Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
constance.blokzijl schreef: wo 29 jul 2020, 14:46 Ik kom nog even klagen over het huis... nooit maar dan ook echt nooit verkoop ik een huis weer zonder makelaar.
Wat een gezeik, de koper heeft de financiering nog niet rond en morgen zou de overdracht bij de notaris zijn.
Die afspraak is dus afgezegd, de koper heb ik officieel in gebreke gesteld en hij heeft nu dus nog 8 dagen de tijd om de financiering rond te maken, anders vervalt zijn waarborg som als boete en wordt de koopovereenkomst ontbonden....

Maar ik wilde dit hele gezeik niet...

Ik slaap er ondertussen slecht van, heb sinds 10 jaar ofzo zelfs weer een aft in m’n mond. Dit is gewoon slecht voor mijn gezondheid.....
Wat naar Constance, daar zit je ook echt niet op te wachten zeg...
Door constance.blokzijl
Nee ik zit hier ook inderdaad niet op te wachten
Maar goed, nu moeten we weer afwachten...

Morgen heb ik dus een dag vrij en ik denk dat ik helemaal niets ga doen
Door Cathelijn
Ik wacht inmiddels al 5 maanden op een revalidatiebehandeling nadat ik in februari eindelijk een diagnose heb gekregen na ruim 30 jaar zoeken. Ik zou een gesprek hebben op 11-5 maar dat is afgezegd en nu sta ik op de corona-wachtlijst, zonder dat iemand een idee heeft wanneer ze me kunnen inplannen.
Ik vind het niet echt aardig van mezelf, maar soms denk ik wel: vervelend al die mensen met corona, maar wanneer ben ik een keer aan de beurt. Er zijn nog zoveel andere mensen die op een behandeling wachten ... Het kan nog wel tijden duren en met een beetje pech heb ik straks 8 maanden moeten wachten.
Door Kaio
@constance , wat een toestanden allemaal, wordt je echt gek van van zoiets. Ik zou er ook niet van slapen, een heel gedoe.
Cathelijn schreef:Ik wacht inmiddels al 5 maanden op een revalidatiebehandeling nadat ik in februari eindelijk een diagnose heb gekregen na ruim 30 jaar zoeken. Ik zou een gesprek hebben op 11-5 maar dat is afgezegd en nu sta ik op de corona-wachtlijst, zonder dat iemand een idee heeft wanneer ze me kunnen inplannen.
Ik vind het niet echt aardig van mezelf, maar soms denk ik wel: vervelend al die mensen met corona, maar wanneer ben ik een keer aan de beurt. Er zijn nog zoveel andere mensen die op een behandeling wachten ... Het kan nog wel tijden duren en met een beetje pech heb ik straks 8 maanden moeten wachten.
Tja wat heet niet aardig? Er is natuurlijk niet alleen Corona, er is meer in het leven. En ook jij doet ertoe. En hebt ook recht op zorg. En dat alles even stopte vanwege de paniek en piek is begrijpelijk, maar dat is al even geleden, we zijn weer wat maanden verder.

Ik wil verder ook even klagen. Bloedverwanten van Ml. Hebben daar eigenlijk geen contact mee, om verschillende redenen. Nu wordt er weer contact gezocht, langskomen, nou ok dan. Volgend telefoontje oja geld....... >:(
Paar jaar geleden ook al geld gegeven, want ja zielig. Nu ook weer als we nee zeggen wordt hij gewoon emotioneel gechanteerd.
Er is een persoon die door geestelijke ziekte niet met geld om kan gaan en ook alle hulp weigert en behandeling weigert (we hebben jaren geleden van alles geprobeerd te doen, tevergeefs) , maar daar hoef ik toch niet telkens geld naartoe te stoppen? Omdat het directe bloedverwant is? (en ook niet aan te horen hoe slecht we daarom dus zijn)
Van mij hoef dat bezoekje ook niet meer wordt toch ruzie en wat ik al helemaal niet wil hebben is ruzie in mijn eigen huis, kan daar zo niet tegen! Ik ben daar echt gevoelig voor.
Worden een deel van die verschillende redenen wel weer duidelijk ::)
Door - pien -
Kaio schreef: do 30 jul 2020, 11:09 @constance , wat een toestanden allemaal, wordt je echt gek van van zoiets. Ik zou er ook niet van slapen, een heel gedoe.

Tja wat heet niet aardig? Er is natuurlijk niet alleen Corona, er is meer in het leven. En ook jij doet ertoe. En hebt ook recht op zorg. En dat alles even stopte vanwege de paniek en piek is begrijpelijk, maar dat is al even geleden, we zijn weer wat maanden verder.

Ik wil verder ook even klagen. Bloedverwanten van Ml. Hebben daar eigenlijk geen contact mee, om verschillende redenen. Nu wordt er weer contact gezocht, langskomen, nou ok dan. Volgend telefoontje oja geld....... >:(
Paar jaar geleden ook al geld gegeven, want ja zielig. Nu ook weer als we nee zeggen wordt hij gewoon emotioneel gechanteerd.
Er is een persoon die door geestelijke ziekte niet met geld om kan gaan en ook alle hulp weigert en behandeling weigert (we hebben jaren geleden van alles geprobeerd te doen, tevergeefs) , maar daar hoef ik toch niet telkens geld naartoe te stoppen? Omdat het directe bloedverwant is? (en ook niet aan te horen hoe slecht we daarom dus zijn)
Van mij hoef dat bezoekje ook niet meer wordt toch ruzie en wat ik al helemaal niet wil hebben is ruzie in mijn eigen huis, kan daar zo niet tegen! Ik ben daar echt gevoelig voor.
Worden een deel van die verschillende redenen wel weer duidelijk ::)
Ik zou dat vroeger ook zielig gevonden hebben en willen helpen en dat dan ook doen. Inmiddels weet ik dat je door te helpen ook zulk gedrag in stand helpt houden...en het vaak een bodemloze put is en er niks verandert. Op afstand houden dus. Wat jullie ook deden. Dan maar harteloos en slecht zijn ;) :-*
Door Ina
- pien - schreef: do 30 jul 2020, 13:05 Ik zou dat vroeger ook zielig gevonden hebben en willen helpen en dat dan ook doen. Inmiddels weet ik dat je door te helpen ook zulk gedrag in stand helpt houden...en het vaak een bodemloze put is en er niks verandert. Op afstand houden dus. Wat jullie ook deden. Dan maar harteloos en slecht zijn ;) :-*

Eens....en helaas ook uit eigen ervaring :(

De afspraak staat nu al, dus zonder ellende kom je hier bijna niet uit.
Je kan of de afspraak afzeggen, wat ongetwijfeld wrijving thuis oplevert.....maar je wel geld bespaart en een hoop ergernis achteraf
Of nu uitzitten en hopen dat je nee kan zeggen op het moment zelf....

Hoe dan ook is het prut dat dat soort mensen jullie in een positie manouvreren waar je buikpijn van krijgt en hij/zij niet geholpen is behalve met misschien en tijdelijke donatie die alleen maar er voor zorgt dat jullie de volgende keer weer de pineut zijn.
Door smulpaap
Ik ben het eens met Pien en Ina ;)
En wat ik altijd doe in dergelijke situaties , niet gelijk ja zeggen . Ik zeg dan , ik denk er nog even over na . Je hoort nog van me , dan heb je ook nog tijd om een weloverwogen antwoord te bedenken
Vaak wordt je door dergelijke dingen overvallen en later zit je zelf met veel stress
Door Siberienne
En je bent niet slecht omdat je geen geld geeft. Laat je dat vooral niet aanpraten. Je mag hier hele duidelijke grenzen stellen.

Ik heb ook geleerd dat het veel makkelijker is om empathie te tonen als je duidelijke grenzen stelt. Want op het moment dat je dingen tegen heug en meug gaat doen en niet goed voor jezelf zorgt, wordt het er ook niet gezelliger op.

Ik vond dit wel een mooi stukje: https://marjonbohre.nl/grenzen-stellen/
Door Kaio
ok dank jullie. :-*
Ja buikpijn is het goede woord. Ik was best boos weer. Is al zoveel jaar aan de gang zo. Vorige keer al gezegd dit was het laatste.
Gelukkig zitten we hier thuis wel op een lijn.

En nu wachten op de wespenverdelger :-X Zitten 3 a 4 cm grote beesten in de zijwand van het huis. :nono2:
Bijen kunnen niet zo groot zijn toch? Doodeng! Serieus veel
Door Pien123
Zijn het geen hoornaars?
Die kunnen 5 cm groot worden....kende uit Griekenland, vreselijke beesten...
Door Ina
Kaio schreef: do 30 jul 2020, 17:28 ok dank jullie. :-*
Ja buikpijn is het goede woord. Ik was best boos weer. Is al zoveel jaar aan de gang zo. Vorige keer al gezegd dit was het laatste.
Gelukkig zitten we hier thuis wel op een lijn.

En nu wachten op de wespenverdelger :-X Zitten 3 a 4 cm grote beesten in de zijwand van het huis. :nono2:
Bijen kunnen niet zo groot zijn toch? Doodeng! Serieus veel

En als achterdeurtje (voor als jullie bang zijn toch softies te worden op het moment dat er rechtstreeks om geld gevraagd wordt) kan je voor nu samen gewoon afspreken dat je je spaargeld nodig hebt voor verhuisplannen, nieuwe auto, nieuw dak op het huis, zonnepanelen, nieuwe boiler, badkamerverbouwing..... you name it.....alles is goed als het maar je budget voor 'uitlenen' verorberd ;)
Door Kaio
Jep
Screenshot_20200730-195511_Gallery.jpg
Screenshot_20200730-195511_Gallery.jpg (649.4 KiB) 1546 keer bekeken
Door Kaio
Ina schreef: do 30 jul 2020, 20:00 En als achterdeurtje (voor als jullie bang zijn toch softies te worden op het moment dat er rechtstreeks om geld gevraagd wordt) kan je voor nu samen gewoon afspreken dat je je spaargeld nodig hebt voor verhuisplannen, nieuwe auto, nieuw dak op het huis, zonnepanelen, nieuwe boiler, badkamerverbouwing..... you name it.....alles is goed als het maar je budget voor 'uitlenen' verorberd ;)
Hahaha maar ik heb het ook wel nodig voor andere zaken, ik volg een opleiding (kost best wel wat he) en ga daarna een bedrijfje overnemen en moet investeren. En zo'n nest weghalen is bepaald niet goedkoop zijn we nu al achter. ::) :o

Maar even, ja het zou wel kunnen zo , maar het wordt er niet duidelijker op, ik wil het nl niet omdat dat geen helpen is, en dat het een bodemloze put is, dat we alles hebben geprobeerd om te helpen om zorg te krijgen etc. maar als die persoon het weigert, en dan gaat het gewoon een keer over. En wat me dan het meest irriteert is dan nu we onze handen al jaren weggetrokken hebben dat we allerlei verwerpen naar ons hoofd geslingerd krijgen omdat er nu iemand anders mee zit. Dus eigenlijk moeten we geen smoesjes verzinnen. Geen soft gedoe :biggrin2: (dat zeg ik nu wel makkelijk hoor, maar....)
Door Ina
Kaio schreef: do 30 jul 2020, 20:11 Hahaha maar ik heb het ook wel nodig voor andere zaken, ik volg een opleiding (kost best wel wat he) en ga daarna een bedrijfje overnemen en moet investeren. En zo'n nest weghalen is bepaald niet goedkoop zijn we nu al achter. ::) :o

Maar even, ja het zou wel kunnen zo , maar het wordt er niet duidelijker op, ik wil het nl niet omdat dat geen helpen is, en dat het een bodemloze put is, dat we alles hebben geprobeerd om te helpen om zorg te krijgen etc. maar als die persoon het weigert, en dan gaat het gewoon een keer over. En wat me dan het meest irriteert is dan nu we onze handen al jaren weggetrokken hebben dat we allerlei verwerpen naar ons hoofd geslingerd krijgen omdat er nu iemand anders mee zit. Dus eigenlijk moeten we geen smoesjes verzinnen. Geen soft gedoe :biggrin2: (dat zeg ik nu wel makkelijk hoor, maar....)

Maar dat is ook het uitgangspunt....voet bij stuk houden ;)
.....maar soms is het best handig om een gezamenlijke 'smoes' klaar te hebben wat in jullie geval nu niet eens een smoes is met alle kosten die je maakt en nog gaat maken.

Gewoon als ruggensteuntje aan jullie als bad guys, zodat je van te voren gewoon zeker weet dat jullie behalve je poot stijf houden, ook samen een back-up hebben waardoor je gewoon niet kan en wil helpen
Door sam28
Iemand ideeën?

Ik word gek.. Kijk naar de tijd. Lea krijst alweer een half uur 😭
Ik weer niet wat ik ermee moet. Als ik haar te pakken krijg stop ik haar in de badkamer maar ook daar hoor ik haar krijsen en blijf ik wakker. En ze rent best hard voor een 18 jarige. Ik word hier zo wanhopig van en mijn wekker gaat om half 6.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door