houd jullie zeker op de hoogte van het hele proces :)
Laatst gewijzigd door eelke op zo 24 jun 2012, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dreetje
#2378994
eelke schreef: Pffff ja inderdaad...we zijn ook wel een beetje klaar met het verbouwen steeds...eerst toen we de sleutel kregen, nieuwe cv, meterkast en keuken aangelegd. Hebben we zelf gedaan. En natuurlijk zelf de muren overal geverfd. Begin vorig jaar de tuin opnieuw gedaan, eind vorig jaar de badkamer...
Als we dan nu de huiskamer gedaan hebben, zijn we zo'n beetje helemaal rond...oh nee, de kozijnen moeten ook nog  ::) maar dat hoeven we alleen maar zelf te verven, kost alleen tijd...

@Andrea, wow, mooie vloer ook! Jij hebt hem dus ook zo licht. Hoe hard issie bij jou? Zie afdrukken waar je meubels hebben gestaan?

@sweetdutchess...ik houd jullie zeker op de hoogte van het hele proces :)
Nee, je ziet geen afdrukken van de tafelpoten oid, soms een natte vlek op de vloer (die overigens zo weer droog is) waar Sil gelegen heeft na een regenbui  :)
Door eelke
#2379002
Dreetje schreef: Nee, je ziet geen afdrukken van de tafelpoten oid, soms een natte vlek op de vloer (die overigens zo weer droog is) waar Sil gelegen heeft na een regenbui  :)
Ja, dat is logisch van die vlekken :) maar het deukt niet zo als vloerbedekking bv?
Door Dreetje
#2379008
eelke schreef: Ja, dat is logisch van die vlekken :) maar het deukt niet zo als vloerbedekking bv?
Het deukt helemaal niet, de vloer is nog net zo strak als toen die net gelegd was.
Wij hebben een vloer van Mflor.
Door Buran en Co
#2381242
Dreetje schreef: Het deukt helemaal niet, de vloer is nog net zo strak als toen die net gelegd was.
Wij hebben een vloer van Mflor.
Hoe breed zijn jullie 'planken'? In het stalenboek wat ik nu heb staat dat ze 15 cm breed zijn maar die van jou lijken veel breder............
Door Buran en Co
#2381243
eelke schreef:

Super fijn dat we die stroken mee mochten nemen!
Nu moeten we alleen nog nadenken of we de plinten ook door hun laten leggen... kost weer 400 euro, als we het zelf doen 180, maar dat is dan 'bouwmarkt' kwaliteit, van CanDo.
Volgens mijn vloeren meneer heb je geen plinten nodig. Of vinden jullie dat mooi/is het nodig?
Door Dreetje
#2381247
Buran en Co schreef: Hoe breed zijn jullie 'planken'? In het stalenboek wat ik nu heb staat dat ze 15 cm breed zijn maar die van jou lijken veel breder............
Dat klopt, ze zijn 22,5 cm breed.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door