Thx ben al iets minder teleurgesteld, nog steeds wel maar heb ook weer wat ruimte voor aanpassen/oplossen
Ik vind het een hele ingewikkelde keuze. Met verkoop krijgen we het bedrag er nu wel uit maar niemand weet hoe de woningmarkt er over 10 jaar uit ziet. We gaan ook niet verbouwen voor de winst maar om ons eigen wooncomfort te verhogen maar dan hik ik wel heel erg tegen dat bedrag aan want we wonen ook nu fijn en is het fijner wonen al dat geld waard… Verhuizen kan natuurlijk maar voor het totale bedrag aan huidige hypotheek + extra lening, zelfs het bedrag van die hoge offerte, kunnen we hier in de buurt niets kopen waar we op vooruit gaan - en als we dan gaan verhuizen moet het wel echt een stap vooruit zijn anders kunnen we net zo goed hier blijven. Ik heb ook wat verder weg gekeken maar ook daar zijn de huizenprijzen schrikbarend hoog en op dit moment willen we nog niet uit de stad weg.
Het opknippen in delen gaat niet lukken. We hebben nu een keuken in de uitbouw, hier zit ook het toilet en de wasmachine en droger - was de oude badkamer is ergens in de jaren 50 gerealiseerd. Het plan is deze uitbouw af te breken en opnieuw op te zetten maar dan over de gehele breedte van de woning. De benedenvloer gaat er volledig uit en word vervangen door een betonnen vloer met vloerverwarming. De trap moet verplaatst worden om ruimte te creëren voor het toilet - die verhuist naar de voorkant van de woning. De keuken gaat ook richting de voorkant. Het idee is om een groot keukeneiland te plaatsen iets uit het midden van de woonkamer. Aan de voorkant van het huis komt dan de eettafel, daarna een groot keukeneiland en vervolgens een ruime tuingerichte woonkamer. De volledige benedenverdieping moet gesloopt worden en echt alles krijgt een andere plek. Als ik het nu zo tik word ik wel weer enthousiast want het gaat echt vet mooi worden denk ik als het af is
Nou ja er moet iets van 40.000 van de offerte af willen we ermee door gaan. Vanavond gaan we er eens goed naar kijken wat er genoemd staat, hoe dat anders kan, wat we zelf kunnen doen ed om het bedrag naar beneden te krijgen. We willen ook nog een aannemer uitnodigen die al eerder wat klussen voor ons gedaan heeft en ik denk dat we tegen hem open kaart gaan spelen - dit is het budget kun je daarvoor realiseren wat wij willen, wanneer we zelf ook dingen doen en hier en daar een andere/slimmere keuze maken of zijn we gewoon onrealistisch…