Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Hope schreef: De prijzen van mensen zijn belachelijk hoog, ja. Maar ik denk dat dit ook kan komen doordat er andere wet- en regelgeving zal zijn.

Voor een paard van 600 kilo betaal je zo'n 1400 euro om te laten cremeren. Een paard is niet hanteerbaar dus het crematorium heeft kosten voor het vervoer en het in de oven plaatsen. In feite hoeft het dus niet zo heel duur te zijn om mensen te cremeren, maar er komt waarschijnlijk een heleboel papierwerk bij kijken en er zal uiterst zorgvuldig te werk moeten worden gegaan.
Wet en regelgeving hebben er zeker mee te maken, maar men kan deze prijzen ook rekenen omdat je toch nergens anders heen kunt. En dan zijn er ook nog verzekeringen en zo is het kringetje weer rond. Het kost geld, dus verzeker je maa, ach, de meesten hebben toch verzekeing, dus tikken maar.  Mensen zijn emo, willen alleen het beste, dus dat zijn dankbare prooien.
Mijn vader wilde sober, maar je had die uitvaartman moeten horen zaniken dat zo'n goedkoopste kist echt niet kon hoor, dat wil je toch niet voor je geliefde. Moet je daar gevoelig voor zijn, zo iemand kende ik ook, die had alleen al een kist van ruim tienduizend euro, want die was zo gemaakt dat er geen zand in haar gezicht zou vallen als de kist verging. Die was tien jaar later nog aan het aflossen. :-X
Angelique schreef: Wet en regelgeving hebben er zeker mee te maken, maar men kan deze prijzen ook rekenen omdat je toch nergens anders heen kunt. En dan zijn er ook nog verzekeringen en zo is het kringetje weer rond. Het kost geld, dus verzeker je maa, ach, de meesten hebben toch verzekeing, dus tikken maar.  Mensen zijn emo, willen alleen het beste, dus dat zijn dankbare prooien.
Mijn vader wilde sober, maar je had die uitvaartman moeten horen zaniken dat zo'n goedkoopste kist echt niet kon hoor, dat wil je toch niet voor je geliefde. Moet je daar gevoelig voor zijn, zo iemand kende ik ook, die had alleen al een kist van ruim tienduizend euro, want die was zo gemaakt dat er geen zand in haar gezicht zou vallen als de kist verging. Die was tien jaar later nog aan het aflossen. :-X
Dat is mijn ogen ronduit misbruik maken van mensen :(
Is toch zeker ieders eigen keuze?
Door Martine-Tom
Sylvi@ schreef: Als het kosten zijn die in rekening worden gebracht op een ander moment dan dat je je dier brengt (en dan nog ff er bij zit en een aai geeft) vind ik dat ook wel logisch.
En wat mensen een uitvaart voor mensen betreft, daar was ik al jong ervaringsdeskundige in helaas.
psies, en in mijn ervaring, als je zelf je dier wegbrengt zit afscheid nemen bij de prijs in, in het redelijke dan, als je daar uren zit zal er ook wel geld gerekend worden denk ik. Ik kreeg destijds in elk geval meer dan genoeg tijd om afscheid te nemen, kosteloos.
Danny schreef:
Ik heb haar zelf weg gebracht naar Numansdorp, was op Koningsdag en ik ben daar super vriendelijk en respectvol geholpen.
Oh dat is fijn om te lezen...Numansdorp is namelijk een dorp verder bij ons vandaan....
Jantina schreef: Er is maar 1 crematorium waar ik mijn dieren nog breng en daar mag ik mee tot de oven als ik wil.
Jantine, mag ik vragen welk crematorium dat is?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door