Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pallas
klungel is hier niet zo goed meer, dus geen annanas vrees ik.
Wel mango, paksoi en iets nieuws nl  'lujo'  gedaan. Heul erg lekker en romig van smaak!
Door Sanyo
tristan schreef: Idd zoals Angelique zegt, de ananas overheerst.  :)

Ik had voor de zekerheid half boerenkool/half andijvie. Zou het niet met alleen boerenkool doen denk ik. Je proeft de boerenkool trouwens niet. Die is gekookt veeeeeel viezer.  ;D
Dan morgen maar eens een zak boerenkool halen!

Ik heb er laatst trouwens ook wat bospeen in stukjes in gemikt, als je die blendert zie je er ook niets van terug.

Ook lekker is wat rood fruit uit de diepvries erdoor, maar dan moet je niet meer na de kleur kijken, want dat ziet er echt  :puke: uit!
(maar smaakt prima!  :D )
Door EllenL
pallas schreef: klungel is hier niet zo goed meer, dus geen annanas vrees ik.
Wel mango, paksoi en iets nieuws nl  'lujo'  gedaan. Heul erg lekker en romig van smaak!
paksoi, da's een goed idee  :D

ik heb trouwens een philips blender, geen super dure, wel eentje waar ook ijs in kan. Ook bij die ga je die verbrande plastic geur ruiken als je hem lang op de hoogste stand laat draaien, de minder hoge stand gaat wel goed!
Door Drijver
pallas schreef: klungel is hier niet zo goed meer, dus geen annanas vrees ik.
Wat is "lujo"? Als ik ga googlen kom ik op een virus of een exclusief tassenmerk uit :o
Door Charlie Angel
Angelique schreef: Schil eraf hé :P

Maar er blijft weinig strctuur over als je klungel goed laat doordraaien.
Ohhhhhh.  :crazy2:

En klungel is bij mij een staafmixer, welke een krachtige overigens.
Gewoon maar een eer proberen dan.
Door Mevroi Kruim
Wortel eet ik toch wel, hoewel dat vast ook lekker is. Maar groene bladgroente schiet er makkelijk bij in terwijl het zo gezond is. En op deze manier krijg ik het toch netjes binnen.
Door koekje
Een andere manier om groene blaadjes naar binnen te krijgen is om er pesto van te maken. Stampen in de vijzel of in de magimix en dan teentje geperste knoflook erbij, handje geraspte kaas (voor basilicumpesto raad ik pecorino aan), wat geroosterde (pijnboom)pitjes, snufje zout en peper en dan veel olijfolie erop tot het een dikke saus is. basilicumpesto (pesto genovese) is natuurlijk klassiek, maar van ieder los groen is pesto te draaien. Raapstelen, rucola (wel ook gedeelte neutraal groen erbij doen), veldsla, peterselie, spinazie, etc.
Grote schep door de pastasalade, op een toastje oid, schepje in je kom soep en als basis van de sladressing.
Door Mevroi Kruim
Pesto is yummie! En die maak ik ook vaak, maar daar eet je idd een schepje van per dag en in een smoothie gaat al gauw 10x zoveel groen, dat zet wat meer zoden aan de dijk  ;)
Door koekje
Niet rauw, maar ook mogelijkheid om veel groen in 1x te eten: wokken.

Een middelgrote krop romainesla (kan ook met paksoi, maar vind ik snel bitter en de stelen moeten langer dan de bladeren) en daar de kont vanaf snijden. Bladeren wassen en drogen en de grote bladeren eventueel in 2 snijden, zodat alles even groot is.
Dan de wok goed heet verhitten en beetje olie indoen. Gesnipperd sjalotje, teentje knoflook en stukje geraspte gember fruiten, naar smaak ook een fijngehakte peper. Groene bladeren erbij en rondscheppen, totdat de blaadjes zijn geslonken en hier en daar een knapperig bruin randje hebben gekregen. Afblussen met 1-2 eetlepels shaoshing rijstwijn en naar smaak beetje lichte sojasaus.
Serveren als bijgerecht bij je Chinese voer. Lekker bij een gerecht met tofu.
Zo eet je makkelijk een hele krop met 2 personen, terwijl als sla of in de blender je snel niet meer dan 1/4-1/2 krop eet.
Door Deesje
koekje schreef: Niet rauw, maar ook mogelijkheid om veel groen in 1x te eten: wokken.

Een middelgrote krop romainesla (kan ook met paksoi, maar vind ik snel bitter en de stelen moeten langer dan de bladeren) en daar de kont vanaf snijden. Bladeren wassen en drogen en de grote bladeren eventueel in 2 snijden, zodat alles even groot is.
Dan de wok goed heet verhitten en beetje olie indoen. Gesnipperd sjalotje, teentje knoflook en stukje geraspte gember fruiten, naar smaak ook een fijngehakte peper. Groene bladeren erbij en rondscheppen, totdat de blaadjes zijn geslonken en hier en daar een knapperig bruin randje hebben gekregen. Afblussen met 1-2 eetlepels shaoshing rijstwijn en naar smaak beetje lichte sojasaus.
Serveren als bijgerecht bij je Chinese voer. Lekker bij een gerecht met tofu.
Zo eet je makkelijk een hele krop met 2 personen, terwijl als sla of in de blender je snel niet meer dan 1/4-1/2 krop eet.
maar dan is het alleen nog maar kwantiteit en geen kwaliteit meer... in de wok blijft er letterlijk en figuurlijk niets meer over van je groen en alle voedingsstoffen (en dan kun je het bijna net zo goed laten denk ik dan  8) )

vandaag in mijn smoothie, andijvie, banaan, kiwi gold en wat sinaasappelsap (met chiazaad)

ook niet groen maar wel lekker... banaan, (rauwe) cacaopoeder, lepel honing, beetje lijnzaad en evt een lepeltje notenboter en puntje cayennepeper.. aanlengen met water en je hebt heerlijke chocopudding of verder aanlengen en je hebt chocolademelk/smoothie
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door