Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2308397
martine-tom schreef: ja die kwam op een ander forum al eens voorbij...toen was ze boos dat ze uitgelachen werd  :biggrin2:
Hoe moeilijk is het.
1: Koop een droger.
2: Koop vlees.
3: Snij het vlees in reepjes of blokjes (oh ik voorzie een vervolg les!!).
4: Leg het op de roosters.
5: Zet de droger aan.
6: Wacht een uurtje of 12.

:biggrin2:
kijk , das pas een goede workshop waar je zoiets leert ;D ;D
in de vervolgcursus leer je dan hoe je de snackjes moet verpakken, bewaren  en vervolgens voeren.
Een groot deel van de tijd  wordt dan besteed aan het schoonmaken van de droger  ;D ;D

klinkt allemaal als gebakken lucht  :biggrin2:
#2308418
Ik heb geen droogmachine.
Ik snij repen vlees en wikkel ze in een theedoek.
Laat ze enkele dagen op de kachel liggen en je hebt ook gedroogd vlees.

Een andere optie wanneer de kachel niet meer aan staat.
Koud roken
Koud roken gebeurt op een lage temperatuur in rook die meestal slechts 25° C warm is, de vuurhaard en de plaatst waar de rook geproduceerd wordt is ook op enige afstand van de te roken waar.
De rook gaat dan via een schoorsteen of buis naar de rookruimte en koelt onderweg af tot de gewenste temperatuur.
Geen wonder dat de koud roken meer tijd in beslag neemt dan de warme rook methode.
#2308484
Sarah5 schreef: Ik ga toch voor de verdiepingscursus denk ik  O0

Oh nee daar ben ik al voor gezakt......droger verkocht  :biggrin2:
ok, maar de nieuwe eigenaar van jouw droger kan tijdens de cursus misschien leren  op welk rek  de vleesjes gelegd moeten worden, 1ste verdieping,  2de verdieping, 3de v....
Jouw droger kende 9 etages he?


redden ze nooooooooooooooooooooooiiiittt in 1 cursus  ;D ;D ;D ;D
#2308487
nova schreef: ok, maar de nieuwe eigenaar van jouw droger kan tijdens de cursus misschien leren  op welk rek  de vleesjes gelegd moeten worden, 1ste verdieping,  2de verdieping, 3de v....
Jouw droger kende 9 etages he?


redden ze nooooooooooooooooooooooiiiittt in 1 cursus  ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D
#2308540
martine-tom schreef: ja die kwam op een ander forum al eens voorbij...toen was ze boos dat ze uitgelachen werd  :biggrin2:
Hoe moeilijk is het.
1: Koop een droger.
2: Koop vlees.
3: Snij het vlees in reepjes of blokjes (oh ik voorzie een vervolg les!!).
4: Leg het op de roosters.
5: Zet de droger aan.
6: Wacht een uurtje of 12.

:biggrin2:
In de basis heb je gelijk, maaqr als ik naar mijzelf kijk; ik kan daar toch wat onzeker in zijn... "doe ik het wel goed" .. dus wat raadgevingen / tips / hoe snij je dan, hoe groot.... DAT is altijd wel prettig. Maar, met alle tips hier op het forum, kan ik ook gewoon een leaflet schrijven en verspreiden..

Oh, wacht..

gat in de markt... ik vraag 2,50 per leaflet! ;-)

Suzanne

(ps... dat van "ik vind tips en raadgevingen prettig"... DAT is niet sarcastisch bedoeld!!!)
#2308542
Mien 5-tal schreef: Zou er ook een cursus zijn voor de katten-versie? Ik heb geen hond :)

Stiekem gezegd, als ik wil drogen, dan wil ik van die halfzachte kipstripjes, maar ja, dat zit niet in de workshop denk ik.  :D
Dan geef ik je daarvoor een "gratis tip"... gewoon minder lang drogen!
Dat doe ik voor Guinnie ook! En dan bewaar ik dat in de koelkast. Dat kan dan niet zolang als wanneer je door en door droge dingen bewaart, maar dan heeft ze toch wat te knabbelen EN ze krijgt het weg!
Iedereen blij ;-)

Suzanne
#2308553
En vergeet niet per vleessoort met open of dichte gaten drogen, met voor - en nadelen daarvan. Inclusief de geadviseerde droogtijden, gespecificeerd per soort en/of merk droger.
We willen het natuurlijk wel goed leren en waar voor ons geld, dus een gedegen onderzoek is wel vereist. 8)
#2308584
Ook ik moet natuurlijk wel lachen om de reacties hier op het forum MAAR.....

Ik vraag me eigenlijk werkelijk af of het wel zo onzinnig is zo'n cursus? Als ik zie wat voor krankzinnige dingen fout gaan bij te veel hondeneigenaaren  :-\ dan denk ik dat zo'n cursus voor vele een welkome aanvulling is  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door