Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Angelique schreef:Een lookalike is in de volksmond een hond uit een zelfde soort ouderdieren, maar dan zonder stamboom. Maar zonder stamboom weet je dus bij een oscar niet zeker of zijn opa niet een duitser was oid.

Maar ach, showen, ik kende genoeg mensen die fanatiek op elk clubmachtje in de buurt zaten. Die konden ook zeggen dat ze een kwalificatie hadden en werden er leuke bkertjes en oorkondes getoond, maar in werkelijkhied was zo,n hond nog nooit op een cacshow geweest.
Nee dat weet je bij Oscar niet natuurlijk. Maar onze ervaring is wel dat mensen hem als lookalike zien, of beter gezegd als mechelaar. Want zo ziet ie er uit.

Ik bedoelde echt de mensen die serieus showen. En testen. En stambomen goed uitpluizen enz enz. Mensen die het ras serieus nemen en hun best er voor doen om rastypische honden te fokken. Niet het soort mensen dat jij hier aanhaalt. Maar goed, die zijn er ook legio natuurlijk.
Door Lizzy
Kaela schreef:Nee dat weet je bij Oscar niet natuurlijk. Maar onze ervaring is wel dat mensen hem als lookalike zien, of beter gezegd als mechelaar. Want zo ziet ie er uit.

Ik bedoelde echt de mensen die serieus showen. En testen. En stambomen goed uitpluizen enz enz. Mensen die het ras serieus nemen en hun best er voor doen om rastypische honden te fokken. Niet het soort mensen dat jij hier aanhaalt. Maar goed, die zijn er ook legio natuurlijk.
En zo zijn ze in alle soorten en maten te verkrijgen, fokkers. Ik kom bijna niet op shows (omdat ik er een gruwelijke hekel aan heb), maar ik vind mezelf toch echt een heel serieuze fokker die het ras bloedserieus neemt. Het is dus maar weer net waar je je prioriteiten legt.
Door Kaela
Lizzy schreef:En zo zijn ze in alle soorten en maten te verkrijgen, fokkers. Ik kom bijna niet op shows (omdat ik er een gruwelijke hekel aan heb), maar ik vind mezelf toch echt een heel serieuze fokker die het ras bloedserieus neemt. Het is dus maar weer net waar je je prioriteiten legt.
I know. Maar het is niet zo groot als het nu gemaakt wordt. Ik had met mijn uitspraak "dat willen fokkers toch niet" fokkers als jou en anderen op BP in gedachten. Fokkers die hun ras serieus nemen en daar heel veel tijd en energie in steken. De fokkers die ik ken (in real life) die op die manier hun fokkerij beleven, die zie ik niet snel reuen op papierloze honden zetten. Maar de conclusie is dat er vele soorten fokkers zijn en dat er legio zijn die dat wel doen. Dus was ik een illusie armer.
Door Lizzy
Kaela schreef:I know. Maar het is niet zo groot als het nu gemaakt wordt. Ik had met mijn uitspraak "dat willen fokkers toch niet" fokkers als jou en anderen op BP in gedachten. Fokkers die hun ras serieus nemen en daar heel veel tijd en energie in steken. De fokkers die ik ken (in real life) die op die manier hun fokkerij beleven, die zie ik niet snel reuen op papierloze honden zetten. Maar de conclusie is dat er vele soorten fokkers zijn en dat er legio zijn die dat wel doen. Dus was ik een illusie armer.
Nou, dat bedoelde ik dus ook te zeggen: ze zijn er in alle soorten en maten. Er zijn er die een nestje fokken zonder stamboom en dat op marktplaats zetten, er zijn er die hun reu uitlenen voor een stamboomloze teef en er zijn er die dat never-nooit-niet zouden doen en de fokkerij heel serieus nemen. Ik hoop 1 reu in mede-eigendom aan te houden, die dekt echt geen stamboomloze teven voor een marktplaats-pret-nestje, dat kan ik je wel vertellen.
Door Kaela
Lizzy schreef:Nou, dat bedoelde ik dus ook te zeggen: ze zijn er in alle soorten en maten. Er zijn er die een nestje fokken zonder stamboom en dat op marktplaats zetten, er zijn er die hun reu uitlenen voor een stamboomloze teef en er zijn er die dat never-nooit-niet zouden doen en de fokkerij heel serieus nemen. Ik hoop 1 reu in mede-eigendom aan te houden, die dekt echt geen stamboomloze teven voor een marktplaats-pret-nestje, dat kan ik je wel vertellen.
Dat had ik van jou ook niet verwacht nee :biggrin2:
Lizzy schreef:
Nou, dat bedoelde ik dus ook te zeggen: ze zijn er in alle soorten en maten. Er zijn er die een nestje fokken zonder stamboom en dat op marktplaats zetten, er zijn er die hun reu uitlenen voor een stamboomloze teef en er zijn er die dat never-nooit-niet zouden doen en de fokkerij heel serieus nemen. Ik hoop 1 reu in mede-eigendom aan te houden, die dekt echt geen stamboomloze teven voor een marktplaats-pret-nestje, dat kan ik je wel vertellen.
He lizzy wat jammer nou. Ik heb hier nog een leuke boomloze teef zitten Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Door Angelique
Kaela schreef:Nee dat weet je bij Oscar niet natuurlijk. Maar onze ervaring is wel dat mensen hem als lookalike zien, of beter gezegd als mechelaar. Want zo ziet ie er uit.

Je vergist je, die bouvier waar ik het eerder over had, die man was bestuurslid (en dan geen weinigzeggend lid) van de Rv.

*slaap lekker*

Bij de boppers ooit een bestuurslid. Ja, het kwam uit (binnen de rv mag het niet) en er is "foei" gezegd, maar meer ook niet.

En tuurlijk zijn er ook zat die het nooit zouden doen, gewoon omdat niet alles hoeft wat kan. Maar de kern van mijn conclaaf is dat het verhaal van Garfield en waar zijn Saartje vandaan komt niet per definitie onwaar is.
Door CindyMayella
We hebben €600,- voor Appie betaald (in 2012), incl stamboom..... Ouders hebben alle testen ondergaan en zijn goed gekeurd.... De vader komt overigens bij mevrouw Duringhof vandaan (en zij heeft em uit Finland)..... 2de nestje van Appie zn moeder, is de vader ook een reu van mevrouw Duringhof..... Mag aannemen (na wat uitzoekwerk), dat de honden van haar allemaal oké zijn..... Overigens, als ik het goed heb begrepen, heeft de fokster Appie's moeder ook bij mevrouw Duringhof vandaan......
Door Jantina
Ik blijf dat toch altijd bijzonder vinden. Als ik voor de hobby mooie schilderijen maak, mag ik daar geld voor vragen en dus geld aan verdienen. Als ik na 8 wkn mooie pups 'aflever' ben ik pas goed bezig als ik quite speel, maar verdien ik er iets aan dan ben ik slecht bezig. Heel apart.
De Teckels kosten hier 1200 euro en de Petits 1150. Ik houd dit keer voor het eerst echt alles bij. Ook bijv reiskosten naar de reu. Nou de kosten zijn echt schrikbarend. En als je daar het minimum loon nog af zou halen van 8 wkn 40 uur werken... nou dan wordt je pas echt rijk! Ik houd het dit keer bij om te kijken of het me niet te gek veel kost, ik werk niet meer en het moet niet te veel van de spaarrekening snoepen. Het teckeltje heeft 2 pups, dekgeld was al 1 pup en het was een keizersnede. Nou gelukkig heeft Saar er 8, maar ook daar was er al 1 dekgeld enn1 gaat gratis weg. En wie weet houd ik ietsiepietsie er aan over, als er weinig gekkigheid gebeurt. En als ik zie dat ik echt een hele lage pupprijs heb voor de rassen, gaat er wellicht volgende keer toch 100 euro bij op zodat ik iets meer speling heb. Nou dat zou fijn zijn!
Door pearlsofpassion
CindyMayella schreef:We hebben €600,- voor Appie betaald (in 2012), incl stamboom..... Ouders hebben alle testen ondergaan en zijn goed gekeurd.... De vader komt overigens bij mevrouw Duringhof vandaan (en zij heeft em uit Finland)..... 2de nestje van Appie zn moeder, is de vader ook een reu van mevrouw Duringhof..... Mag aannemen (na wat uitzoekwerk), dat de honden van haar allemaal oké zijn..... Overigens, als ik het goed heb begrepen, heeft de fokster Appie's moeder ook bij mevrouw Duringhof vandaan......
Wil je nu zeggen dat Appie's beide ouders bij dezelfde fokker vandaan komen en ze dus hoogstwaarschijnlijk nauw verwant zijn? :o
Of heb ik dat verkeerd begrepen? :-\
Door Kaio
Aja als je al het materiaal rekent voor het schilderen, en de tijd zul je als hobby schilder ook niet echt super verdienen ;)
Maar goed ik snap je punt wel. ;)

Nou zo zei iemand van de week tegen me die met een pupje bezig is, dat ie toch nog schrok van de prijs 1800 euro :o , ok zat aan 1500 te denken. Kijk ik heb de centen ervoor en wil ook zo'n gefokte hond, maar het is niet vreemd dat er zo veel broodfok is op look-alikes met dit soort prijzen en dat mensen met minder dan daarnaartoe gaan.
Tja ergens wel een punt, hoe fout ook :(
Al die onderzoeken die rashonden moeten ondergaan en steeds meer maken het ook niet goedkoper, Kaio hadden we vergeleken bij nu voor een spotprijs ;D , waren toen een ook een stuk minder onderzoeken (hij is wel de gezondste :P )
Door Hope
Jantina schreef:Ik blijf dat toch altijd bijzonder vinden. Als ik voor de hobby mooie schilderijen maak, mag ik daar geld voor vragen en dus geld aan verdienen. Als ik na 8 wkn mooie pups 'aflever' ben ik pas goed bezig als ik quite speel, maar verdien ik er iets aan dan ben ik slecht bezig. Heel apart.
De Teckels kosten hier 1200 euro en de Petits 1150. Ik houd dit keer voor het eerst echt alles bij. Ook bijv reiskosten naar de reu. Nou de kosten zijn echt schrikbarend. En als je daar het minimum loon nog af zou halen van 8 wkn 40 uur werken... nou dan wordt je pas echt rijk! Ik houd het dit keer bij om te kijken of het me niet te gek veel kost, ik werk niet meer en het moet niet te veel van de spaarrekening snoepen. Het teckeltje heeft 2 pups, dekgeld was al 1 pup en het was een keizersnede. Nou gelukkig heeft Saar er 8, maar ook daar was er al 1 dekgeld enn1 gaat gratis weg. En wie weet houd ik ietsiepietsie er aan over, als er weinig gekkigheid gebeurt. En als ik zie dat ik echt een hele lage pupprijs heb voor de rassen, gaat er wellicht volgende keer toch 100 euro bij op zodat ik iets meer speling heb. Nou dat zou fijn zijn!

Ik begrijp dat ook niet zo goed. Ik ben echt bereid om iemand te betalen voor goede zorgen. Ik koop mijn pup niet voor niets juist bij die ene fokker, maar omdat die in mijn ogen echt zorg en liefde aan het nest besteed. Van mij mag iemand daar echt best een zakcentje aan over houden.

Bij Lizzy begrijp ik de lage pupprijs ook niet zo goed. Prima natuurlijk, als je er zelf achter staat en tevreden mee bent. En ze zal er vast goed over hebben nagedacht :)
Maar ik vind dat een pupkoper die zijn huiswerk goed geeft gemaakt de meerwaarde van dit rietjes-avontuur zou moeten kunnen begrijpen en er zelfs heel blij mee kan zijn, en dat daar dan ook best een extra vergoeding tegenover mag staan. Ik zou er dat in elk geval wel voor over hebben.
Niet dat de prijs dan ineens 2x zo hoog moet zijn, maar je koopt iets "exclusiefs" en dat mag dan toch ook wel iets meer kosten?
Jantina schreef:Ik blijf dat toch altijd bijzonder vinden. Als ik voor de hobby mooie schilderijen maak, mag ik daar geld voor vragen en dus geld aan verdienen. Als ik na 8 wkn mooie pups 'aflever' ben ik pas goed bezig als ik quite speel, maar verdien ik er iets aan dan ben ik slecht bezig. Heel apart.
Nou ik vind niet dat fokkers er niks aan over mogen houden. Dat staat ook nergens. Maar veel fokkers beweren bij hoog en bij laag dat dat echt niet zo is. Dan hebben ze 8 pups liggen, vragen er 1200 euro per stuk voor. Totaal dus 9600 euro. Maar daar houden ze dan niks aan over. Dat vind ik toch een beetje apart.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Martine-Tom
Hope schreef:Ik begrijp dat ook niet zo goed. Ik ben echt bereid om iemand te betalen voor goede zorgen. Ik koop mijn pup niet voor niets juist bij die ene fokker, maar omdat die in mijn ogen echt zorg en liefde aan het nest besteed. Van mij mag iemand daar echt best een zakcentje aan over houden.

Bij Lizzy begrijp ik de lage pupprijs ook niet zo goed. Prima natuurlijk, als je er zelf achter staat en tevreden mee bent. En ze zal er vast goed over hebben nagedacht :)
Maar ik vind dat een pupkoper die zijn huiswerk goed geeft gemaakt de meerwaarde van dit rietjes-avontuur zou moeten kunnen begrijpen en er zelfs heel blij mee kan zijn, en dat daar dan ook best een extra vergoeding tegenover mag staan. Ik zou er dat in elk geval wel voor over hebben.
Niet dat de prijs dan ineens 2x zo hoog moet zijn, maar je koopt iets "exclusiefs" en dat mag dan toch ook wel iets meer kosten
?
Dat vind ik eigenlijk ook. Hoeveel mensen zijn er niet die grof geld neertellen omdat een hond een apart kleurtje heeft, of omdat ie kaler is, of....
Ik denk in dit geval dat de pupkopers die je wil, die weten waarom je doet wat je doet er ook achter staan om meer te betalen...
Door Angelique
pearlsofpassion schreef:Wil je nu zeggen dat Appie's beide ouders bij dezelfde fokker vandaan komen en ze dus hoogstwaarschijnlijk nauw verwant zijn? :o
Of heb ik dat verkeerd begrepen? :-\
Lees! Zij heeft 'm uit Finland
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door