Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Ai Hanna, balen. Hier werd ook gebraakt maar gelukkig op het zeil in de keuken.

Ik ben met de bureaucratie bezig. Ik moet me op allerlei plekken registreren en daar heb ik een Noors ID nummer voor nodig. Maar om dat te krijgen moet ik naar de politie in Noorwegen. Maar ja, dat is niet om de hoek en ik kan er sowieso niet heen want ze zijn dicht ivm corona. Maar zonder nummer kan ik mijn contract eigenlijk niet tekenen. Hoewel ik een contract ook nodig heb om me te kunnen registreren. En ik kan niet bellen want alles gaat elektronisch via een systeem waarvoor - je raad het al - je een ID nummer nodig hebt ;D ;D ;D Ik geloof dat ik maar even wat anders ga doen nu...
Door Kim_S
Oooow dat klinkt echt bijna zoals in Duitsland!
Maar de Noren zijn toch wel een graadje erger als ik het zo lees ::)

Kan je nieuwe werkgever iets betekenen? Zij zullen makkelijker de weg weten misschien?
Door Siberienne
Kim_S schreef: za 06 jun 2020, 12:36 Oooow dat klinkt echt bijna zoals in Duitsland!
Maar de Noren zijn toch wel een graadje erger als ik het zo lees ::)

Kan je nieuwe werkgever iets betekenen? Zij zullen makkelijker de weg weten misschien?
Ja het is wel heel grappig dat je voor een persoonsnummer persoonlijk langs moet en dat ze vervolgens de kantoren dicht hebben.... maar goed, we komen er wel. Er wordt een uitzondering gemaakt voor bepaalde beroepen en misschien hoor ik daar ook wel toe... ik ga de ambassade maandag maar eens bellen. En vandaag heb ik even bureaucratie pauze heb ik bedacht.
Door hannabelgje
- pien - schreef: Als je er snel bij bent zal het er wel uitgaan?
Hmm, bamboedekbed... Wij hebben geen zomerdekbed, ik slaap nu onder een dubbelgevouwen katoenen sprei uit het jaar kruik. Meneer vindt het nog te fris om alleen onder het overtrek te slapen.
Je brengt me op een idee.
Het is echt zo'n fijn dekbed! Het is niet warm dus afgelopen 2 nachten net iets te koud eigenlijk (ik heb het sowieso heel vlug koud in bed), maar als het in de slaapkamer warm is dan kan ik er toch onder slapen.
Ik ga eens kijken of het schoon geworden is en het buiten hangen. Kan de zon het nog verhelpen als er toch vlekken in zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door hannabelgje
Dekbed hangt buiten en vlekken zijn er uit. Ik heb het echt binnen 10 minuten in het wasmachien gestopt nadat het gebeurt was. Pfff gelukkig maar. Nu hopen dat het droog is voor vanavond.

Door Kim_S
Siberienne schreef: za 06 jun 2020, 13:55 Ja het is wel heel grappig dat je voor een persoonsnummer persoonlijk langs moet en dat ze vervolgens de kantoren dicht hebben.... maar goed, we komen er wel. Er wordt een uitzondering gemaakt voor bepaalde beroepen en misschien hoor ik daar ook wel toe... ik ga de ambassade maandag maar eens bellen. En vandaag heb ik even bureaucratie pauze heb ik bedacht.
Strak plan. Komt allemaal wel goed :)
Door Anne in Zweden
Siberienne schreef: za 06 jun 2020, 12:12 Ai Hanna, balen. Hier werd ook gebraakt maar gelukkig op het zeil in de keuken.

Ik ben met de bureaucratie bezig. Ik moet me op allerlei plekken registreren en daar heb ik een Noors ID nummer voor nodig. Maar om dat te krijgen moet ik naar de politie in Noorwegen. Maar ja, dat is niet om de hoek en ik kan er sowieso niet heen want ze zijn dicht ivm corona. Maar zonder nummer kan ik mijn contract eigenlijk niet tekenen. Hoewel ik een contract ook nodig heb om me te kunnen registreren. En ik kan niet bellen want alles gaat elektronisch via een systeem waarvoor - je raad het al - je een ID nummer nodig hebt ;D ;D ;D Ik geloof dat ik maar even wat anders ga doen nu...
Welkom in Scandinavië. :biggrin2: Ik dacht destijds dat ik in Duitsland alles al had meegemaakt, maar ze kunnen er in het noorden ook wat van. ::)
Door - pien -
hannabelgje schreef: za 06 jun 2020, 15:26 Dekbed hangt buiten en vlekken zijn er uit. Ik heb het echt binnen 10 minuten in het wasmachien gestopt nadat het gebeurt was. Pfff gelukkig maar. Nu hopen dat het droog is voor vanavond.

Pfjieuw, goed hé! En anders insmeren met tandpasta die vlek ;)

Ik ben nog niet toegekomen aan 'bamboe dekbed' zoeken...eerst moet ik uitvinden hoe ik de douchegoot schoonkrijg...en dan dat geval wat in de goot zit, waar het filter in zit (wat ik 2x per week schoonmaak)...volgens mij gaat daar van alles aanurften en omdat het verstopt liep het water zo voorbij de douchewand :-X (omdat ik bezig was met m'n haarritueel en dat duurde nogal lang) en ik durf geen soda met kokend water door door dat kunststof geval te gieten :-X
Maar het internet is er niet duidelijk over...en de loodgieter heeft er ook niks over gezegd bij installatie hoe dat mot ::)
Door Anneloog

- pien - schreef: Pfjieuw, goed hé! En anders insmeren met tandpasta die vlek ;)

Ik ben nog niet toegekomen aan 'bamboe dekbed' zoeken...eerst moet ik uitvinden hoe ik de douchegoot schoonkrijg...en dan dat geval wat in de goot zit, waar het filter in zit (wat ik 2x per week schoonmaak)...volgens mij gaat daar van alles aanurften en omdat het verstopt liep het water zo voorbij de douchewand :-X (omdat ik bezig was met m'n haarritueel en dat duurde nogal lang) en ik durf geen soda met kokend water door door dat kunststof geval te gieten :-X
Maar het internet is er niet duidelijk over...en de loodgieter heeft er ook niks over gezegd bij installatie hoe dat mot ::)
Probeer eens baking soda poeder erop,in en dan er keuken azijn op gieten. Gaat bruisen en zou het schoon kunnen maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Door Eef+Stippels
- pien - schreef: za 06 jun 2020, 11:10 Als je er snel bij bent zal het er wel uitgaan?
Hmm, bamboedekbed... Wij hebben geen zomerdekbed, ik slaap nu onder een dubbelgevouwen katoenen sprei uit het jaar kruik. Meneer vindt het nog te fris om alleen onder het overtrek te slapen.
Je brengt me op een idee.
Oohh wat klinkt dat koud! :cold:

Ik sliep vannacht onder het winter en zomerdekbed, brrrrr.
- pien - schreef: za 06 jun 2020, 16:42 Pfjieuw, goed hé! En anders insmeren met tandpasta die vlek ;)

Als er ondanks geregeld de goot schoonmaken toch een verstopping is ontstaan, dan hielp hier in het verleden alleen nog gootsteenontstopper (die van HG zou biologisch afbreekbaar moeten zijn..)
Maar hopelijk werkt de baking soda met azijn!

Ik kwam dit bamboe dekbed tegen en de reviews zijn veelbelovend :P

https://www.bol.com/nl/p/cinderella-bam ... uctPageUrl
Door - pien -
Anneloog schreef: za 06 jun 2020, 17:08 Probeer eens baking soda poeder erop,in en dan er keuken azijn op gieten. Gaat bruisen en zou het schoon kunnen maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Dat gaan we 's proberen, dankjewel!
En meneer gaat proberen het kunststof 'blokje' wat in de goot zit los te maken zodat dat doorgespoeld kan worden. Hoop dat dat lukt.
Door - pien -
Eef+Stippels schreef: za 06 jun 2020, 17:52 Oohh wat klinkt dat koud! :cold:

Ik sliep vannacht onder het winter en zomerdekbed, brrrrr.

Als er ondanks geregeld de goot schoonmaken toch een verstopping is ontstaan, dan hielp hier in het verleden alleen nog gootsteenontstopper (die van HG zou biologisch afbreekbaar moeten zijn..)
Maar hopelijk werkt de baking soda met azijn!

Ik kwam dit bamboe dekbed tegen en de reviews zijn veelbelovend :P

https://www.bol.com/nl/p/cinderella-bam ... uctPageUrl
En ik heb het raam open (vlak bij mijn hoofd) en en soms de ventilator al aan :P
En wij hebben het winterdeel van ons dekbed nog nooit gebruikt, dat ligt alleen maar in de kast.
Zo zie je wat een verschil er zit tussen mensen ;D Mijn meneer heeft 'een kapotte thermostaat' want hij draagt alleen korte mouwen. Gelukkig verschil ik niet veel van hem anders hadden we steeds ruzie over warm en koud :biggrin2:

Als ik de 'weinigsterrenreviews' lees van dat Cinderelladekbed dan vinden sommige mensen het nog te warm :D
En ik vind van alles over bamboe en hoe puur/niet puur het is. Nu ga ik het uitzoeken ook :biggrin2: (leuk projectje).
Door dinky89
Siberienne schreef: za 06 jun 2020, 13:55 Ja het is wel heel grappig dat je voor een persoonsnummer persoonlijk langs moet en dat ze vervolgens de kantoren dicht hebben.... maar goed, we komen er wel. Er wordt een uitzondering gemaakt voor bepaalde beroepen en misschien hoor ik daar ook wel toe... ik ga de ambassade maandag maar eens bellen. En vandaag heb ik even bureaucratie pauze heb ik bedacht.
Bij je eerdere bericht over de bureaucratie dacht ik ook gelijk 'contact opnemen met de ambassade'. Sterkte!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door