Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2346695
Angelique schreef: Wel/geen barfplaatst, dat is voglens mij geen discussie. NIet iedereen gebruikt het internet daar waar het voor is....daarnaast vinden mensen het vaak gewoon leuk om een workshoppie te doen. Lekker leuteren met gelijk gestemden bij elkaar. Er worden nog steeds ook lezingen gegeven over vers voer....ook betaald en dat vinden "we" toch ook geen probleem, terwijl het principe hetzelfde is. Je zou die info die je daar krijgt, maar dan in een vaak wat objectievere vorm ook hier kunnen halen..gratis en voor niks. Maar nog steeds zijn er in NL en elders duizenden mensen die zelden tot nooit gebruik maken van het Inet en dan kan zo'n workshop aankondiging in b.v. het plaatselijke suffertje een eyeopener zijn.
Persoonlijk heb ik niet zoveel tegen dit soort creative ingevingen van mensen om zelf in hun levensonderhoud te voorzien. Ik zie een win/win situatie.
Helemaal mee eens.
Lizzy schreef: Als mensen het nou leuk vinden om naar een workshop vleesjesdrogenvoorjehond te gaan: laat ze lekker! En als mensen daar 30 euro voor neertikken, moeten ze toch zelf weten? Dit staat op marktplaats, deze workshop aankondiging. Mensen hebben dus ook Internet, anders hadden ze dit niet op Marktplaats gevonden. En dus kunnen ze deze info gratis (want jaaaa, alles moet gratis vandaag de dag he ::)) ergens vandaan trekken maar ze besluiten zelf naar een workshop gaan. Waar maak je je druk over, zou ik zeggen?

En 30 euro? Nou, weet jij wat je daarvoor allemaal krijgt? Die vrouw heeft daar misschien een aantal drogers voor aanstaan tijdens de cursus (wisten jullie dat die dingen energie slurpen? Dan weet je het nu), die heeft ze aan moeten schaffen, misschien krijg je daar het vlees ook voor bij en mag je dat gedroogd mee naar huis nemen. Misschien krijg je koffie, met er wat lekkers bij. Kortom misschien krijg je waar voor je geld. Voordat je schiet moet je misschien eerst even bij haar informeren wat je eigenlijk krijgt voor dat geld?

En koop eens 4 pakjes gedroogde kip-handel (uit China - er stond van de week op Facebook gedroogde kip uit een vaag land, onder vage omstandigheden gedroogd waarbij diverse honden acuut nierfalen hadden gekregen na het nuttigen ervan, blij dat ik zelf droog, denk ik dan) bij de C1000, ben je het ook kwijt.
en hier ook
#2346729
job schreef: ach ben nog van de oude stempel, je hoeft niet overal een slaatje uit te slaan
en gratis advies geven doet geen zeer.
Er is natuurlijk een verschil tussen advies geven of een workshop. Als mensen zich prettig voelen bij een workshop, mag daar best voor betaald worden en dan zie ik dat niet als 'een slaatje eruit slaan'.
#2346740
Als ik het vergelijk met de rest van het barfidee,
ik biedt vlees aan die ook gewoon bij de gebruikelijke handelaren te verkrijgen is.
Verschil is dat zij er op verdienen en het dus duurder maken dan het bij de groothandelaren kost.
Loisch want ze willen er van leven.
Ik haal het bij diezelfde groothandelaren en vraag dus de prijs die ik er daar voor betaal.
Mocht ik ergens korting op krijgen dan meld ik dat ook, dan wordt een product nog goedkoper.

Dit doen meerderen hier op barfplaats.
Er zijn er ook die verdienen op het aanbieden van producten....
Denk zo maar dat handelaren niet blij zijn met de producten
die hier op barfplaats aangeboden worden want dat scheelt hen handel.
Zo kan je hier ook andere gratis adviezen krijgen,
zoals bv hoe je vlees kunt drogen,
daar kunnen mensen ook geld voor vragen.
Ja daar mag ik dan mijn mening over hebben
omdat dat dus tegen mijn manier van leven indruist.
Advies geven kan bv ook in een leuk topic wat een sticky wordt,
dan krijgen mensen genoeg adviezen om zonder workshop vlees te kunnen drogen.

Als iedereen overal aan zou moeten verdienen zou barfplaats
een ontmoetingsplek voor handelaren en klanten worden.

En nu ga ik weer verder met betalingsgegevens versturen voor een levering van vlees.
#2346771
Ik haal mn eendennekken bij VSE. Daar betaal ik(rond de) 99ct kilo voor(meen ik)

Herby haalt ze daar ook, verkoopt ze voor(tenminste de laatste keer dat ik ze daar kocht) 2,95....
Ik ben 'particulier' Herby een bedrijf....
Iedereen vind dit 'normaal'

Die persoon die het aanbied die doet dit 'als werk' ....
en dan is het ineens 'niet normaal'

Iedereen moet dat doen wat hij/zij zelf wil: ZONDER die bekende nederlandse (ver)wijzende vinger  ;)
#2346778
De uitdrukking is niet voor niks 'wat de gek er voor geeft'.

Zolang er mensen zijn die dit willen volgen, blijft zo'n workshop bestaan. Die mensen die zich inschrijven, kunnen ook zelf bedenken dat ze eerst eens kunnen gaan google'en. Kennerlijk doen ze dat niet, dus vandaar voor hen een workshop.
#2346783
o ja ze mogen het ook aanbieden
en ik mag het belachelijk vinden en er een oordeel over hebben.
Als ik dezelfde instelling had zou ik denken aan de mensen met bedrijfjes in vlees zoals Herby,
bedenken dat ik hen het brood uit de mond stoot en dus geen vlees aanbieden op oa barfplaats
maar het alleen voor mezelf halen bij de leveranciers.
Daarnaast durf ik ook nog zomaar gratis advies te geven over hoe vlees te drogen,
had vast een workshop piemelsdrogen in elkaar kunnen flansen en aan kunnen bieden tegen €?
#2346810
Iedereen is toch vij om zo'n cursus eventueel te gaan volgen, waar maakt iedereen zich nu zo druk om,...
Vind je het onzin? Doe je het niet, Vind je het leuk/interessant/leerzaam en heb je er het geld voor? Dan doe je het wel.
Is toch geen probleem? Is met heel veel cursussen/workshops zo.
Een ieder is vrij om het te doen of om het te laten.
#2346814
job schreef: o ja ze mogen het ook aanbieden
en ik mag het belachelijk vinden en er een oordeel over hebben.
Als ik dezelfde instelling had zou ik denken aan de mensen met bedrijfjes in vlees zoals Herby,
bedenken dat ik hen het brood uit de mond stoot en dus geen vlees aanbieden op oa barfplaats
maar het alleen voor mezelf halen bij de leveranciers.
Daarnaast durf ik ook nog zomaar gratis advies te geven over hoe vlees te drogen,
had vast een workshop piemelsdrogen in elkaar kunnen flansen en aan kunnen bieden tegen €?
Ik vind juist dat 'oordeel' een 'probleem' (of jammer hoe je het zeggen wilt)
Iedereen mag een eigen MENING hebben... oordelen is verwijtend en dat haalt zij/hij die oordeelt zo naar beneden...


Tuurlijk mag jij je mening hebben: Maar DAT MOGEN WIJ OOK!!!
En wij: Wij vinden het niet erg....  ;)
#2346894
Beppie1 schreef: Tuurlijk mag jij je mening hebben: Maar DAT MOGEN WIJ OOK!!!
En wij: Wij vinden het niet erg....  ;)
en dat vind ik weer niet erg, kijk nou we zijn er uit!
Je mag het zelfs erg vinden dat ik er gewoon een oordeel over blijf hebben.  8)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door