Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ronald
Jammer van de laptop. Misschien een chromebook een idee? Ik heb sinds enige tijd zo'n ding, en ik ga voor het dagelijkse gedoe niet meer terug naar een Windows computer!
Door sam28
Ik heb windows als back-up voor bepaalde dingen die echt niet compatible zijn met Linux. Ik gebruik van google alleen nog een android telefoon maar zodra er een Linux variant beschikbaar komt ben ik om. Het kan nu al wel maar dan moet je je telefoon rooten, geen idee hoe dat moet.
Ik heb een pleuris hekel aan die grote privacy verslindende bedrijven. Google, FB en dergelijke en gebruik dat dus ook niet.
Door Laika
sam28 schreef: ma 02 nov 2020, 08:56 Ik heb windows als back-up voor bepaalde dingen die echt niet compatible zijn met Linux. Ik gebruik van google alleen nog een android telefoon maar zodra er een Linux variant beschikbaar komt ben ik om. Het kan nu al wel maar dan moet je je telefoon rooten, geen idee hoe dat moet.
Ik heb een pleuris hekel aan die grote privacy verslindende bedrijven. Google, FB en dergelijke en gebruik dat dus ook niet.
Zonder Google kom je niet ver op een chromebook :(
Door hannabelgje
sam28 schreef:Ik heb windows als back-up voor bepaalde dingen die echt niet compatible zijn met Linux. Ik gebruik van google alleen nog een android telefoon maar zodra er een Linux variant beschikbaar komt ben ik om. Het kan nu al wel maar dan moet je je telefoon rooten, geen idee hoe dat moet.
Gelukkig is microsoft zo niet......

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door sam28
;D ;D
daarom heb ik Linux. Om dat gedoe niet te hebben. Ik gebruik ook zeker geen Windows. Alleen in noodgevallen.
Door hannabelgje
sam28 schreef:;D ;D
daarom heb ik Linux. Om dat gedoe niet te hebben. Ik gebruik ook zeker geen Windows. Alleen in noodgevallen.
Een normale laptop draait toch op windhoos? Daar kom je toch niet onderuit?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door sam28
Nee hoor, je kunt er voor kiezen om Linux erop te zetten als besturingssysteem. (Debian of Ubuntu)
Dan hoef je i.p niks meer met Windows.
Ik heb de laptop altijd opgedeeld in 2 partities, een hokje voor Windows en een voor Linux. Je kunt kiezen hoe groot de partitie wordt als je m maakt. Ik heb 500GB en 200 is voor Windows want bij minder geeft het problemen en de rest voor Linux. Linux heeft maar 3GB nodig om te draaien maar omdat ik daar alles mee doe wil ik daar ook het meeste in opslaan. Windows sla ik niks in op dus heeft ook het minimale maar nodig.
Bij opstarten kun je dan een keus maken voor welk besturingssysteem je kiest. Windows heb ik echt alleen nog maar omdat sommige dingen echt niet werken op Linux omdat een bedrijf de software niet gemaakt heeft voor Linux.
Ik gebruik m in 1 geval maar, om eens per jaar mijn Garmin navigatie te updaten. En laatst toen ik een toets thuis moest maken en dat perse in Chrome moest.
Door sam28
;D ;D
Ik weet dat allemaal niet omdat het van google is, weer een illusie armer dat Lenovo daar niet aan mee doet. ;D

Ik heb altijd een Thinkpad.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door