Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Ik was laatst bij een opvang voor paarden en daar was hetzelfde. De kipjes pendelden heen en weer tussen de buren en hun terrein. Tot de buurvrouw terminaal ziek was. Van de een op andere dag zijn de kipjes bij de paarden gebleven en nooit meer naar de buren gegaan. Dat is toch bijzonder. Gelukkig hebben ze het er fantastisch.
IMG_4339.jpeg
IMG_4339.jpeg (5.43 MiB) 1758 keer bekeken
Door MillyMol
We gaan het voorlopig gewoon maar eens aankijken.
Het gekke is dat nu ze heel makkelijk naar de buren kan en weer terug, Houdina altijd bij mijn vijftal is wanneer ik rond een uurtje of één wat lekkers kom brengen en hun nachthok kom uitmesten. Ook slaapt ze weer hier.

Blijkbaar wil ze alleen ‘s morgens even gluren bij de buren en komt ze daarna weer terug. De kippen van de buren heb ik hier nog niet gespot.

Ik ben wel benieuwd wanneer ik het eerste ei ga zien. Zal een gedenkwaardig moment worden! :D

Momenteel zijn bij twee dames de lellen groter en echt rood geworden.
De sneeuw is weg, er staat nog voldoende gras om van te eten en de komende dagen gaan we lente-achtige temperaturen krijgen.

Willem gedraagt zich als een echte pater familias: waarschuwt zijn vrouwen voor gevaar, wanneer er iets lekkers wordt gebracht en laat zijn harem eerst eten terwijl hij eromheen paradeert.

Hij komt soms met opgezette borst en brede vleugels op me af, maar als ik begin te praten en gewoon even rustig blijf staan houdt hij in. Soms probeert hij me zijdelings weg te duwen.

En hij is knap! 🤩
Bijlagen
FCED3D23-82CE-47AB-BE1B-1CDEFD934316.jpeg
FCED3D23-82CE-47AB-BE1B-1CDEFD934316.jpeg (6.04 MiB) 1755 keer bekeken
E015C5E8-069C-43C4-A114-19802C6CF9BE.jpeg
E015C5E8-069C-43C4-A114-19802C6CF9BE.jpeg (5.6 MiB) 1755 keer bekeken
Door MillyMol
Kaela schreef: do 21 dec 2023, 16:38 Ik was laatst bij een opvang voor paarden en daar was hetzelfde. De kipjes pendelden heen en weer tussen de buren en hun terrein. Tot de buurvrouw terminaal ziek was. Van de een op andere dag zijn de kipjes bij de paarden gebleven en nooit meer naar de buren gegaan. Dat is toch bijzonder. Gelukkig hebben ze het er fantastisch.
Ja, dat is zeker bijzonder! Lekker stel ook bij elkaar. :D
Door pearlsofpassion
Willem probeert jou te verleiden. ;D ;D
Wil jou ook bij zijn harem inlijven. :biggrin2:

Hij is idd erg knap. Mag nog wat uitzwaren maar het kuiken is er nu echt uit.
Paar weken terug leek hij nog heel sterk op de mijne. Charles hebben we hem genoemd. Of Charlie :cool:
Maar nu wordt die toch duidelijk breder en ronder van vorm dan Willem. En heel andere kop en staart. Zal eens zien of ik hem deftig op foto krijg.

De buren hebben toch ook een haan? Gaat dat dan goed met Willem?
Bijzonder idd dat mevrouw houdina dan toch weer thuis komt slapen nu ze mag kiezen.
Benieuwd hoe dat verder gaat evolueren.

Ik wacht ook nog steeds op het eerste ei van de hennen van dit jaar. Begint me nu toch lang te duren. :-\
Ze zijn geboren eind April, en hun lellen zijn al maanden rood, maar niks... normaal beginnen de kuikens van hetzelfde jaar toch nog te leggen, ondanks de winter. Net als de oudere hennen winterstop houden dus dan komt dat ideaal uit. Nu al 2 maand geen ei meer gezien...
Heb al hennen gehad die eind Mei geboren waren en begin December gingen leggen.
Zal toch echt te slecht weer zijn denk ik...
Door MillyMol
Nou PoP, als ik kip was zou ik me wel laten verleiden denk ik, ;D maar nu moet hij het maar doen met de gevederde dames die hij tot zijn beschikking heeft.

Ik ben heel benieuwd naar de foto’s van Charles. :D
Als het wat aangenamer weer is zal ik zelf ook wat betere foto’s proberen te maken van dit stel. Nu is het steeds maar even snel klikken.

De buurvrouw heeft zelfs nog meerdere hanen rondlopen. Zijn allemaal met elkaar en gedurende een week of zes ook samen met Willem bij mij opgegroeid.
Een deel is herplaatst, maar op Donald na worden alle andere hanen binnenkort geslacht. Er wordt driftig gekukeld naar elkaar, maar ze hebben alles bij elkaar nu zo’n 1000 m2 tot hun beschikking en tot nu toe respecteren ze elkaar en houden ze afstand.

Het gaat Willem er volgens mij vooral om dat Houdina weer terugkomt. Zodra zij weer op eigen terrein is keert de rust weer terug.

Ik wacht ook vol spanning op het eerste ei hoor. Ik had me ingesteld op februari/maart of zo, maar nu die lellen zo groot en rood zijn geworden is de spanning wel toegenomen.

Het is wat hè, met kippen? Ik heb er tot nu toe zoveel plezier van! Had ik helemaal niet verwacht. En Houdina met haar rare fratsen maakt er af en toe net een soort datingprogramma van. 🤣🤣🤣
Door pearlsofpassion
Oh maar als ze samen opgegroeid zijn, gaat het vaak wel goed. Hoe dat zit als ze elk hun eigen groep hebben, weet ik niet. Ga je wel merken in het voorjaar, als de hormonen deftig gaan opspelen. :)
Door MillyMol
Jaaaaaa!!!!!
Houdina heeft vanmorgen het allereerste eitje van de kippen familie gelegd!
Bijlagen
4FDC0AB1-BCB5-4598-A409-72715FB34978.jpeg
4FDC0AB1-BCB5-4598-A409-72715FB34978.jpeg (3.61 MiB) 1636 keer bekeken
Door Ina
Wauw .... gewoon ook al meteen een flink formaat ei :o

Maar hoe weet je dat hij van Houdina is?
Zag je het gebeuren of zit je er met de webcam bovenop ;D
Door MillyMol
Ina schreef: wo 27 dec 2023, 18:30 Wauw .... gewoon ook al meteen een flink formaat ei :o

Maar hoe weet je dat hij van Houdina is?
Zag je het gebeuren of zit je er met de webcam bovenop ;D
Nee haha, geen webcam. Maar toen ik hun landgoed opkwam om ze wat groenvoer te geven was Houdina aan het koeren en kreunen en liep ze het nachthok in en uit. Willem de haan liep er omheen en maakte ook allerlei geluidjes.

Ik heb me juist even teruggetrokken om haar zoveel mogelijk rust te geven. En vlak daarna zong ze het kippen lied om aan te geven dat ze wat te vieren had. ;D

Toen ik weer bij het nachthok kwam stond ze daar nog te zingen in de deuropening en lag er een warm eitje in het legnest.

Alle andere dames waren niet in de buurt van het nachthok.

Ze heeft overigens vanmorgen weer een eitje gelegd. Zelfde ritueel, zelfde lied. :biggrin2:

De andere dames zijn nog niet zover, maar ik verwacht dat dat ook niet al te lang meer zal duren.
Door pearlsofpassion
Geweldig he. :cool:
Hier worden de kammen plots toch een tint roder. Dus duim duim... :P

Ik had foto's van Charles beloofd. Bij deze...
20231223_112339.jpg
20231223_112339.jpg (5.58 MiB) 1559 keer bekeken
20231223_112437.jpg
20231223_112437.jpg (5.92 MiB) 1559 keer bekeken
20231223_112128.jpg
20231223_112128.jpg (7.6 MiB) 1559 keer bekeken
Je ziet dat hij een stuk ronder zal worden dan Willem. Das ook logisch, hij heeft allemaal bolle en forse rassen in zich. Helft Cochin kriel, 3/8e Brahma kriel en 1/8e Australorp.
Dus je ziet z'n brede borst komen, maar eigenlijk is hij nog heel slank en licht. Denk dat z'n vader het dubbele weegt, maar vermoed dat Charles hem op termijn gaat inhalen. Oscar is nogal een kleintje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door