Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Fenixjuh schreef:Ow, wat frustrerend... :-X
Maar, je hebt nog wel contact... Als je echt opgelicht zou zijn, zouden ze gewoon niet meer antwoorden, toch?
Ja dat lijkt me ook. Het gaat allemaa wat bijzonder, maar ik ga er vanuit dat ik vrijdag een mooi hok heb staan.
Door Kaela
Joehoe!!!! Het hok is gebracht! En het is heel gaaf! Valentijn moet natuurlijk erg wennen, al heb ik zoveel mogelijk spulletjes en bodembedekking uit de andere kooi gebruikt. Hij is al aan het rondsjouwen met eten, volgens mij is zijn grootste dilemma waar hij dat zou willen verstoppen!

Overzichtje

Afbeelding

Zo zijn de schuifdeurtjes goed te zien, hij kan op de verdieping heel makkelijk naar buiten komen kijken om iets lekkers te krijgen en als hij wil op onze handen te stappen.

Afbeelding

Andere kant het schuifdeurtje

Afbeelding

Op onderzoek uit

Afbeelding

En zijn nieuwe "stokbroodje" (zo noemt meneer het steeds, het is geperst hooi om aan te kunnen knagen) heeft ie ook al gevonden

Afbeelding

De benedenverdieping met het zandbadje

Afbeelding
Door CindyMayella
Bekend hok :biggrin2: ... heb dr 3 gehad ;) ... weet alleen niet hoe ‘slim’ Valentijn is, maar ik kreeg het advies (heb her ook gedaan), om een stukje karton tussen de deurtjes te doen (waar de overgang zit), zodat ze niet makkelijk open geschoven konden worden... fokster had weleens de ervaring dat sommige gerbils het voor elkaar kregen om zelf de deurtjes open te schuiven.... nooit meegemaakt, dus weet ook niet dat idd kan ;D ;) ....
Door Kaela
CindyMayella schreef:Bekend hok :biggrin2: ... heb dr 3 gehad ;) ... weet alleen niet hoe ‘slim’ Valentijn is, maar ik kreeg het advies (heb her ook gedaan), om een stukje karton tussen de deurtjes te doen (waar de overgang zit), zodat ze niet makkelijk open geschoven konden worden... fokster had weleens de ervaring dat sommige gerbils het voor elkaar kregen om zelf de deurtjes open te schuiven.... nooit meegemaakt, dus weet ook niet dat idd kan ;D ;) ....
Ik denk niet dat de hamster dat zal doen, maar Otje heeft nog wel iets te veel belangstelling voor hem. Dus ik zal er een stukje karton tussen doen, just to be sure!
Door pearlsofpassion
Oh echt een mooi verblijf!
Fijn dat het eindelijk geleverd is.

Mooi ingericht ook. ;) Echt gezellig.
En dat plateau ter hoogte van de deur is geniaal. (voor een hamster, voor gerbils lijkt me dat vreselijk eng, die van mij zouden echt niet mooi binnen blijven.)
Ik denk alleen dat dat zandbakje snel naar boven gaat verhuizen wegens onder gegraven :biggrin2: en dat er veel zand uit zal vliegen dus je een dieper gaat willen, evt met een naar binnenvallen rand. Wat ik altijd leuk vind staan zijn van die typische gekantelde snoepbokalen.

Hopelijk is Valentijntje snel zijn mooie verblijf gewend.
Door frodo quin
Mooi hok en leuk ingericht :) Ook fijn dat het er EINDELIJK is.

Ik zou enkel wat meer bodembedekking gebruiken (geloof dat 15 à 20 cm aangeraden wordt voor een dwerghamster) zodat hij beter gangen kan graven en het zandbadje naar boven verhuizen, zodat hij er niet kan ondergraven en verpletterd wordt.
Door Kaela
frodo quin schreef:Mooi hok en leuk ingericht :) Ook fijn dat het er EINDELIJK is.

Ik zou enkel wat meer bodembedekking gebruiken (geloof dat 15 à 20 cm aangeraden wordt voor een dwerghamster) zodat hij beter gangen kan graven en het zandbadje naar boven verhuizen, zodat hij er niet kan ondergraven en verpletterd wordt.
Ja ik had ook al de conclusie getrokken dat ik te zuinig ben geweest met de bodembedekking. Misschien ga ik het zandbadje heel anders doen, met zo’n houten wandje. Maar even zien, ik laat hem eerst even een paar dagen wennen voor ik weer ga veranderen.

Hij heeft net voor het eerst echt gerold in het zandbadje. Hilarish!!!
Door pike
Kaela schreef:Ja ik had ook al de conclusie getrokken dat ik te zuinig ben geweest met de bodembedekking. Misschien ga ik het zandbadje heel anders doen, met zo’n houten wandje. Maar even zien, ik laat hem eerst even een paar dagen wennen voor ik weer ga veranderen.

Hij heeft net voor het eerst echt gerold in het zandbadje. Hilarish!!!
Wat grappig. Dat heb ik nog nooit gezien! Lijkt me vreselijk leuk :D
Door Kaela
Lizzy schreef:Ik zweer je, ik heb heel wat hamsters gehad vroeger, ik wist niet eens dat ze zand nodig hadden om in te rollen :-\
Wist ik ook niet, hebben mijn hamsters vroeger nooit gehad. En ach, die zijn ook oud geworden, dus alles is relatief.
pike schreef:Wat grappig. Dat heb ik nog nooit gezien! Lijkt me vreselijk leuk :D
Ik heb een filmpje maar ik kan niet meer inloggen op youtube. Das wel jammer :-\
Door pearlsofpassion
Lizzy schreef:Ik zweer je, ik heb heel wat hamsters gehad vroeger, ik wist niet eens dat ze zand nodig hadden om in te rollen :-\
Ik denk dat dat maar recent ingeburgerd is. Vroeger was dat denk ik enkel bij chinchilla's. Dan ook gerbils.
Maar nu wordt het wel algemeen ook bij hamsters geadviseerd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door