Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ike
Angelique schreef: Ik neem beide  :biggrin2:
Nahh.....dat gun ik je wel hoor, als je maar wat port overlaat  :biggrin2:

Maar vroeguhr he, toen stads kindjes  vaak ziek waren (lees verkouden wat later allergie bleek), werd je voor 6weken naar een vakantie kolonie aan zee gestuurd.....daar at je lammetjes pap  ::)
Op zich nog te doen....tot er een vel op zat  :yucky:
Maar NIET eten betekende daar onder de hete douche  :-X
Mijn kaas trauma stamt ook uit die tijd  :biggrin2:
Door Kaio
Oo jeugd trauma : varkenskotelet en gekookte aardappelen ( = door vader zo doorbakken vlees dat je iemand zijn kop ermee in kunt slaan en aardappelen die verzopen zijn in het water)  oo echt :nerves:

Ik lust dus geen gekookte aardappen meer!  En zeker niet met koteletje erbij  :nono2:
Door Ruby/Billy
Zuurkool (moest ik eten van oma, bord niet leeg dan niet van tafel, heb vaak uren aan tafel gezeten).
Mosterd, maakt niet uit welke soort.
Spruiten, alleen de geur al  :puke:
Door Irish
Ik gruwel steeds meer van vlees (10 jaar lang geen vlees gegeten, vervolgens weer een aantal jaar wel en nu weer een tijd niet) en dierlijke producten dat ik er heel sterk over zit na te denken veganist te worden!
Door Thea
Mijn grootste gruwel is tomaat.  Moest het 1x op de huishoudschool eten, heb het zo tegen lerares weer uitgespuugd :puke:
Daarna is er nooit meer gezegd dat ik me bord leeg moest eten ;D

Maar idd verder organen, mosselen dat zijn dingen die ik echt niet zal eten. :)
Door zhiva
Andijvie, rauw, gekookt, geroerbakt, het maakt niet uit. Ik vind het echt vies! En boerenkool ben ik ook niet weg van.
Vroeger lustte ik geen worteltjes en bloemkool. Tegenwoordig vind ik beide lekker. Apart zoals je smaak veranderd in de loop der jaren.
Ik heb hier best veel voorbij zien komen wat ik echt nog nooit gegeten/geproefd heb, maar veel klinkt ook niet echt appetijtelijk zeg maar.
Voor vanavond heb ik stamppot met zoete aardappel, pastinaak (nog nooit gegeten) en boerenkool op het menu staan.
Ben benieuwd of ik het lust  :biggrin2:
Door S
Veel vlees-dingen waarvan ik gruwel. Stoofvlees, gekookt of rauw vlees, daar kun je me van laten kotsen. Dingen als bloedworst zul je mij never everrr zien eten, dat raak ik zelfs niet aan.

Witte kool, spruiten en vooral champignons komen hier ook niet binnen.

Trauma's heb ik van brood met beleg. Jakkes. Ik gooide mijn boterhammen vroeger altijd weg op school, had nog liever honger. Arme mama...  :-\
Door orinake
S schreef: Oh, en olijven krijg ik er ook echt niet in. Echt niet.

Olijven is iets wat je echt moet leren eten denk ik.
Vroeger hing ik boven de pot bij de geur alleen al.
Nu jaren verder eet ik de groene olijven met veel plezier, de zwarte hangt er nog steeds vanaf hoe ze bereid zijn.
ik heb ze leren eten op de Marokkaanse markt in Antwerpen.

Momenteel iets waar ik van gruwel voor de hondjes: alles wat wild is en pens. Maar dat is vooral de schuld van het kleine spruitje in men buik ;)
Nu ik ben niet imuun voor toxo dus mijn ventje mag de hondjes dagelijks eten geven ;)
Door S
Hihi, dat kan idd geen pretje zijn met een kleintje in je buik!

Oh en over die olijven: ik woon samen met een Turk (die eten zelfs olijven bij het ontbijt  :-X), dus dan had ik het inmiddels al wel moeten leren eten haha! Bij kaas is me dat overigens wel gelukt. Moest ik vroeger niks van weten, maar intussen lukt het me al vrij aardig.  :biggrin2:
Door orinake
S schreef: Hihi, dat kan idd geen pretje zijn met een kleintje in je buik!

Oh en over die olijven: ik woon samen met een Turk (die eten zelfs olijven bij het ontbijt  :-X), dus dan had ik het inmiddels al wel moeten leren eten haha! Bij kaas is me dat overigens wel gelukt. Moest ik vroeger niks van weten, maar intussen lukt het me al vrij aardig.  :biggrin2:

Bij het ontbijt moet ik het ook niet, maar smiddags bij een slaatje of zo gaat het er wel vlot in.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door