Dank voor alle bemoedigende woorden.
Ik moet zeggen, ik ben voorzichtig optimistisch. Ze werd in de loop van de avond steeds alerter, hield haar koppie ook gewoon omhoog ipv dat helemaal in te trekken, en - iets waar ik héél blij mee was... ze heeft zeker tien seconden rechtop gestaan zonder te wankelen of om te vallen, en heeft zich ook verschillende keren op eigen houtje omgedraaid in de draagmand, dus met haar kop naar de achterkant en de staart naar de deur en vice versa. Daar was ze vanochtend écht niet meer toe in staat.
Toen ik daarnet terugkwam van de avondwandeling was haar kopje wel helemaal naar beneden gezakt, en ik dacht al dat ze toch weer slechter was geworden, maar toen realiseerde ik me dat ze gewoon in diepe slaap verkeerde.

Soms ben je zo gefixeerd op alles wat er mis is dat je vergeet wat het normale gedrag is. Normaal gesproken zit ze op dit tijdstip al uren op stok natuurlijk.
Ik heb nu een hoekje van de barfkeuken ingericht voor haar, en het deurtje van de kattenmand weggehaald zodat ze eruit kan als ze dat wil. Iets meer bewegingsruimte is wel fijn, ik had de indruk dat ze daar behoefte aan kreeg. Toen ik eerder vanavond de bovenkant van de mand openklapte, ging ze tenminste staan en wilde ze al op de rand klimmen - ook iets waar ik vanochtend echt niet meer op had durven hopen.
En dan nu maar hopen dat ze de nacht goed doorkomt. Ze heeft water, legkorrels, een beetje kattenvoer met yoghurt en sesamzaadjes, en wat verkruimelde eierschalen tot haar beschikking, hopelijk eet ze iets zodat ze verder aansterkt.