Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#2410405
Buran en Co schreef: Volgens mijn vloeren meneer heb je geen plinten nodig. Of vinden jullie dat mooi/is het nodig?
Lees het nu pas  ;D
Plinten zijn wel nodig voor de muren ja, anders moeten we die ook helemaal overnieuw doen. En we nemen click plinten, die je weer los kunt klikken en waarachter kabels enzo kunnen

Dinsdag komen ze egalisatie storten, vrijdag leggen. Dus komende dagen de kamer leegruimen  :D
Door Alba
#2410774
Spannend! Ik ben heel benieuwd hoe het wordt.

Ik heb hier nu dus 8 pups rondcrossen en ik moet zeggen dat wij al meerdere keren gezegd hebben tegen elkaar hoe blij we zijn met de vloer. Hij is niet glad, de pups kunnen al vanaf een week of 5 er prima op lopen en rennen zonder uit te glijden, hij is simpel schoon te maken, zelfs als 't smerig is valt het niet zo heel erg op... echt ideaal. Ook leuk zijn de gezichten van bezoek als er een pup een plasje doet en ze denken nog steeds dat het een houten vloer is ;D.
Door eelke
#2411189
O klinkt ook goooeeed!!!! :)
Altijd fijn om even een positief verhaal te horen weer!

Zeker omdat ik er nu al klaar mee ben  ;D De kamer is nu al bijna leeg... heb het raamkozijn voor al geschuurd, ondertussen ook nog vlees portioneren, vanmorgen palets gehaald om de grootste meubels buiten te kunnen zetten. Gaat zeil overheen. En mijn konijntje begraven, dus ben er nu wel klaar mee haha.
Maar moet nog meer vlees, eten klaarmaken, en nog naar 2 verjaardagen vanavond.  :D

En dit is pas de eerste verbouw-dag  ;D morgen deurkozijnen schuren, en vast het raamkozijn gronden, de grootste meubels versjouwen, en vast beginnen met het parket uitbreken...
Door Buran en Co
#2411733
Sterkte met de verbouwing! Wij hebben besloten om de PVC vloer even uit te stellen. Over drie jaar veranderd onze financiele situatie als het goed is in behoorlijk positieve zin en is mijn huurcontract voor mijn kantoorruimte afgelopen en dan willen we kijken of we OF ingrijpend kunnen erbouwen en een werkkamer kunnen creeeren, of verhuizen naar een huis met kantoor aan huis. En dan vind ik het zonde van de toch wel fikse investering nu. Maar ik ben blij dat ik nu weet dat het bestaat, mocht ik een nieuwe vloer nodig hebben dan weet ik al wat er komt!!

Jullie veel plezier vast met de nieuwe vloer!!
Door eelke
#2413835
Zoooow...we schieten al aardig op!  :D

Ook nog even besloten om de deuren en drempels ook mooi netjes mee te pakken, dus dat is ook een lekker klusje.

Nog even een ´hoe het was´ foto. We hadden blijkbaar geen parket...maar een echte planken vloer! En behoorlijk dik en sterk. Was nog een behoorlijke klus om dat weg te breken! Ik heb een aantal planken over gehouden om een tuintafel mee te maken, kon er niet volledig afstand van doen, tis zulk mooi hout!
Afbeelding

Oke, dat ging niet helemaal hoe het moet... een stortbuitje gehad zondag avond :)
Afbeelding

Zo opgeruimd is het nog nooit geweest!
Afbeelding

Joep snapt er geen ene moer van waarom hij niet de kamer in mag
Afbeelding

Gisteren avond was mijn vriend boven met de honden, en ik beneden aan het verven. Gijs was het er niet helemaal mee eens, die was door de wasmandenbaricade boven aan de trap heen gestuiterd, de trap af, door de stoelen baricade in de gang langs, daarna langs mij heen, de kamer ingestuiterd. En wilde niet meer naar boven.
Nu zit er hout herstel spul in zijn vacht, en haren aan het deur kozijn. Oeps  ;D

Vanmorgen zijn ze de egalisatie komen storten.
Afbeelding

En de vloer komen brengen! Tis maar een klein stapeltje.
Afbeelding


Ik zit ff lekker met het laptoppie in de tuin onder de tent, te wachten tot de deuren weer droog genoeg zijn om verder te schilderen :)
Gaat hartstikke prima zo! Als dat gedaan is, vertrekken we naar mijn moeder, mogen mee eten, en weer eens even lekker op een bank zitten  :D
Door eelke
#2413840
vanaalst schreef: oooh de vloer die je had vind ik ook mega mooi!!
Was hij ook! Hij ligt nog in stukjes in de voortuin, dus als je m wilt?  ;D
(ben nu het gevoel aan het onderdrukken van; hadden we hem maar op laten schuren en dicht laten storten met speciale lak... :'()

Nee, had ook vast niks geweest, nog glad enzo. Het was echt niks met de honden erop. Grote kieren erin, met altijd zand en haren ertussen. Soms trok het helemaal krom... (relativeer....relativeer...) ben blij dat ik nog wat overgehouden heb.

Hij was ook wel vrij donker van kleur, wel mooi, maar dat maakte de kamer ook wel donker, we hebben ook al donkere meubels.
Door eelke
#2415411
Oei, wat een werk was dat...de lange muur staat nu ook in de mooie schone witte latex. En hij is een 1 keer gedekt, dus hoef die morgen niet nog een keer!  :D
En de andere kant van de deuren in de lak, en de deurkozijnen en drempels in de lak. En de vloer is naar de stort, en mijn vriend heeft een nieuwe klep op de aanhanger gemaakt ondertussen.

Lekker bezig zo hoor!
Nog 2 dagen...al hoef ik vrijdag alleen nog maar de deuren de laatste keer te lakken, en ondertussen wordt dan de vloer gelegd...heb er zin an!
Zaterdag kan dan alles weer op zijn plaats, zondag nog wat poetsen, en dan weer heerlijk een week vakantie houden nog!
Door eelke
#2416567
grrr... Geen plinten... Muur was ineens niet recht genoeg. Nu moeten we daar zelf nog mee aan de slag. Slechte service! Maar de vloer ligt er, en die is erg mooi!
Door DJ_Doerak_Tucker
#2416636
Foto?? ???  :biggrin2:

Balen van de plinten, dat komt inderdaad wel nauw met muren. Wij hebben van die opzet plinten gebruikt, je ziet toch op enkele plekken wel een naad hoor, dat is jammer maar helaas.
Door eelke
#2416900
Jaa! Zit nu eindelijk op het laptopje :)

Heel gedoe nog met die plinten. Niemand die iets gezegd had over de muur van te voren, de mannen die er dinsdag waren zeiden dat de muur gewoon goed was. Alleen degene die kwam leggen vandaag dus van niet. En het waren ineens toch net iets andere, waardoor er geen kabels achter verwerkt konden worden... niet wat we afgesproken hadden dus!  >:( en ze konden geen passende oplossing vinden, en ze kwamen ons al helemaal niet tegoed in het gedoe wat we er nu mee hebben... heb vandaag twee keer een uur in de winkel gezeten, niet eens een bakje koffie aangeboden gekregen (toen we kwamen kopen uiteraard meteen). Uiteindelijk twee flesjes schoonmaak spul gekregen...maar nu moeten we wel zelf weer plinten gaan zoeken en installeren...

Nah jah, de vloer ligt mooi hoor :)

Gijs klust ook mee  ::)
Afbeelding

De deuren die eerst gewoon bruin houtig waren
Afbeelding

En de vloer testen
Afbeelding

We waren zelf zo kapot dat we tuinstoel kussens op de grond hebben gelegd, en daar een dutje hebben gedaan  ;D
Morgen de meubels terug, en dan maak ik foto's van het 'eindresultaat'  (moeten jullie zelf even witte plinten er bij denken)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door