Lizzy schreef: Welke laarzen hebben jullie van de anwb? (ik moet toch iets gaan zoeken waar ik wel op kan lopenWat maakt jouw voeten zo lastig, waar krijg je gemakkelijk last van?).
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef: Welke laarzen hebben jullie van de anwb? (ik moet toch iets gaan zoeken waar ik wel op kan lopenWat maakt jouw voeten zo lastig, waar krijg je gemakkelijk last van?).
Lizzy schreef: (...) En steunzolen heb ik gedurende mijn hele leven (vanwege mijn afwijking in mijn heupen waardoor ik ook X loop) gehad. Vele malen. En die hielpen allemaal nul, nada, niks. Kan het nog wel eens proberen hoor, maar tot nu toe is het weggegooid geld geweest.....Ik heb diverse knieklachten had daarnaast giga last gekregen van m'n heupen. Als ik en uurtje in de auto had gezeten en er uit kwam.. Een vrouw van 101 loopt soepeler..
Lizzy schreef: Ja, ik ben daar geweest en ik weet welke laarzen je bedoeld (denk ik). Hun eigen merk? Ik kan er niet op lopen.Ja, Mondoni oid. Dat is dan weer jammer. Hoewel ik op 1 type kan lopen en op ander type niet, die laatste staat dus ongebruikt in de kast...
Esther Q schreef: Ja joh, wat apart!Misschien ook niet. Mijn enkel geeft klachten, omdat de banden finaal naar de haaien zijn. Eentje is waarschijnlijk ooit een keer helemaal afgescheurd, want ik kan een beweging maken die niet zou moeten kunnen.
Els&Flow schreef: Ik zag trouwens een (amerikaanse) buurvrouw die zweert bij bare foot schoentjes. Ze doet er bijna alles op, ik zie haar zeer zelden op gewone wandelschoenen. Het ziet er beetje raar uit, maar het komt het dichtste bij lopen op blote voeten, wat zeer gezond is. De hardloopschoentjes hebben allemaal aparte teentjes.Dat wou ik net zeggen, wij hebben laatst een clinic van een uur gedaan op de 5fingers en die lopen dus erg lekker.
http://www.barefootschoenen.eu/
http://www.anyonesrunshop.nl/
Lil schreef: Misschien ook niet. Mijn enkel geeft klachten, omdat de banden finaal naar de haaien zijn. Eentje is waarschijnlijk ooit een keer helemaal afgescheurd, want ik kan een beweging maken die niet zou moeten kunnen.Dat klinkt helemaal niet goed! Kan me voorstellen dat je dan beter je bewegingen controleert op een effen harde grond. Ik voel vooral veel drukpunten in mijn voeten als ik op asfalt loop en harde dreunen in mijn knieën en rug. In het bos is elke stap net weer anders en veel zachter, dus heb ik dat niet.Oneven ondergrond zorgt dus voor kleine niet kloppende bewegingen, dus een heel dik gewricht. Ik ben niet voor niets 3 jaar geleden gestopt met linedance en arobic en zo.
En nu wat er op dit moment allemaal met mijn knie niet klopt, lang verhaal maar 1 klein hobbeltje en daar schiet de boel weer en kan ik dus weer niet bewegen (terwijl ik verder vaak gewoon kan lopen).
Gek genoeg worden mijn rugklachten (scoliose) niet beter of slechter op gladde of ongelijke ondergrond. Ik loop dus op: bos, veld (met en zonder kiezel), gras en/of heide dagelijks. Asfalt 1 tot 2 keer per week 1 wandeling (is hier helaas niet als je met je honden wilt wandelen).
Maar stel je hebt iets dat zich vast zet dan is denk ik repeterend en gelijke ondergrond inderdaad niet goed, bij al die onregelmatigheden blijft het in beweging zeg maar (denk ik gewoon, heb daar geen verstand van).
petramarcel schreef: Dat wou ik net zeggen, wij hebben laatst een clinic van een uur gedaan op de 5fingers en die lopen dus erg lekker.ze hebben toch ook "gewone" schoenen? Ik zelf loop al jaren op een nul-lijn schoen, dus helemaal vlak, geen hak. op andere schoenen met hak kan ik niet lopen, dan gaat alles zeer doen..
Eerst wel raar die aparte tenen maar daar ben je zo aan gewent. Wel moet je even anders lopen, wat dan een natuurlijkere manier is en daar moeten je voeten wel aan wennen.
Ikzelf ben gaan hardlopen terwijl ik aan 1 voet geopereerd ben en ze allebei eens gebroken heb, dus heb me wel eerst verdiept in looptechniek en ben meteen begonnen met schoenen zonder demping. Dan ga je voor een voorvoetlanding en gebruik je dus de natuurlijke vering van je voeten/lichaam.
Ik heb nu een paar gekocht voor het hardlopen maar moet er eerst gewoon op wandelen om m'n voeten verder te trainen.
Voor mij geld nu zo soepel mogelijk (maar de ANWB laarzen zijn wel makkelijk voor de kortere wandelingen want lang kan ik daar ook niet op lopen)
Fenixjuh schreef: Ik zit hier aan te denken, wat vinden jullie?Muckboots zijn geweldig!
http://www.ruitersportsissi.nl/internet ... -3993.html
Fenixjuh schreef: Ik zit hier aan te denken, wat vinden jullie?Ik vind ze niet zo mooi
http://www.ruitersportsissi.nl/internet ... -3993.html
Dian schreef: ze hebben toch ook "gewone" schoenen? Ik zelf loop al jaren op een nul-lijn schoen, dus helemaal vlak, geen hak. op andere schoenen met hak kan ik niet lopen, dan gaat alles zeer doen..Ja klopt hoor, die heb ik ook dat zijn dan "barefoot" schoenen, daar loop ik ook veel op (de 5fingers zijn dan net een stap verder)
fransbulletje schreef: Gisteren de Zoo Adventure laarzen binnengekregen.
Had ze zaterdag gepast in Zuidlaren maar helaas ze had ze niet in het zwart, dus online besteld.
Ze zijn prachtig en lopen heerlijk, laat de herfst/winter maar komen!
Weer een aankoop dankzij een topic op het barfforum, had nog niet eerder van het merk gehoord.