Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
keetje schreef: Morgenochtend om 7 uur staan de kachelmannen hier voor de deur om onze kachel, incl. rookkanaal te plaatsen. Dan kan het stoken hier ook beginnen. Ik heb er reuzezin in. :)
Je moet geloof ik na plaatsing van het rookkanaal wel een maand oid wachten met stoken....
Door zurca
keetje schreef: Weet ik, we moeten 10 keer instoken. We krijgen er een DVD-tje bij. :biggrin2:
:biggrin2:
Door Kim_S
Leuk een nieuwe kachel!  :D

Hier is vanmorgen de schoorsteen weer geveegd, dus we kunnen weer flink stoken komende winter.
Door dinky89
Hier is het nog altijd niet onder de 20 graden geweest. Dit weekend tikte de thermostaat wel een keer de 20 aan maar nu is het weer 20,5 binnen.
Wel is het een stuk killer geworden dus regelmatig de dikke gevoerde sokken aan en iets met lange mouwen ;)
Door Hanny
Is dat wel zo, dat je moet wachten met stoken, als er een kachel+pijp is geplaatst?
Bij ons kwamen de kachelmannen s'morgens, met kachel en uiteraard dubbelwandige pijp.
Toen ze aan het eind van de middag weggingen, brandde de kachel, dus niet te wachten hier.

Hanny
Door keetje
Tadaaaaaaaaaa!! Daar is hij al.
En we kunnen gelijk beginnen met instoken. Klein vuurtje en weer uit laten branden. Zo kan je 2 keer per dag een klein beetje stoken. Schijnt zo 10 keer te moeten maar ik moet het DVDtje nog even bekijken.
We moeten ook nog even driftig schuiven met de meubels maar 1 voordeel is er, de kachel is niet te verschuiven, hij weegt ruim 250 kilo.  :D

Afbeelding
Door Lizzy
Leuk! Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst :biggrin2: (lekker hoor, houtkacheltje aan!).
Door Hylos
Ooh wat fijn zeg, zo'n houtkachel! Vond dat bij mn ouders altijd heerlijk.. lekker lang wandelen en dan gezellig voor de haard.

Wij hadden besloten dat we deze week de cv maar weer eens aan zouden doen. Doet ie t niet  >:(
Hij geeft aan dat ie in de wachtstand staat, what ever that means. Dat wordt bellen dus, tis nu nog niet heel koud maar dat wordt t straks wel eens en dan moet ie t wel doen  :-X
Door BlissSpirit
Mooie kachel hoor. Hier ook een spekstenen kachel.
Het weekend is hij voor het eerst even aan geweest.
En nu weer, want toen ik terug kwam van de wandeling vond ik het brrrrrrr.
Maar ja, ben dan ook een eerste klas koukleum.
Door MargaS
Vandaag 7 grote kruiwagens hout gekloofd (met kloofmachine) en gestapeld. De kachel brandt hier elke avond heerlijk.
In het voorjaar twee grote dode bomen omzagen, kan dat weer drogen, maar voorlopig nog voorraad genoeg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door