Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Fenixjuh
Ohw Sam, heel veel beterschap... Ik hoop dat je nu even rust kan pakken, en hopelijk gauw weer wat beter :bigarmhug:

Helaas herkenbaar el kato....
Wij wilden ook alles in 1x doen, maar hebben alles opgebroken en gaan dan sparen voor het volgende... Hopelijk hebben we voor Kerstmis een aanbouw in de woonkamer. Dan staat de keuken, de vloer en de tuin (en nog veel meer) op de planning.... We breken ons terras af, dus volgend jaar kunnen we mogelijk niet lekker buiten zitten, dus we wachten af wat onze grootste ergernis wordt ::)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door constance.blokzijl
sam28 schreef:Luxe klaag is ook een klaag!! Het is toch vreselijk balen als je iets wilde doen en het gewoon veel meer gaat kosten dan dat je er voor over had, voor hoeveel je huis ook over de toonbank zou vliegen. Hopelijk zit er een offerte bij waar jullie iets mee kunnen..

Eigen klaag
Ik heb me ziek moeten melden. Hemel zeg, wat voel ik me opgelaten.
Zondag is het in mijn nek/schouders/rug geschoten en heb ik echt veel te veel pijnstillers geslikt. Helaas werkte het gewoon niet. Gister rustig aan gedaan en niet naar therapie geweest want autorijden = auw.
Ik slaap snachts niet want veel te veel pijn. Ik kan geen pijnvrije houding vinden en afgelopen nacht dus ook niet. Het heeft 2u geduurd en extra medicijnen om in slaap te vallen. :o Ik hoopte dat het vanochtend wel weer zou gaan maar helaas. Alles doet me zeer.
Ook heb ik een AB kuur voor een infectie ergens bij mijn kaak/oor. De tandarts kan het niet vinden dus een AB kuurtje. Hij weet dat ik van de angsttandarts in ziekenhuis kom en maakt dan eerst een foto, kijkt laagdrempelig en geeft me dus eerst een AB kuur voor er 8 boren in een kies verdwijnen. Hij kon oprecht ook niks vinden.
Maar van die kuur ook aan de diarree. :-X :-X
Ik voel me zo'n kneus en krakkemik en denk dat ze vast spijt hebben dat ze me hebben aangenomen :-\
Ziek melden is nooit fijn... nu geven wij onze hondjes altijd probiotica bij een kuur, al bedacht dat je dit zelf ook kunt gebruiken? Ik heb heel erge paradontitis, en met diverse kuren is dat nu onder controle maar met probiotica had ik de laatste kuur zo veel minder last! Geen diarree en niet lamlendig omdat ik een behoorlijke pittige kuur had gekregen...
Beterschap!
Door constance.blokzijl
El_Kato schreef:Ik weet eigenlijk niet of het een echt klaag is… het is een beetje een luxe klaag. We hebben een tijdje terug bedacht dat we wel heel fijn wonen waar we nu wonen maar dat het huis net niet helemaal is wat we graag zouden willen. Na veel heen en weer praten besloten dat we gaan uitbouwen en de volledige beneden verdieping aan gaan pakken. Budget op 50.000 vastgesteld om er bij de eerste offerte achter te komen dat dat niet toereikend was. Budget na wikken en wegen verhoogd naar 75.000 om er vandaag bij ontvangst van de 2de offerte achter te komen dat ook dat lang niet genoeg is :( Er moet ook echt best wel wat gebeuren en buiten het bedrag van de offerte om komt er nog een nieuwe keuken, vloer en de complete afwerking bij - ook echt nog wel een behoorlijk bedrag :(

We wonen hier al heel lang en er zit een behoorlijke overwaarde op het huis. De woningen in de buurt gaan als warme broodjes voor steeds hogere bedragen maar dat maakt nog niet dat ik de complete overwaarde in een verbouwing wil stoppen. Funda houd ik al een hele tijd in de gaten maar wat er op komt is duur en ook zo weg. En als het betaalbaar lijkt is het van binnen niets en moeten we nog steeds voor een vermogen verbouwen :-X

Nou ja ben nu een beetje teleurgesteld. Zoals het huis nu is ben ik er wel klaar mee maar de locatie is super. We zullen dus keuzes moeten maken… Morgen de offerte maar even printen en kritisch doornemen. We krijgen als het goed is nog 2 offertes en willen dan nog 1 aannemer die eerder al wat klussen voor ons gedaan heeft vragen en zullen dan een beslissing nemen wat we wel of niet gaan doen :(
Ik begrijp dit wel, want voor jezelf kan het zo’n teleurstelling zijn, terwijl je ergens vind dat het niet mag. Maar ook zo’n klaag is gewoon even lekker om te melden, lucht altijd op
Door El_Kato
Thx ben al iets minder teleurgesteld, nog steeds wel maar heb ook weer wat ruimte voor aanpassen/oplossen :)

Ik vind het een hele ingewikkelde keuze. Met verkoop krijgen we het bedrag er nu wel uit maar niemand weet hoe de woningmarkt er over 10 jaar uit ziet. We gaan ook niet verbouwen voor de winst maar om ons eigen wooncomfort te verhogen maar dan hik ik wel heel erg tegen dat bedrag aan want we wonen ook nu fijn en is het fijner wonen al dat geld waard… Verhuizen kan natuurlijk maar voor het totale bedrag aan huidige hypotheek + extra lening, zelfs het bedrag van die hoge offerte, kunnen we hier in de buurt niets kopen waar we op vooruit gaan - en als we dan gaan verhuizen moet het wel echt een stap vooruit zijn anders kunnen we net zo goed hier blijven. Ik heb ook wat verder weg gekeken maar ook daar zijn de huizenprijzen schrikbarend hoog en op dit moment willen we nog niet uit de stad weg.

Het opknippen in delen gaat niet lukken. We hebben nu een keuken in de uitbouw, hier zit ook het toilet en de wasmachine en droger - was de oude badkamer is ergens in de jaren 50 gerealiseerd. Het plan is deze uitbouw af te breken en opnieuw op te zetten maar dan over de gehele breedte van de woning. De benedenvloer gaat er volledig uit en word vervangen door een betonnen vloer met vloerverwarming. De trap moet verplaatst worden om ruimte te creëren voor het toilet - die verhuist naar de voorkant van de woning. De keuken gaat ook richting de voorkant. Het idee is om een groot keukeneiland te plaatsen iets uit het midden van de woonkamer. Aan de voorkant van het huis komt dan de eettafel, daarna een groot keukeneiland en vervolgens een ruime tuingerichte woonkamer. De volledige benedenverdieping moet gesloopt worden en echt alles krijgt een andere plek. Als ik het nu zo tik word ik wel weer enthousiast want het gaat echt vet mooi worden denk ik als het af is :D

Nou ja er moet iets van 40.000 van de offerte af willen we ermee door gaan. Vanavond gaan we er eens goed naar kijken wat er genoemd staat, hoe dat anders kan, wat we zelf kunnen doen ed om het bedrag naar beneden te krijgen. We willen ook nog een aannemer uitnodigen die al eerder wat klussen voor ons gedaan heeft en ik denk dat we tegen hem open kaart gaan spelen - dit is het budget kun je daarvoor realiseren wat wij willen, wanneer we zelf ook dingen doen en hier en daar een andere/slimmere keuze maken of zijn we gewoon onrealistisch…
Door constance.blokzijl
Ik heb ook een klaagje... ik heb beloofd om mee te sporten... buiten volleyballen in dit geval. De vorige x was het 34 graden en nu 16 en vochtig. Ik heb alweer spijt dat ik ja gezegd heb. Vorige keer had ik gewoon enorm hoofdpijn van de warmte.... en nu heb ik het al koud als ik er aan denk
Door sam28
constance.blokzijl schreef:Ziek melden is nooit fijn... nu geven wij onze hondjes altijd probiotica bij een kuur, al bedacht dat je dit zelf ook kunt gebruiken? Ik heb heel erge paradontitis, en met diverse kuren is dat nu onder controle maar met probiotica had ik de laatste kuur zo veel minder last! Geen diarree en niet lamlendig omdat ik een behoorlijke pittige kuur had gekregen...
Beterschap!
Ik denk dat een probiotica nu helemaal wel handig gaat zijn. Heb namelijk van de huisarts een hoge dosis Naproxen gekregen in de hoop dat mijn spieren leuk mee gaan doen. En ik moet morgen naar de fysio.
Hopelijk een gouden combinatie en kan ik weer aan het werk donderdag, als het niet werkt krijg ik wat zwaarders.. De HA houdt het op stress. ::)
Door Siberienne
El_Kato schreef: di 25 aug 2020, 16:14 Thx ben al iets minder teleurgesteld, nog steeds wel maar heb ook weer wat ruimte voor aanpassen/oplossen :)

Ik vind het een hele ingewikkelde keuze. Met verkoop krijgen we het bedrag er nu wel uit maar niemand weet hoe de woningmarkt er over 10 jaar uit ziet. We gaan ook niet verbouwen voor de winst maar om ons eigen wooncomfort te verhogen maar dan hik ik wel heel erg tegen dat bedrag aan want we wonen ook nu fijn en is het fijner wonen al dat geld waard… Verhuizen kan natuurlijk maar voor het totale bedrag aan huidige hypotheek + extra lening, zelfs het bedrag van die hoge offerte, kunnen we hier in de buurt niets kopen waar we op vooruit gaan - en als we dan gaan verhuizen moet het wel echt een stap vooruit zijn anders kunnen we net zo goed hier blijven. Ik heb ook wat verder weg gekeken maar ook daar zijn de huizenprijzen schrikbarend hoog en op dit moment willen we nog niet uit de stad weg.

Het opknippen in delen gaat niet lukken. We hebben nu een keuken in de uitbouw, hier zit ook het toilet en de wasmachine en droger - was de oude badkamer is ergens in de jaren 50 gerealiseerd. Het plan is deze uitbouw af te breken en opnieuw op te zetten maar dan over de gehele breedte van de woning. De benedenvloer gaat er volledig uit en word vervangen door een betonnen vloer met vloerverwarming. De trap moet verplaatst worden om ruimte te creëren voor het toilet - die verhuist naar de voorkant van de woning. De keuken gaat ook richting de voorkant. Het idee is om een groot keukeneiland te plaatsen iets uit het midden van de woonkamer. Aan de voorkant van het huis komt dan de eettafel, daarna een groot keukeneiland en vervolgens een ruime tuingerichte woonkamer. De volledige benedenverdieping moet gesloopt worden en echt alles krijgt een andere plek. Als ik het nu zo tik word ik wel weer enthousiast want het gaat echt vet mooi worden denk ik als het af is :D

Nou ja er moet iets van 40.000 van de offerte af willen we ermee door gaan. Vanavond gaan we er eens goed naar kijken wat er genoemd staat, hoe dat anders kan, wat we zelf kunnen doen ed om het bedrag naar beneden te krijgen. We willen ook nog een aannemer uitnodigen die al eerder wat klussen voor ons gedaan heeft en ik denk dat we tegen hem open kaart gaan spelen - dit is het budget kun je daarvoor realiseren wat wij willen, wanneer we zelf ook dingen doen en hier en daar een andere/slimmere keuze maken of zijn we gewoon onrealistisch…
Da’s ook ingewikkeld en vooral omdat je nu ook voor verbouwingen wel de hoofdprijs betaald - althans dat hoorden we eind vorig jaar van ‘onze’ aannemer, die had het zo druk dat hij bijna kon vragen wat hij wou.

Als ik terug kijk op onze verbouwingen zou ik als ik het opnieuw zou doen denk ik naar een Ikea keuken kijken, die zijn kwalitatief niet slecht en een frontje kun je ook nog ooit chiquer maken. Het binnenwerk van duurdere merk keukens is niet echt beter.

Het is wel een heel gaaf plan wat je hebt! Waar ik niet op zou bezuinigen is de vloer.
Succes met al je plannen! En met het maken van de keuze.
Door Kim_S
Wij zijn over een paar uurtjes weer thuis :(
Mis Zweden nu alweer...

En morgenvroeg moet ik weer werken ::)
Door El_Kato
Hahahaha IkEA keuken is al uitgetekend :D Om binnen budget te blijven en omdat ik daar prima slaagde met wat ik wilde. Wel met een echt onwijs mooi houten blad die ergens anders vandaan komt erop :D Vloer is ook al uitgezocht en word keramisch hout. Niet de goedkoopste tegel maar ondanks dat zijn de kosten voor het leggen hoger dan de kosten voor de tegels zelf :-X Was ook even een momentje maar goed die extra kosten zijn te overzien die 50.000 extra op het totaal niet :o

Oooh en die overwaarde klinkt leuk maar houden we alleen over wanneer we niets terug kopen en in een tent gaan wonen :P
Door Anne in Zweden
Wij hebben ook een Ikea-keuken, bevalt uitstekend. Als je een paar vrijdagavonden met een Ikea-keukenmeneer of -mevrouw aan de computer gaat zitten (in de Ikea), krijg je een lijst mee van alles wat je nodig hebt om je ontwerp te realiseren, tot aan de laatste schroefjes toe, inclusief de magazijnplekken waar je alles kunt vinden. Thuis heb je er natuurlijk wel veel werk van om alles in elkaar te zetten, maar goed, als het erom gaat her en der te besparen, is een Ikea-keuken een prima alternatief.

Sterkte met de verbouwplannen. Als het eenmaal af is, ben je blij, maar de weg naar het eindresultaat zou meer binnenweggetjes moeten hebben. :biggrin2:
Door Anne in Zweden
Kim_S schreef: di 25 aug 2020, 17:45 Wij zijn over een paar uurtjes weer thuis :(
Mis Zweden nu alweer...

En morgenvroeg moet ik weer werken ::)
Driewerf bleh! Vakanties in Zweden duren altijd te kort!
Door Siberienne
El_Kato schreef: di 25 aug 2020, 17:51 Hahahaha IkEA keuken is al uitgetekend :D Om binnen budget te blijven en omdat ik daar prima slaagde met wat ik wilde. Wel met een echt onwijs mooi houten blad die ergens anders vandaan komt erop :D Vloer is ook al uitgezocht en word keramisch hout. Niet de goedkoopste tegel maar ondanks dat zijn de kosten voor het leggen hoger dan de kosten voor de tegels zelf :-X Was ook even een momentje maar goed die extra kosten zijn te overzien die 50.000 extra op het totaal niet :o

Oooh en die overwaarde klinkt leuk maar houden we alleen over wanneer we niets terug kopen en in een tent gaan wonen :P
Het hele overwaarde gedoe en wat-als-we-wat terug moeten kopen enzo is zo’n leuk virtueel geld-spel. En niemand weet hoe het over twee jaar is laat staan over tien jaar. Is niet te voorspellen.
Door Kim_S
Anne in Zweden schreef: di 25 aug 2020, 17:59 Driewerf bleh! Vakanties in Zweden duren altijd te kort!
Dat dus. Helemaal zen geworden in Zweden, niemand op de weg, staan we net in Hamburg gewoon weer in een dikke file... Bleh.
Morgen maar weer kijken wanneer de volgende vakantie gaat zijn :biggrin2:
Door hannabelgje
Gisteren hadden we examenbespreking van detectie. Zoe gaf bij bet examen een melding op een lade en er werd gezegd dat dat een foutmelding was. Bij de bespreking gisteren bleek het toch wel juist te zijn. Zonder de puntenaftrek van de foutmelding en met de extra punten van de juiste melding zouden we gewoon geslaagd zijn geweest. Ik baal er zo van. De trainster gaat contact opnemen met de examinator om te kijken wat ze kunnen doen hieraan. Ik ben benieuwd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door - pien -
hannabelgje schreef: wo 26 aug 2020, 07:45 Gisteren hadden we examenbespreking van detectie. Zoe gaf bij bet examen een melding op een lade en er werd gezegd dat dat een foutmelding was. Bij de bespreking gisteren bleek het toch wel juist te zijn. Zonder de puntenaftrek van de foutmelding en met de extra punten van de juiste melding zouden we gewoon geslaagd zijn geweest. Ik baal er zo van. De trainster gaat contact opnemen met de examinator om te kijken wat ze kunnen doen hieraan. Ik ben benieuwd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Nou zeg :???:
Ik hoop dat jullie alsnog slagen!
sam28 schreef:

Ik denk dat een probiotica nu helemaal wel handig gaat zijn. Heb namelijk van de huisarts een hoge dosis Naproxen gekregen in de hoop dat mijn spieren leuk mee gaan doen. En ik moet morgen naar de fysio.
Hopelijk een gouden combinatie en kan ik weer aan het werk donderdag, als het niet werkt krijg ik wat zwaarders.. De HA houdt het op stress. ::)
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Een Ikea-keuken is prima! In ons klompenhok zit een Ikea-keuken als barfkeuken en nog meer Ikeakastjes als bergruimte. Geweldig! Ben er nog steeds érg blij mee!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door