Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

*Marga* schreef: Maar is zo'n injectie verplicht?
in be wel blijkbaar want ik mocht niet naar huis als ik ze niet liet zetten. Nu ja, Éydis zelf zal ook al haar vaccinaties krijgen, dus ga ik haar gezondheid nu niet op het spel zetten en ze zelf weigeren...
Met mij gaat het ondertussen al weer wat beter, nog wel spierpijn, maar dat zal ook wel over gaan.
Fanne heeft er echter goed van. Die ligt al een paar uur in bed.
orinake schreef: in be wel blijkbaar want ik mocht niet naar huis als ik ze niet liet zetten. Nu ja, Éydis zelf zal ook al haar vaccinaties krijgen, dus ga ik haar gezondheid nu niet op het spel zetten en ze zelf weigeren...
Met mij gaat het ondertussen al weer wat beter, nog wel spierpijn, maar dat zal ook wel over gaan.
Is niet verplicht normaal. Ook niet bij kinderen. Het enige wat bij kinderen verplicht is is vaccin tegen polio.
orinake schreef: in be wel blijkbaar want ik mocht niet naar huis als ik ze niet liet zetten. Nu ja, Éydis zelf zal ook al haar vaccinaties krijgen, dus ga ik haar gezondheid nu niet op het spel zetten en ze zelf weigeren...
Vreemd... dat het verplicht is alleen voor papa's en mama's of ook voor volwassen mensen eens in de zoveel tijd??
Sieglinde schreef: Is niet verplicht normaal. Ook niet bij kinderen. Het enige wat bij kinderen verplicht is is vaccin tegen polio.
Maar is dat dan niet dezelfde? Er wordt toch over het algemeen een cocktail gegeven met difterie, kinkhoest, tetanus en polio? Of kun je die dan weigeren en een losse polio laten zetten?
In Nederland is inenten tegen polio ook niet verplicht. Dat is alleen in België. Tess heeft haar eerste inenting gehad, maar vind het wel een moeilijke keuze. Autisme, allergieën, en nog veel meer komt veel meer voor bij kinderen die ingeënt zijn. Ik geloof dat losse vaccins wel zijn te krijgen, maar dat moet dan via een speciale apotheek.
Sonja schreef: Maar is dat dan niet dezelfde? Er wordt toch over het algemeen een cocktail gegeven met difterie, kinkhoest, tetanus en polio? Of kun je die dan weigeren en een losse polio laten zetten?
Er wordt in Belgie op 8,12,16 weken en 15 maand een cocktail gegeven idd( difterie, polio, kinkhoest, tetanus, hersenvliesontsteking en hep.b). Op 5-7 jaar wordt dat herhaald( zonder de hep b en hersenvliesontsteking) en dan ook nog eens op 14 -16jaar ongeveer ( zonder de polio dan).
Maar enkel de polio is verplicht. Die kan ook apart geent worden. ( dan moet het enkel op 8 en 16 weken en op 15 maand)
Sieglinde schreef: Ik wil trouwens kritisch enten maar vindt dat wel moeilijk. Over mijn eigen lichaam beslissen is makkelijk, maar over zo'n klein hulpeloos wezentje. Moeilijke beslissing denk ik. Ik vind 8 weken trouwens erg vroeg maarja
Ben ik helemaal met je eens. Ik vind al deze genoemde vaccinaties heel belangrijk, maar in één cocktail en dan in een kindje van 8 weken, vind ik het nogal wat.  :-\
Sonja schreef: Ben ik helemaal met je eens. Ik vind al deze genoemde vaccinaties heel belangrijk, maar in één cocktail en dan in een kindje van 8 weken, vind ik het nogal wat.  :-\
Mijn dochters zijn allebei met 8 weken geënt volgens schema.  Dochter 1 had eigenlijk nergens last van, dochter 2 is 2 weken doodziek geweest  :-X zij heeft wel de vervolg entingen gehad, maar met meer tijd ertussen en met homeopatische ondersteuning. Na de 2e en 3e enting heeft ze nergens last van gehad gelukkig, maar ik ben nu wel van mening dat 8 weken echt nog wel heel jong is om dat lijfje al vol te pompen met een cocktail van ziekteverwekkers...  :-\
Als ze na de 2e enting weer zo sterk zou reageren zouden we niet meer enten, maar het is dus gelukkig goed gegaan.
Volg je gevoel, en ent alleen een gezond kindje, net zoals je bij je hond zou doen  ;)
Jantina schreef: Bedankt!
Wij zijn thuis trouwens. Maar jemig wat moeten we wennen en veel leren. De honden doen het meer dan super. Zooo lief en zachtjes! Trots op mn kanjers.
Fijn dat jullie thuis zijn!
Ja tis wel een hoop ineens hè? Weet dat de kraamhulp (of iemand anders) het niet altijd beter weet dan jij, ook al ben je nog maar nét moeder,  je bent het toch! Soms moet je ook gewoon je eigen gevoel volgen  ;)
Geniet zo veel mogelijk,  het cliché dat het allemaal zo snel gaat is écht waar...  :-[
Op controle geweest bij de VK. Alles weer in orde, alleen zit Puk nog steeds hoog en daalt niet in.
Gezien het berekende gewicht van 28-8 dat toch al redelijk is gestegen t.o.v. de vorige meting op 6-8, is ze er een voorstander van om in ieder geval niet te wachten tot 42 weken, mocht hij voor die tijd niet zelf besluiten te komen. Hij krijgt nu nog maximaal 2 weken, anders wordt het inleiden. Aan de ene kant vind ik dat wel fijn, aan de andere kant zie ik inleiden helemaal niet zitten. Ik wil heel graag in het kraamhotel bevallen i.p.v. het ziekenhuis en dan graag zonder medische toeters en bellen. Ik zou dit heel graag als iets positiefs meemaken en ziekenhuizen blijven voor mij toch iets waarmee ik een negatieve associatie heb. Ik wil graag de bewegingsvrijheid die je bij een bevalling in het hotel hebt, inclusief de mogelijkheid om in bad te bevallen, i.p.v. een bed te krijgen en dan vast te zitten aan een infuus. Ik krijg sowieso al  :puke: neigingen als ik een infuusstandaard :-Xd zie.
Dus ga ik Pukkie maar eens toespreken en hem vertellen dat hij er ergens volgende week of desnoods de week erop gewoon een keer uit zichzelf uit moet komen. En ik heb al een verse ananas en framboosbladthee in huis.  :biggrin2:
Pauline schreef: Ik hoop dat Puck zich laat verleiden om snel af te dalen Sonja.  :-*

Jaren geleden had ik een fonkelrode mini.... met enorme vering en een hoogzwangere collega. Zij heeft een ritje met mij in de auto gemaakt en is de volgende dag bevallen!  ;D ;D ;D
Ik ken helaas niemand met een fonkelrode mini.  :-\ Of zat 't 'm meer in jouw rijstijl?  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door