Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door doranto
pfff lees het nu pas. Balen!
De kippen zullen inmiddels wel in het hok zitten nu het donker begint te worden. Morgen maar weer de hokken dicht laten dan  :(
Vind het wel heel zielig voor de eendjes. Die zitten niet graag binnen!
Door Nynke
keetje schreef: Ja, weer terug bij af. De bedrijven zijn wel weer van hun voorraden af en ze zijn weer bevoorraad  maar langer als 72 uur schijnen ze dat niet vol te houden. ivm aanvoeren van voer en afvoeren van eieren. Die kunnen ze dan niet meer kwijt. Ik hoorde gisteren een boer hier in gelderland daarover. En als de mestkuikens niet vervoerd mogen worden groeien ze door en dan is er geen plaats meer in de stallen. :-X
Ik had begrepen dat ze niet meer in de kratten passen  :-X :-X :-X
Door Angelique
Nynke schreef: Ik had begrepen dat ze niet meer in de kratten passen  :-X :-X :-X
Nee, stallen, bij een krat zou je nog kunnen denken, doe er een paar minder per krat, dat past altijd, maar als de kippen "rijp" zijn dan moeten ze wel de stal uit. Zo is dat nou eenmaal berekend, dat de stal vol is als de x-aantal kipsen zoveel weken zijn. En aangezien ze nogal hard groeien, kan het zo binnen een week erg krap worden in de stal.
Door Ruisje
Angelique schreef: Nee, stallen, bij een krat zou je nog kunnen denken, doe er een paar minder per krat, dat past altijd, maar als de kippen "rijp" zijn dan moeten ze wel de stal uit. Zo is dat nou eenmaal berekend, dat de stal vol is als de x-aantal kipsen zoveel weken zijn. En aangezien ze nogal hard groeien, kan het zo binnen een week erg krap worden in de stal.
+ dat de nieuwe lichting kuikens, nog nat achter hun oren, alweer staan te trappelen om in die stal komen...
Door Angelique
Maar goed, iets zei me die ophokren nog even te laten staan en zo geschiedde, dus morgen alleen het hekje weer sluiten en we voldoen weer aan de burgerplicht. Het nut lijkt me ver te zoeken.
Door Ruisje
Mijn vader gebeld en ik weet nu welk bedrijf getroffen is. Als kind speelde ik er weleens, ze hadden kinderen van mijn leeftijd. Toen was het een bedrijf met volgens mij zo'n 70.000 legbatterijkippen, nu 43.000 scharreltegenelkaaraankippen. :(
Het dorp was nog net niet dichtgeplakt, volgens pa...
Laatst gewijzigd door Ruisje op vr 21 nov 2014, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Samjo
En waarschijnlijk nog een besmet bedrijf in Kamperveen. Mijn kipjes blijven voorlopig maar onder in de volière wonen al was het maar om hun eigen veiligheid.
Door Mandarijn
Samjo schreef: En waarschijnlijk nog een besmet bedrijf in Kamperveen. Mijn kipjes blijven voorlopig maar onder in de volière wonen al was het maar om hun eigen veiligheid.
Laat dat waarschijnlijk maar weg.
Het zou gaan om een bedrijf met 10.000 kippen. In de 10km zone van het bedrijf liggen 34 andere bedrijven. Zij worden allemaal onderzocht op vogelgriep. 
Door Mandarijn
Volgens het Ministerie van Economische Zaken is duidelijk dat het gaat om een H5-variant. Welke precies wordt nog onderzocht.

In Ter Aar is inmiddels vastgesteld dat bij het pluimveebedrijf waar gisteren vogelgriep werd ontdekt om de H5N8-variant gaat. Dat is dezelfde variant als bij het pluimveebedrijf in Hekendorp, Engeland en het geval in Duitsland.  :(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door