Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Kleine klaag;

Je weet weer dat je geëmigreerd ben als iets vanzelfsprekends er ineens niet blijkt te zijn; mijn collega’s kennen geen stoofperen en witlof! Liggen ook niet in de supermarkt :(
Door pearlsofpassion
Ik haat dit weer!!
Koud, nat, mist en veel wind. Het is al de hele week zo ontzettend guur!
Ik wordt er echt chagrijnig van.

Wij gaan altijd moedig te voet naar school, maar dit is niet vol te houden. Geef mij gelijk welk ander weer. Sneeuw, hittegolf, kan me niet schelen, maar niet dit! Tegen de kou kan je je kleden, maar als ze er regen en hevige wind bovenop gooien houdt zelfs een skipak me niet warm.
Ik ben het beu te verkleumen! Ik wil zon!
Door hannabelgje
En voor de derde dag op rij doet de auto het weer niet. Gisteren hebben ze de accu vervangen. Pfff net even auto van de buren (schoonzus) geleend om te kunnen gaan wandelen. Ik zou vandaag naar mijn ouders gaan. Voor vandaag ben ik er eigenlijk wel ff klaar mee. Ik vraag wel of mijn vader ons komt halen en dan bel ik morgen de pechdienst wel weer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Ronald
Siberienne schreef: do 03 dec 2020, 22:54 Kleine klaag;

Je weet weer dat je geëmigreerd ben als iets vanzelfsprekends er ineens niet blijkt te zijn; mijn collega’s kennen geen stoofperen en witlof! Liggen ook niet in de supermarkt :(
Hmm... geen witlof zou voor mij een reden zijn om naar Noorwegen te verhuizen ::)

Het feit dat ze geen stoofperen kennen is dan wel weer een afknappertje ;)

Ik kwam nog wel dit tegen... klik.
Door Siberienne
Ronald schreef: za 05 dec 2020, 19:13 Hmm... geen witlof zou voor mij een reden zijn om naar Noorwegen te verhuizen ::)

Het feit dat ze geen stoofperen kennen is dan wel weer een afknappertje ;)

Ik kwam nog wel dit tegen... klik.

Haha dank! En in het dorp waar we straks gaan wonen zit zowaar een COOP winkel :biggrin2:
Door Siberienne
Nog wel een klaag(je): het regent 😢 ligt er net wat sneeuw gaat het toch weer dooien en dus regen... yuk
Door Ina
Siberienne schreef: za 05 dec 2020, 21:10 Nog wel een klaag(je): het regent 😢 ligt er net wat sneeuw gaat het toch weer dooien en dus regen... yuk
Dat is echt klaag ja......lijkt verdorie Nederland wel :biggrin2:
Door Siberienne
Ina schreef: za 05 dec 2020, 22:13 Dat is echt klaag ja......lijkt verdorie Nederland wel :biggrin2:
Ik zei laatst al tegen mijn collega's dat dit nu typisch Nederlands kerstweer is :biggrin2:

Vroeguh lag hier in december gewoon sneeuw. Punt. Maar ook hier worden de winters zachter, en blijft de sneeuw weg. Tot verdriet van veel Noren.

We zijn vandaag maar even naar de Ikea geweest. We moeten nog wat dingen voor het nieuwe huis zoals een kleerkast en een logeerbed. Op zich zijn we wel geslaagd (dat we weten wat we willen hebben) alleen met meneer is naar de Ikea niet leuk, die koopt alleen waar hij voor komt... (en in dit geval nog niks want dit was alleen verkennend winkelen). Ga je de Ikea uit zonder iets!
Dus ik vanavond zitten werken aan het ontwerp van onze kleerkast, kan ik hem niet bewaren door een storing in de website.
We doen nog maar even een glaasje wijn voor we zo door de regen mogen.
Door Anne in Zweden
Siberienne schreef: za 05 dec 2020, 22:33 Ik zei laatst al tegen mijn collega's dat dit nu typisch Nederlands kerstweer is :biggrin2:

Vroeguh lag hier in december gewoon sneeuw. Punt. Maar ook hier worden de winters zachter, en blijft de sneeuw weg. Tot verdriet van veel Noren.

We zijn vandaag maar even naar de Ikea geweest. We moeten nog wat dingen voor het nieuwe huis zoals een kleerkast en een logeerbed. Op zich zijn we wel geslaagd (dat we weten wat we willen hebben) alleen met meneer is naar de Ikea niet leuk, die koopt alleen waar hij voor komt... (en in dit geval nog niks want dit was alleen verkennend winkelen). Ga je de Ikea uit zonder iets!
Dus ik vanavond zitten werken aan het ontwerp van onze kleerkast, kan ik hem niet bewaren door een storing in de website.
We doen nog maar even een glaasje wijn voor we zo door de regen mogen.
Ik klaag even met je mee over het weer. >:( En dan zit ik nota bene nog 700 km noordelijker dan jij. Het is weer prut dit jaar, we kruisen zelfs de vingers voor een witte kerst en dat is echt ondenkbaar. De kerst is hier wit, iets anders bestaat niet. Maar vooralsnog zitten we met tempersturen boven nul, nevel en grijs grauw en somber.

Witlof hebben we dan weer wel in de winkel. Ik zei toch dat in Zweden alles beter is. :biggrin2:
Door Charlie Angel
Anne in Zweden schreef: zo 06 dec 2020, 01:44 Ik klaag even met je mee over het weer. >:( En dan zit ik nota bene nog 700 km noordelijker dan jij. Het is weer prut dit jaar, we kruisen zelfs de vingers voor een witte kerst en dat is echt ondenkbaar. De kerst is hier wit, iets anders bestaat niet. Maar vooralsnog zitten we met tempersturen boven nul, nevel en grijs grauw en somber.

Witlof hebben we dan weer wel in de winkel. Ik zei toch dat in Zweden alles beter is. :biggrin2:
En hebben jullie dan ook stoofperen? ::)
Door Charlie Angel

Anne in Zweden schreef: Geen idee, nog nooit naar gezocht. Maar vast wel. :biggrin2:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dan ben ik bang dat je gelijk hebt.
Door Kaio
Siberienne schreef: do 03 dec 2020, 22:54 Kleine klaag;

Ik ken het ook niet hoor :biggrin2:
Door pearlsofpassion
Anne in Zweden schreef: zo 06 dec 2020, 01:44 Ik klaag even met je mee over het weer. >:( En dan zit ik nota bene nog 700 km noordelijker dan jij. Het is weer prut dit jaar, we kruisen zelfs de vingers voor een witte kerst en dat is echt ondenkbaar. De kerst is hier wit, iets anders bestaat niet. Maar vooralsnog zitten we met tempersturen boven nul, nevel en grijs grauw en somber.

Gaat alleen maar erger worden hé.
Jammer genoeg.
Ik vind je klaag terecht he. Maar men spreekt er al 15 jaar over, werd amper serieus gekomen, werd zo goed als niets voor gedaan (of toch veel te weinig) en nu laat het zich voelen... En gebeurt er eigenlijk nog steeds niets.

En dit is nog niets, wacht maar tot de koralen verdwenen zijn (dan spreek ik over een paar jaar he) , en er helemaal geen sneeuw meer komt. Of net andersom, als de golfstroom stopt en er plots dikke vette witte kersten komen in zuid-Spanje... Hier in Noord Europa verwachten ze vooral meer regen. Ja nóg meer... En in Afrika extreme droogte. En natuurlijk, niet te vergeten, NL en half België, komt gewoon onder water de liggen...
Door eelke
Vanmorgen zitten wachten op de dakgootschoonmakers. Die zouden voor 11.00 komen. Niet geweest, dus om 11.10 gebeld; oohhh ja ik wilde net bellen, de jongens belden net dat het niet door kan gaan vanwege het slechte weer.

Het staat al de hele ochtend te regenen ::) dat hadden ze best eerder kunnen zien aankomen. Als ze niet kunnen werken zou je denken dat ze genoeg tijd overhouden om te bellen hé...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door