Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Antonia schreef: Boodschappenlijstje
Plantaardige melk (sojamelk, rijstemelk, amandelmelk, havermelk, etc)
Havermout
Appels
Rozijnen
Kaneel

Recept
Breng de plantaardige melk aan de kook. Voeg de havermout toe (2 eetlepels per 250 ml) en laat het geheel 1 minuut doorkoken. Voeg een gesnipperde appel (bestrooid met kaneel) en rozijnen toe en laat de pap 10 minuten staan. Voeg honing naar smaak toe.

Eet smakelijk! 
Dank u!  :notworthy:
hannabelgje schreef: Gaaf zeg! Welke heb je?  Ze stonden bij de moestuinbeurs met de versapers en dat vond ik toch wel wat. Geen herrie en dat je dat langer vantevoren kunt maken lijkt me ook wel wat. Maar ja geen centjes op het moment.
Oh sorry lees het nu pas. Ik heb een Champion juicer :)
ik zag ook weer wat nieuwe saprecepten voorbij komen bij Jason Vale.... lekker lekker...

We moeten toch een keer een sap-weekend ergens doen.. hondjes mee, lekker wandelen en bezig zijn en sappen  :D 
Weekendje op de Veluwe om te starten eens proberen? misschien een hondenworkshopje ertegenaan gooien?
Deesje schreef: ik zag ook weer wat nieuwe saprecepten voorbij komen bij Jason Vale.... lekker lekker...

We moeten toch een keer een sap-weekend ergens doen.. hondjes mee, lekker wandelen en bezig zijn en sappen  :D 
Weekendje op de Veluwe om te starten eens proberen? misschien een hondenworkshopje ertegenaan gooien?
Lijkt me een strak plan. Zo begin januari om het jaar 2014 goed te beginnen?
Antonia schreef: Lijkt me een strak plan. Zo begin januari om het jaar 2014 goed te beginnen?
lekker in de sneeuw  :D

Als er meer mensen 'zin' in hebben kunnen we vast iets regelen.. (ik wil er ook nog best mee aan de slag), zal ik een apart topic openen??
Deesje schreef: lekker in de sneeuw  :D

Als er meer mensen 'zin' in hebben kunnen we vast iets regelen.. (ik wil er ook nog best mee aan de slag), zal ik een apart topic openen??
Ja, als jij een topic wil openen, graag. Ik denk met alle plezier met je mee.
Zo weer extreem braaf vandaag, Een litertje blood builder bij me en een fles sinaasappel, banaan gember smoothie. Tussen de middag een lekker soepje van school.
Ik ben helemaal in voor eden sapweekend op de veluwe, zolang de kosten meevallen. Misschien leuk om het te doen in het weekend van de biggest juice detox in januari?
Hier als ontbijt een fruitsalade van mango, appel en sinaasappel. Straks een portie pompoensoep als lunch en vanavond penne met verse pastasaus.

Boodschappenlijstje
Biologische volkoren penne (of spaghetti)
5 rijpe tomaten
1 rode paprika
1 zakje zongedroogde tomaten
Knoflook
Verse basilicum
Verse peterselie
Verse of diepgevroren groenten als erwten of broccoli
Kruiden (oregano, cayennepeper)

Recept
Kook ca. 100 gram volkoren penne per persoon.
Blend 5 tomaten, 1 rode paprika, 3 tenen knoflook, een zakje zongedroogde tomaten (15 min in warm water wellen) met een bosje verse basilicum, een beetje verse peterslie, cayennepeper en oregano tot een stevige massa. (Tip: snij de tomaten heel fijn en doe ze onderin de blender).
Kook intussen de erwten en/of broccoli kort.
Warm de saus uit de blender op in een ruime pan (niet meer koken).
Meng één of twee afgestreken eetlepels kuzu met wat koud water en doe dat bij de saus (om deze een beetje te binden).
Schep nu de saus en de gekookte groente door de penne en serveer met een beetje verse gesnipperde basilicum.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door