Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik ben nu ook in het bezit van een slowjuicer en doe nu sinds een week een sappie maken van als basis gember/bleekselderij/citroen/komkommer, maar ga daar ook is lekker me varieren :) Is kijken of ik nog wat receptjes heb liggen van Jason die ik eerder via jullie heb gehad, vast wel!
hannabelgje schreef: Maak je dat gewoon met melk Antonia? Ik vind dat zo lekker havermout!
We zijn allemaal weer goed bezig!
Jouw receptjes ken ik denk ik niet Kaio, waar komen die uit?
Deze keer heb ik het nog wel met gewone melk gemaakt. Ik heb daar nog een klein beetje van staan en dat wil ik eerst opmaken. Zodra dit op is ga ik kijken voor amandelmelk of rijstemelk.
Irish schreef: Ik ben nu ook in het bezit van een slowjuicer en doe nu sinds een week een sappie maken van als basis gember/bleekselderij/citroen/komkommer, maar ga daar ook is lekker me varieren :) Is kijken of ik nog wat receptjes heb liggen van Jason die ik eerder via jullie heb gehad, vast wel!
Gaaf zeg! Welke heb je?  Ze stonden bij de moestuinbeurs met de versapers en dat vond ik toch wel wat. Geen herrie en dat je dat langer vantevoren kunt maken lijkt me ook wel wat. Maar ja geen centjes op het moment.
Recept kruidige pompoensoep:

Ingrediënten:
1 pompoen
1 a 2 liter water
2 biologische kruidenbouillonblokjes per liter water
1 winterwortel
1 ui
2 tenen knoflook
eventueel 1 paprika of 1 pastinaak
2 theelepels kerrie, 2 eetlepels kurkuma
1 courgette
100 gram zwarte of bruine bonen
2 eetlepels creme fraiche of 1 eetlepel kokosolie
1 theelepel gemalen gember of geraspte verse gemberwortel
zout en peper
groene tuinkruiden als peterselie, bieslook of oregano
evt een lepel geraspte schapenkaas

Bereiding:
Pompoen scillen en zaden verwijderen. Wortel, ui, knoflook en paprika of pastinaak fruiten in wat kokosolie met kurkuma. Water met bouillonblokjes erbij doen en aan de kook brengen. Na 10 minuten de in stukjes gesneden pompoen erbij doen. Alles gaar laten worden en pureren met de staafmixer. Evt nog wat water bijvoegen als de soep te dik wordt. Kerrie, kurkuma, courgette in stukjes, bonen en creme fraiche erbij doen en nog even laten sudderen. Doe er naar behoefte nog wat kruiden bij. Vlak voor het serveren nog wat groene kruiden en evt geraspte kaas toevoegen.
Antonia schreef: Deze keer heb ik het nog wel met gewone melk gemaakt. Ik heb daar nog een klein beetje van staan en dat wil ik eerst opmaken. Zodra dit op is ga ik kijken voor amandelmelk of rijstemelk.
Ik maak havermout altijd met havermelk. Errug lekker!
EllenL schreef: En hoe maak je dan precies havermout (nog nooit gedaan namelijk, lol)??
Boodschappenlijstje
Plantaardige melk (sojamelk, rijstemelk, amandelmelk, havermelk, etc)
Havermout
Appels
Rozijnen
Kaneel

Recept
Breng de plantaardige melk aan de kook. Voeg de havermout toe (2 eetlepels per 250 ml) en laat het geheel 1 minuut doorkoken. Voeg een gesnipperde appel (bestrooid met kaneel) en rozijnen toe en laat de pap 10 minuten staan. Voeg honing naar smaak toe.

Eet smakelijk! 
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door