Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pallas
#2361504
Ik heb gekozen voor een semi profi. Wel zo stevig, met een goede motor veel vermogen twee temperatuur standen en alles traploos in te stellen. Ik heb hem nog nooit op vol vermogen gebruikt want dan blaast ie mijn hond weg :P Alle onderdelen zijn ook los te koop, dus bij evt schade zit je niet meteen aan.
Ze zijn altijd in een wip klaar en voor Didot's fijne en lange haren is het erg fijn dat ik de blaaskracht goed kan regelen. Het scheelt vooral een hele berg haren in je huis.
Wij hebben hem trouwens op show gekocht, dan is het nog een bak geld, maar wel goedkoper dan in de winkel ;)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2361767
Ook hier een blazer op show gekocht bij Special grooming (uit mijn hoofd gezegd)
Goed degelijk, 2 warmtestanden en blaaskracht is traploos instelbaar.
Bevalt super!
Gebruikersavatar
Door Anita62
#2363767
eelke schreef: Ik heb vandaag die van koopgoedkoop binnen gehad. Morgen ga ik hem testen, hij ligt nu eerst niet eng te wezen op de bank  ;D
Heb je de blazer getest? Ben heel benieuwd hoe deze bevalt!
Door cairodyn
#2363772
Even een ander vraagje waar drogen jullie je honden dan? Ik zou er ook graag 1 willen maar weet niet waar ik ze dan moet drogen. In huis beetje lastig al die haren en buiten vinden de buren vast niet prettig!
Door eelke
#2363773
Anita62 schreef: Heb je de blazer getest? Ben heel benieuwd hoe deze bevalt!
Hij is een beetje gigantisch eng...Gijs probeerde via het bovenste klepraampje naar buiten te klimmen... :-\

Hij kan wel hard. Dat wel...
Gebruikersavatar
Door nova
#2363776
cairodyn schreef: Even een ander vraagje waar drogen jullie je honden dan? Ik zou er ook graag 1 willen maar weet niet waar ik ze dan moet drogen. In huis beetje lastig al die haren en buiten vinden de buren vast niet prettig!
buiten  :) :)  Buren doen hier niet moeilijk die hebben zelf een hond.
veel haar ligt in bosjes ergens in een hoek hier, dat raap ik dan op  ;)

een verlengsnoer  voor  meer meters  :)
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2363777
Ik heb een fantastische merkloze waterblazer voor in verhouding weinig geld gekocht op show  ;)
120 euro.
Onbekend Duits merk (made in China) ,met metalen kast ,traploos verstelbaar ,3 temperatuurstanden (koud,lauw ,warm)
en 3 soorten blaasmonden erbij.
Massief robuust ding ,geen plastic troep.

Ik heb toen veel "research"gedaan voor ik 'm kocht (had geen geld genoeg helaas voor de Double K Airmax van Kaszi,die is echt super) .
Omdat ik toentertijd een hond had die erg bang was voor harde geluiden zoals een stofzuiger
heb ik vele waterblazers getest op o.a.geluidsoverlast.

Deze die ik nu heb voldoet super en maakt niet heel veel herrie .

En in de winter blaas ik in een mum van tijd m'n bevroren autoslot open  :D

Als je wilt kan ik 'm meenemen vrijdag 6 juli als ik naar Sittard kom om vlees te halen .
Kun je m es testen .

groetjes,Hilje
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2363779
Oh ja ,de plek waar ik de honden droogblaas is gewoon buiten onder de carport of in de tuin
met een verlengsnoer.

Om ze te laten wennen de eerste keer alleen dat ding aanzetten zonder iets te doen.
net als bij "stofzuigertraining"van puppies.

Snoepjes bij de hand en dan moet je es kijken....na een tijdje wennen  komen ze met hun neusje omhoog vragen om te mogen drooggeblazen  ;D

Zelfs mijn bange Sint Bernard vond het wel best.
Terwijl hij voor de stofzuiger altijd bang is gebleven  :-\
Gebruikersavatar
Door Anita62
#2363780
eelke schreef:
Hij kan wel hard. Dat wel...
Is de blaaskracht traploos verstelbaar?
En hoeveel standen voor de temperatuur; of is dat ook traploos verstelbaar?
Door eelke
#2363788
Daantje schreef: Oh ja ,de plek waar ik de honden droogblaas is gewoon buiten onder de carport of in de tuin
met een verlengsnoer.

Om ze te laten wennen de eerste keer alleen dat ding aanzetten zonder iets te doen.
net als bij "stofzuigertraining"van puppies.

Snoepjes bij de hand en dan moet je es kijken....na een tijdje wennen  komen ze met hun neusje omhoog vragen om te mogen drooggeblazen  ;D

Zelfs mijn bange Sint Bernard vond het wel best.
Terwijl hij voor de stofzuiger altijd bang is gebleven  :-\
Ik had hem alleen aan staan, en zelfs de gedroogde pens kon hij niet meer eten van angst...hij pakte het wel aan, maar liet het dan weer los.
Anita62 schreef: Is de blaaskracht traploos verstelbaar?
En hoeveel standen voor de temperatuur; of is dat ook traploos verstelbaar?
Ja, kracht wel. Temperatuur is koud, lauw en warm.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2363797
ik blaas ze droog in de garage....vaak met de deur open.....
giet het of heb ik bekijks van tig kids dan gaat de deur dicht en heb ik na 3dagen nog haren in mn mond 8) ;D
Door eelke
#2363808
Waterblazer is buiten minder eng dan binnen...het lawaai was minder eng. Heb Joep (die het niet leuk vind maar er ook niet panisch van wordt) bij zijn lurven gepakt, net als met wassen, en eerst uitgebreid gedaan. Gijs kwam daarbij kijken, dis die heb ik ook nog heeeeeeeeeel even gedaan, stukje over zijn rug terwijl hij zat, tot hij rustig bleef zitten, toen gestopt (moet op het hoogtepunt he  8))

Joep kon het al wel aan als ik hem wat harder deed zetten. De haren vlogen in het ronte, en ik ben happy. Vriend ondertussen binnen stofgezogen, ben benieuwd hoe lang het nu haarloos blijft, Joep is toch de ergste haarbaal, gek genoeg. Die laat gewoon overal haar los waar ie loopt, bij Gijs blijft het in zijn vacht zitten tot ik er wat mee doe.

(kei grappig, renden ze honden opgelucht naar binnen dat ze klaar waren, aaaarrrgggh stofzuiger! vol op de rem  ;D helden)
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2363847
Ja,buiten is het minder eng  :)
En net doen of je neus bloedt he  ;)

Ik heb ook de eerste 3 a 4 keer met mijn angsthaas in de teletubbiestand alles gedaan (lalalalallala)
net zolang tot hij dacht : hmmmmm,baasje is zo vrolijk ... ::)
ik kom es kijken wat dat ding doet

ook heb ik die eerste 3 keren de blaasmond eraf gehaald ,
dan is het veel beter te doen en schrikken ze niet zo.

Bij Gijs duurt het gewoon even 3 keer langer voordat ie gewend is .

Als ze eenmaal gewend zijn vinden ze het fantastisch !
Door eelke
#2363853
Behalve toen ik even vergat dat die slang uitrekbaar is, en dus ook inrekbaar als je hem loslaat  :biggrin2:
Maar Joep komt dat alles best snel te boven, maar die is ook hanteerbaar hihi.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door