Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Wat ontzettend ruk dat die ppot nu nog dikker is. Geniet van hem,iedere dag. Maak foto's, heel veel foto's. En filmpjes. Gewoon, omdat het nu kan.
Ik vind je heel stoer dat je overlegmodel hebt met je dierenarts, dit is zo moeilijk. Veel sterkte Eelke en ook voor meneer Eelke. :-*
Door Neally
Heel verdrietig. En heel stoer ook. Liefde voor je Gijs is zo groot.
Als baasje weet je wanneer het genoeg is, je kunt hem lezen.
Heb het verhaal zo half en half gevolgd. En dit topic helemaal gemist.
Die krak in je hart is zo herkenbaar. Geniet van wat ie kan en plezier in heeft.

Knuff
PS
Voor de valpartijen in de kamer: is het een optie om voor de spelmomenten gewoon een rol tapijt neer te leggen.
Dat doe ik hier. Houten vloer en vliegende hondjes die zonder dat stuk tapijt onderuit gaan.
Door Kaio
Wat ontzettend naar en triest allemaal.

Wat hotspots betreft, daar kunnen ze idd. goed ziek van zijn, lamlendig, zelfs tot depressieve af.
En bij een hond die niet meer helemaal fit is (Kaio vorig jaar bijv. maar die is oud he) hakt een spot er nog harder in.
Tja wanneer de keuze, nou is Kaio ook bijna 13, opstaan is niet altijd even makkelijk (spieratrofie), heeft stembandverlamming, gaat wel eens op zijn plaat tijdens wandeling, maar nog steeds zie ik een happy hond die met zichzelf uit de voeten kan. Tuurlijk wil ie verder lopen, maar hij is altijd een hond geweest van alles of niets, maar toch past hij zich goed aan. (met een koekie komt ie graag weer de andere kant op ) En ja toen hij ergens in juli zoveel last had dacht ik echt dat ie vakantie in september niet zo halen en kijk nou toch eens :) Maar goed, de vraag wanneer is het genoeg? is echt wel veel langsgekomen. En dan was het ook goed kijken naar kleine dingen en vooral naar hem. Maar goed ondanks dat dat ook moeilijk is hebben we het bij hem over een oude hond, dat is toch anders.
Toch hebben we bij Maci jaren geleden al die vraag gesteld, was ie ook ongeveer 6. Goed eerlijk verwachtten we jaren eerder niet dat ie echt oud zou worden en dat ie met 6 wel op zou zijn. Dat was niet het geval, hij kon nog wel 8 worden of zo dachten we. Maar toen met 6 had ie wat andere problemen waardoor er bijna niet met hem te leven viel, en het voor hem ook niet meer leuk was. Goed een grondige reset gegeven van zijn stress levels, mbv van GT en hol. DA, en behoorlijke medicatie ervoor. Maar dat heeft hem toen wel gered (want het was wel echt erop of eronder). En eh we zijn al een tijd verder en hij is bijna 10 alweer, :) .

Nou hoop ik dat het met Gijs ook goed komt, soms heeft het tijd nodig, maar het is wel nodig om goed na te gaan wat wel en wat niet en wat is de grens? En dat ligt in iedere situatie anders. Zoals je nou schrijft kan Gijs nog wel plezier beleven. Alleen die dikke poot :-X Tis nou niet een Chihuahua oid, die makkelijk zonder steun op die poot kan.

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door eelke
Ja, we zullen zien. Ik ben voor nu ook echt blij dat hij vrolijk is en een beetje zichzelf kan zijn. Ik was vorige week ff bang dat die hotspots ellenlange ellende zou worden en dan moet je dan al gaan nadenken of je hem dat nog wil aandoen...

Lijkt gelukkig niet nodig, en we kunnen nog ff lollig doen dus. Het is ook wel echt Gijs-weer, droog (oke, hij heeft geen probleem met nat) en lekker koud.

Het is wel een beetje raar, zulke telefoontjes terwijl hij daarna door de kamer stuitert, maar goed, die poot zo dik en warm, als er dan een ontsteking in doorslaat kan het wel snel gaan natuurlijk, dus dan wil ik voorbereid zijn, en niet dat er dan nog een dierenarts met een kuurtje dit of dat komt aanzetten.
Ik ben misschien niet mee, ik heb begrepen dat er nog vanalles anders speelt, maar er zijn toch heel wat honden die perfect functioneren met maar 3 poten. Ze leren perfect zich op 3 poten voort te bewegen en worden na een tijdje vaak weer even snel als voorheen.
Is het niet eerder een idee om zijn poot te amputeren ipv hem in te slapen als die infectie niet onder controle raakt?
Of is dat geen optie omdat hij daar te zwaar voor is en zijn heupen en andere poot dat niet zouden aankunnen?

Het lijkt zowiezo een eng idee, een poot weghalen, maar ik ken heel wat voorbeelden van honden en katten die er perfect gelukkig mee zijn...
Door dinky89
Volgens mij heb jij al een stuk meer rust in je hoofd dan toen je dit topic opende. Er klinkt weer positiviteit en genieten in door tussen de regels :-*

Wel enorm balen dat de poot weer dikker wordt (geen idee of je daar regelmatig vocht uit kunt blijven halen en hoe lang dat acceptabel is voor Gijs?). Wel fijn dat Gijs weer zichzelf is en de hotspots onder controle :-) Vind het heel knap zoals jij/jullie je door de afgelopen revalidatieperiode hebben gesleept :bigarmhug:
Door eelke
pearlsofpassion schreef:Ik ben misschien niet mee, ik heb begrepen dat er nog vanalles anders speelt, maar er zijn toch heel wat honden die perfect functioneren met maar 3 poten. Ze leren perfect zich op 3 poten voort te bewegen en worden na een tijdje vaak weer even snel als voorheen.
Is het niet eerder een idee om zijn poot te amputeren ipv hem in te slapen als die infectie niet onder controle raakt?
Of is dat geen optie omdat hij daar te zwaar voor is en zijn heupen en andere poot dat niet zouden aankunnen?

Het lijkt zowiezo een eng idee, een poot weghalen, maar ik ken heel wat voorbeelden van honden en katten die er perfect gelukkig mee zijn...

Nee dat gaat inderdaad niet met zijn bouw. Dat is ook waarom hij zo 'slecht' laat zien dat het zeer doet, kleine hondjes lopen al snel zelf op 3 poten, maar Gijs kan dat niet. Ja, toen het net gebeurd was gebruikte hij hem niet. Maar toen was hij zo slecht dat hij zelfs met mijn hulp bijna niet overeind kon komen. Dus dan verzette hij verder ook geen stap meer dan nodig.

De dierenarts die zou bellen had over dag geen tijd, dus ik heb eind van de middag terug gebeld en dan zou het pas avond worden. We zouden sinterklaas vieren, dus nog afgesproken morgenochtend te bellen. Er is geen haast bij en ik wil wel even de rust hebben voor zo een gesprek.
Door eelke
dinky89 schreef:Volgens mij heb jij al een stuk meer rust in je hoofd dan toen je dit topic opende. Er klinkt weer positiviteit en genieten in door tussen de regels :-*

Wel enorm balen dat de poot weer dikker wordt (geen idee of je daar regelmatig vocht uit kunt blijven halen en hoe lang dat acceptabel is voor Gijs?). Wel fijn dat Gijs weer zichzelf is en de hotspots onder controle :-) Vind het heel knap zoals jij/jullie je door de afgelopen revalidatieperiode hebben gesleept :bigarmhug:
Nee dat gaat niet steeds, of tenminste, het kan wel, maar steeds een naald in die poot geeft weer verder infectie gevaar dus dat is ook niet zo bevorderlijk.

Dierenarts aan de lijn gehad, extra metacam staat klaar, eventueel tramadol voor erbij (volgens mij heb ik daar nog een paar tabletten van liggen, dus even kijken of dat genoeg is voor 2 dagen, mocht hij ineens in het weekend veel pijn krijgen) en ze begrijpt de beslissing van niet verder behandelen. Ze denkt dat de poot langzaam achteruit zal gaan, of hij moet toch ineens een rare beweging maken waardoor er echt ineens wat acuut is.
Zoals ik heb begrepen weinig bijzonderheden rondom thuis inslapen, het is een kliniek met 24 uurs dienst, en doen ook veel vee dus gewend om naar locatie te gaan, dus altijd wel iemand beschikbaar mits het geen echte spoed is. En dan nog zijn ze er best snel, toen het paard ineens erg ziek was was er ook binnen 3 kwartier een dierenarts, kan ik me herinneren.

Zo, plan klaar, staat in zijn dossier, en als het op zijn Gijs' gaat zal er toch wel niks van komen op die manier ;) maar nu sowieso rust en blijheid zolang het gaat. Fijn.
Door Robian
Ronald schreef:Tijd voor een :bigarmhug:

Ook omdat ik even niet weet wat ik zeggen moet en met een dikke brok in mijn keel zit te lezen.

Sterkte!
Pauline schreef:Ik lift mee met Ronald..... :-* :-* :-*
Ik ook :-* :-*
Laatst gewijzigd door Robian op di 06 dec 2016, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door