Sterkte, Tanna. Het is ook nog zo vers allemaal, drie maanden, na een heel lang leven samen.
Vandaag is het ook een jaar geleden dat we ons aanloopkatertje Sven onverwacht moesten laten inslapen, twee weken na onze oldie Max, ook een vindhond. Hij overleed op 29 juli vorig jaar. Max mocht 15 jaar en vier maanden worden, en met zijn verlies heb ik vrede. Hij was bijna tot op het einde goed en gelukkig, alleen de laatste twee dagen waren moeilijk.
Maar Sven... Dat verlies kwam te onverwacht, daar had ik helemaal niet op gerekend. Ik denk ook vaker terug aan Svenneman dan aan Max en Scotch (die op 1 maart vorig jaar overleed, ook 15 jaar en vier maanden oud), of liever gezegd: aan Sven denk ik vooral terug met pijn in mijn hart, aan de reuen vooral met veel liefde en dankbaarheid. Sven was nog jong, en zo lief, zo zacht, zo sociaal, zo onverschrokken... Wat hebben we vaak gelachen om zijn totale gebrek aan angst voor grote, stoere en gevaarlijke dingen (weet je nog, Kim, de kennismaking met Atz? Ik zie Atz nog kijken toen Sven zonder terughoudendheid op hem af stiefelde: what the actual FUCK?!)
Ach Sven. Kusje op je zachte snuitje en een aai over je fluwelen vacht. We hebben je maar drie jaar mogen hebben, maar wat heb je een indruk gemaakt...