Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Mini's 3-tal schreef: Toch niet weer een landelijk vervoersverbod?Ja, voor 72u.
Ruisje schreef: Ach, in mijn geboortedurp...Het is in Langeraar....![]()
evelyn02 schreef: Het is in Langeraar....Ja, ik kom van Langeraar.
keetje schreef: Ja, weer terug bij af. De bedrijven zijn wel weer van hun voorraden af en ze zijn weer bevoorraad maar langer als 72 uur schijnen ze dat niet vol te houden. ivm aanvoeren van voer en afvoeren van eieren. Die kunnen ze dan niet meer kwijt. Ik hoorde gisteren een boer hier in gelderland daarover. En als de mestkuikens niet vervoerd mogen worden groeien ze door en dan is er geen plaats meer in de stallen.Ik had begrepen dat ze niet meer in de kratten passen![]()
Nynke schreef: Ik had begrepen dat ze niet meer in de kratten passenNee, stallen, bij een krat zou je nog kunnen denken, doe er een paar minder per krat, dat past altijd, maar als de kippen "rijp" zijn dan moeten ze wel de stal uit. Zo is dat nou eenmaal berekend, dat de stal vol is als de x-aantal kipsen zoveel weken zijn. En aangezien ze nogal hard groeien, kan het zo binnen een week erg krap worden in de stal.![]()
![]()
![]()
Angelique schreef: Nee, stallen, bij een krat zou je nog kunnen denken, doe er een paar minder per krat, dat past altijd, maar als de kippen "rijp" zijn dan moeten ze wel de stal uit. Zo is dat nou eenmaal berekend, dat de stal vol is als de x-aantal kipsen zoveel weken zijn. En aangezien ze nogal hard groeien, kan het zo binnen een week erg krap worden in de stal.+ dat de nieuwe lichting kuikens, nog nat achter hun oren, alweer staan te trappelen om in die stal komen...
Samjo schreef: En waarschijnlijk nog een besmet bedrijf in Kamperveen. Mijn kipjes blijven voorlopig maar onder in de volière wonen al was het maar om hun eigen veiligheid.Laat dat waarschijnlijk maar weg.