Hope schreef: De prijzen van mensen zijn belachelijk hoog, ja. Maar ik denk dat dit ook kan komen doordat er andere wet- en regelgeving zal zijn.Wet en regelgeving hebben er zeker mee te maken, maar men kan deze prijzen ook rekenen omdat je toch nergens anders heen kunt. En dan zijn er ook nog verzekeringen en zo is het kringetje weer rond. Het kost geld, dus verzeker je maa, ach, de meesten hebben toch verzekeing, dus tikken maar. Mensen zijn emo, willen alleen het beste, dus dat zijn dankbare prooien.
Voor een paard van 600 kilo betaal je zo'n 1400 euro om te laten cremeren. Een paard is niet hanteerbaar dus het crematorium heeft kosten voor het vervoer en het in de oven plaatsen. In feite hoeft het dus niet zo heel duur te zijn om mensen te cremeren, maar er komt waarschijnlijk een heleboel papierwerk bij kijken en er zal uiterst zorgvuldig te werk moeten worden gegaan.
Mijn vader wilde sober, maar je had die uitvaartman moeten horen zaniken dat zo'n goedkoopste kist echt niet kon hoor, dat wil je toch niet voor je geliefde. Moet je daar gevoelig voor zijn, zo iemand kende ik ook, die had alleen al een kist van ruim tienduizend euro, want die was zo gemaakt dat er geen zand in haar gezicht zou vallen als de kist verging. Die was tien jaar later nog aan het aflossen.